PO.272.2.1.2024 Zapytanie ofertowe
RSSPO.272.2.1.2024 Lębork, dnia 11.03.2024 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Powiat Lęborski, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, tel.(59)8632 825, faks:
(59)8632 850, e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl,adres strony internetowej:
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Tryb postępowania: art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U.
z 2023 r. poz. 1605)
1.OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest: Bezgotówkowy zakup paliwa do pojazdu wykorzystywanego na potrzeby realizacjiusługi transportowej w okresie trwałości projektu„Aktywizacja społeczno – zawodowa osób z potrzebą wsparcia w zakresie usług transportowych door-to-door z terenu powiatu lęborskiego” realizowany w ramach konkursu grantowego dla jednostek samorządu terytorialnego ogłoszonego w ramach projektu pn. „Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Osi Priorytetowej II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacji Rozwój 2014 – 2020, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W okresie trwałości projektu zakup paliwa jest finansowany z budżetu Powiatu Lęborskiego.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z określeniem minimalnych wymogów:
a) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, że spełnia następujące warunki zamówienia:
1) posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności, tj. posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 236).
Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału Wykonawca przedkłada stosowne oświadczenie (oświadczanie zawarte w formularzu ofertowym). Ponadto w dniu podpisania umowy wybrany wykonawca będzie zobowiązany do załączenia do umowy kopii ważnej koncesji na obrót paliwami ciekłymi (OPC).
2) posiada lub dysponować będzie co najmniej jedną stacją paliw w odległości nie większej niż około
12 km od siedziby Zamawiającego
Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału Wykonawca przedkłada stosowne oświadczenie (oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym).
Informacja na temat zakresu wykluczenia
1. Z możliwości realizacji zamówienia wyłącza się podmioty, które powiązane są z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu Beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:
- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;
- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu potwierdzenia braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa powyżej, Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o braku występowania ww. powiązań – zał. Nr 2.
2. Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania spieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006
i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia
1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka,
o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy są zobowiązani:
1. Złożyć na formularzu ofertowym oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
2. Załączyć do formularza ofertowego (którego wzór stanowi zał. nr 1):
- oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych – wg zał. Nr 2
Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną Wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie „spełnia/nie spełnia”.
Niekompletna oferta (np. bez załączonych ww. wymaganych dokumentów, niepodpisana, niewypełniona we wszystkich wymaganych miejscach) pozostaje bez rozpatrzenia.
b) OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1) Dostawa polegać będzie na sukcesywny, stosownie do bieżących potrzeb Zamawiającego, zakupie paliwa w wyznaczonych punktach sprzedaży wskazanych przez Wykonawcę.
2) Wykonawca powinien posiadać lub dysponować co najmniej jedną stacją paliw w odległości nie większej niż około 12 km od siedziby Zamawiającego. (Wykonawca podaje adres stacji na formularzu ofertowym).
Wykonawcazobowiązuje się w przypadku niemożności tankowania paliwa na wskazanej stacji, spowodowanego zdarzeniem losowym, wskazać inne miejsce odbioru paliwa oddalone nie dalej niż 20 km od siedziby Zamawiającego, lub dostarczyć żądaną ilość paliwa do miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
3) Zamawiający nie przewiduje magazynowania paliw we własnych zbiornikach.
4) Olej napędowy powinien spełniać wymagania Polskiej Normy oraz standardy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz. U. z 2023 poz.1314)
5) Wykonawca zobowiązuje się do okazywania świadectwa jakości sprzedawanych paliw na każde wezwania Zamawiającego.
6) Tankowanie paliwa odbywać się będzie bezpośrednio do zbiornika samochodu w stacji Paliw Wykonawcy, na stacjach czynnych 7 dni w tygodniu. Każde tankowanie odbywać się będzie do pełna.
7) Olej napędowy wydawany będzie wyłącznie do zbiornika paliwowego pojazdu będącego w użytkowaniu przez Zamawiającego poprzez legalizowany przepływomierz.
8) Każdorazowo sprzedaż paliwa będzie dokonywana po cenach detalicznych obowiązujących w dniu sprzedaży na danej stacji paliw Wykonawcy, pomniejszonych o stały rabat obowiązujący przez cały okres zamówienia w momencie realizacji transakcji, przy uwzględnieniu stałego rabatu wyrażonego w złotych polskich, naliczanego od ceny brutto. Wyżej wymieniony rabat będzie stały i niezmienny w czasie całego trwania umowy.
9) Zakup paliwa dokonywany będzie w systemie sprzedaży bezgotówkowej, po każdym tankowaniu odbierana będzie przez kierowcę faktura. Zamawiający dopuszcza możliwość wystawiania faktur w formacie PDF poprzez skrzynkę mailową.
10) Przewidywana ilość zamawianego paliwa wynosi ok. 1157 litrów oleju napędowego. Zamawiający planuje przeznaczyć środki finansowe do realizacji niniejszej umowy w wysokości do 8000,00 zł (kwota brutto).
11) W związku z tym, że ilość zakupionego paliwa uzależniona jest od bieżących potrzeb Zamawiającego, Zamawiający zastrzega, że ilość paliw podana w pkt. 10) jest ilością szacunkową, podaną w celu prawidłowego określenia maksymalnej wartości zamówienia. Z uwagi na to, że podane ilości mogą ulec zmianie, wynagrodzenie Wykonawcy będzie płatne wg rzeczywistej ilości zakupionych litrów paliwa. Wykonawca z tego tytułu nie może wnosić wobec Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń.
12) Płatność za zakupiony olej napędowy dokonywana będzie w formie bezgotówkowej, rozliczenie na podstawie prawidłowo wystawianej faktury, za zatankowany pojazd Zamawiającego. Należność za zakupione paliwo płatna będzie w terminie 14 dni od daty sprzedaży, przy czym za datę sprzedaży uznaje się ostatni dzień okresu rozliczeniowego, na rachunek wskazany przez Wykonawcę.
13) Zamawiający będzie ponosił jedynie koszty zakupu paliwa dokonanych na stacji Wykonawcy
14) Wykonawca określi stały rabat od ceny brutto jednego litr paliwa liczony w PLN.
c) Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia:
a) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
b) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego
z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
c) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
d) Nabywcą jest Powiat Lęborski 84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5, nr NIP 8411609072 zaś odbiorcą i płatnikiem faktur wystawionych przez Wykonawcę za usługi podane w ust. 1 jest Starostwo Powiatowe w Lęborku
w terminie 14 dni od dnia doręczenia faktury do Starostwa Powiatowego w Lęborku.
e) Zapłata za faktury będzie dokonywana przelewem z konta Zamawiającego na konto bankowe Wykonawcy wskazane w fakturze.
f) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Słownik Zamówień (CPV):
09100000-0-paliwa
09134100-8-olej napędowy
2. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania zamówienia: od 01.04.2024 r. do 31.05.2024 r.
3. KRYTERIUM WYBORU OFERTY
Kryterium oceny ofert:
- cena 100%
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium ceny z uwzględnieniem rabatu.
Cena powinna być przeliczona woparciu o cenę jednego litra oleju oraz udzielony, zadeklarowany przez Wykonawcę rabat, wskazany w ofercie. Rabat wyrażony kwotowo w złotych od każdego litra zakupionego w danym dniu paliwapozostaje stały w całym okresie obowiązywania umowy.
Kryterium oceny ofert - cena oferty brutto -100%
Cena minimalna (najniższa spośród złożonych ofert)
K = ------------------------------------------------------------------ x 100 pkt
Cena przedstawiona w ofercie
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto po rabacie podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto za 1 litr oleju wraz z udzielonym rabatem stanowi kwotę brutto jaką Zamawiający zapłaci Wykonawcy. Cena musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
c) Cena może być zmienna w zależności od sytuacji na rynku paliw, natomiast rabat pozostaje niezmienny przez cały okres obowiązywania umowy.
1. Oferty złożone w odpowiedzi na niniejsze zamówienie ocenione będą w oparciu o ww. kryteria z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
2. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi 100,00 pkt.
3. Oferta, która otrzyma największą, łączną ilość punktów uznana zostanie za najkorzystniejszą.
4. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB ZŁOŻENIA OFERTY
a) Ofertę na załączonym druku należy składać w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Lęborku w terminie do 22.03.2024 r. do godz. 09:00pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez wglądu na przyczyny opóźnienia.
b) Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, oznaczonej nazwą Wykonawcy, zaadresowanej do Zamawiającego na jego adres do korespondencji i opisanej następująco:
OFERTA DOTYCZY:
Bezgotówkowy zakup paliwa do pojazdu wykorzystywanego na potrzeby realizacjiusługi transportowej w okresie trwałości projektu„Aktywizacja społeczno – zawodowa osób z potrzebą wsparcia w zakresie usług transportowych door-to-door z terenu powiatu lęborskiego”
NIE OTWIERAĆ PRZED 22.03.2024 r. godz. 09:05
1. OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje, Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt. 2.
2. Oferta wraz z wymaganymi załącznikami musi być złożona w formie pisemnej.
PO.272.2.1.2024 Lębork, 22.03.2024 r.
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Powiat Lęborski informuje, że unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia w formie zapytania ofertowego nr PO.272.2.1.2024 z dnia 11.03.2024 r. w trybie:art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) na Bezgotówkowy zakup paliwa do pojazdu wykorzystywanego na potrzeby realizacjiusługi transportowej w okresie trwałości projektu„Aktywizacja społeczno – zawodowa osób z potrzebą wsparcia w zakresie usług transportowych door-to-door z terenu powiatu lęborskiego”
Uzasadnienie:
W prowadzonym postępowaniu w terminie wyznaczonym do składania ofert, nie wpłynęła żadna oferta.
Wytworzył: | Powiat Powiat |
---|---|
Data wytworzenia: | 12.03.2024 |
Opublikował w BIP: | Powiat Powiat |
Data opublikowania: | 12.03.2024 13:32 |
Liczba wyświetleń: | 5 |