W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

3/PO/2025 Zapytanie oferowe

RSS

ZAPYTANIE OFERTOWE 

Nr 3/PO/2025 



NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Powiat Lęborski, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, tel.: (59) 8632 825, faks: (59) 8632 850, e-mail: sekretariat@starostwolebork.pl, adres strony internetowej: www.powiat-lebork.com

 

Tryb udzielenia zamówienia

1.Tryb postępowania:

Postępowanie prowadzone będzie w trybie postępowania ofertowego na udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 130 000 zł do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 
11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tj.Dz. U. z 2024 r. poz.1320), zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 1 ustawy.

2. Niniejsze postępowanie jest zgodne z Regulaminem udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lęborku (Uchwała Nr 304/2021 Zarządu Powiatu Lęborskiego z dnia 3 lutego 2021 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lęborku) oraz Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 

 
I.      OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID dla budowy drogi rowerowej od skrzyżowania ul. Kębłowskiej z DP nr 1315G do m. Kębłowo Nowowiejskie – DP 1322G od km 3+150 do km 4+000 w ramach przedsięwzięcia Rozwój infrastruktury dla transportu niezmotoryzowanego obejmujący inwestycje w drogi rowerowe na terenie MOF Lębork – Powiat Lęborski, 

Priorytet 3. Fundusze europejskie dla mobilnego Pomorza, 

Działanie 03.03 Mobilność miejska – ZIT poza terenem obszaru metropolitalnego, 

program Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027). 


Dokumentacja będzie opracowywana zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków 2021-2027 – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w Załączniku nr 1 do Zapytania ofertowego.  


Słownik Zamówień (CPV):

71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego

71.32.00.00-7 usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

 
INFORMACJE OGÓLNE

1.       Wykonawca zobowiązuje się do odpowiedniego oznaczenia wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją przedmiotu umowy, zgodnie z „Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2021-2027 w zakresie informacji i promocji”. 

2.    Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami horyzontalnymi, to jest: zasadą równości szans i niedyskryminacji, konwencją o prawach osób niepełnosprawnych, zasadą równości kobiet i mężczyzn, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym DNSH (zasada "nie czyń poważnych szkód"), Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej, zgodnie z określonymi Wytycznymi, w szczególności Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 oraz Wytycznych w zakresie 
w realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. 

3.    Podczas realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca podejmie odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji ze względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną. W procesie przygotowywania i realizacji szkoleń należy w szczególności wziąć pod uwagę zapewnienie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.


Warunki płatności: 

Płatność wynagrodzenia będzie dokonywana jednorazowo na podstawie prawidłowo sporządzonych faktur VAT/rachunków, wystawionej po wykonaniu przedmiotu zamówienia, płatne w terminie do 14 dni od dnia wpływu do Zmawiającego, z załączeniem protokołu końcowego. 


II. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt. III oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu; 

2) spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu w zakresie:

a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: 

Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie. 

b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: 

Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

d) zdolności technicznej lub zawodowej: 

Warunek zostanie spełniony, jeśli: 

Wykonawca wykaże, że dysponuje/będzie dysponował 1 osobą,  posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania zgodnie z ustawą  z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo Budowlane
w specjalności właściwej do powierzonej funkcji lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych przepisów oraz przynależności do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

 
Jeżeli Wykonawca wskaże osobę, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wykazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2018.2272) oraz w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019.1117 ze zm.).

W celu weryfikacji ww. warunku, określonego w pkt 2 d, należy złożyć stosowne oświadczenie – zawarte w załącznik nr 3. 

Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunku udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.  

 
III. INFORMACJA NA TEMAT ZAKRESU WYKLUCZENIA

I. O udzielenie zamówienia nie może ubiegać się Wykonawca: 

1. jeżeli w stosunku do niego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie  przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507). 

2. który jest powiązany z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu Beneficjenta czynności związane 
z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, polegających na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji (o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa), pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

b) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu
z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli albo pozostawaniu we wspólnym pożyciu, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych Beneficjenta udzielającego zamówienie,

c) pozostawaniu z Beneficjentem w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem
o udzielenie zamówienia.

3. w stosunku, do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. Wykonawcę:

1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,

b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,

c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,

d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,

e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),

g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,

h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;

3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł 
z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

4. Zamawiający przewiduje podstawy wykluczenia wskazane w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych: w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

5. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

6. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy wskazanych w ust. 1 pkt 1, pkt 2, pkt 3, pkt 4, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia, zgodne ze wzorami oświadczeń, stanowiących Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego.

7. Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1, pkt 2, pkt 3, pkt 4, 

8. Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną Wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie „spełnia/nie spełnia”. 


IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1. Termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy.

2. Termin zakończenia usług projektowych i dostarczenia pełnej dokumentacji do 30.06.2026 r. 

 
V. KRYTERIUM WYBORU OFERTY

1.    Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

Kryterium oceny ofert (K) Cena oferty brutto – 100 % 


              Cena minimalna (najniższa spośród złożonych ofert)

K = ------------------------------------------------------------------         x 100

                               Cena przedstawiona w ofercie

 
a)    Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.

b)    Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 

3. Oferty złożone w odpowiedzi na niniejsze zamówienie ocenione będą w oparciu o ww. kryteria z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 

4. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi 100,00 pkt.

5. Oferta, która otrzyma największą, łączną ilość punktów uznana zostanie za najkorzystniejszą.  

6. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.

7. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. 

 
VI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY 

1. Oferta powinna zostać przygotowana i złożona Zamawiającemu na Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik nr 2 niniejszego zapytania.

2. Oferta musi zawierać wszystkie niezbędne formularze i dokumenty wymagane przez Zamawiającego, tj. formularz ofertowy – zał. nr 2 i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – zał. nr 3. 

3. Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, Oferent jest zobowiązany do przedłożenia w załączeniu do oferty właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie zapewniającej pełną czytelność jej treści.

5. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

6. Jeżeli do oferty Wykonawca nie złoży wymaganych oświadczeń i dokumentów co uniemożliwiłoby wybranie oferty złożonej przez Wykonawcę, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia. 

7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych. Oferty częściowe i wariantowe nie będą brane pod uwagę.

8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania zamówień uzupełniających lub dodatkowych.

9. Oferta jest jawna, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a Wykonawca składając ofertę zastrzegł
w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą one być udostępnione przez innym uczestnikom postępowania.

10. Złożona oferta wiąże Wykonawcę przez 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

11. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem oferty.

12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym. 

 
VII. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERTY

1.    Ofertę należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem aplikacji Baza Konkurencyjności (https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/).

2.    Termin składania ofert: 23 lipca 2025 r., do godz. 08:00.

3.    O terminie złożenia oferty decyduje data złożenia oferty za pomocą  Bazy Konkurencyjności.

4.    Otwarcie Ofert nastąpi w dniu 23 lipca 2025 r. o godz. 8.15.

5.    Wszelkie zmiany odnoszące się do terminu składania ofert będą publikowane na stronie Bazy konkurencyjności. 


VIII. OFERTA ZOSTANIE ODRZUCONA, GDY: 

1.    Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na zasadzie oczywistych omyłek rachunkowych bądź błędów rachunkowych. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści niniejszego zapytania ofertowego.

2.    Została złożona po wyznaczonym terminie lub/i niewłaściwej formie. 

3.    Została złożona przez Wykonawcę wykluczonego.


IX. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 

Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w przypadku wystąpienia okoliczności nie dających się przewidzieć, a mających wpływ na prowadzone postępowanie, na każdym etapie bez podania przyczyny.

Zamawiający unieważni postępowanie, jeżeli:

1. Nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,

2. Cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

3. Wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

4. Postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

5. W wyniku dogrywki zostały złożone oferty dodatkowe, o takim samym bilansie ceny lub kosztu. 


W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności, Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.

 
X. KOMUNIKACJA POMIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM, A WYKONAWCĄ

1. Wszelka komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym ogłoszenie zapytania ofertowego, składanie ofert, wymiana informacji między zamawiającym a wykonawcami oraz przekazywanie dokumentów i oświadczeń odbywa się za pomocą aplikacji Baza Konkurencyjności(BK2021).

2. Odstąpienie od komunikacji określonej w pkt. 1 jest dopuszczalne w zakresie, w jakim nie jest możliwe dotrzymanie sposobu komunikacji w bazie konkurencyjności. W takich przypadkach korespondencja powinna zostać kierowana na adres e-mail: sekretariat@starostwolebork.pl. 

3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie treści niniejszego zapytania.

Zamawiający udzieli niezwłocznie wyjaśnień, jednak nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Na zapytania, które wpłynęły po tym terminie Zamawiający nie jest zobowiązany udzielić odpowiedzi.

4.    Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert, zmienić treść zapytania ofertowego i załączników do niego, w przypadku wystąpienia błędów lub konieczności wprowadzenia uzupełnień. Dokonaną zmianę treści Zamawiający udostępni w bazie konkurencyjności.

5.    Wszelkie zmiany treści oraz wyjaśnienia udzielone na zapytania Wykonawców stają się integralną częścią zapytania i są wiążące dla Wykonawców.

6.    Jeżeli dokonane zmiany treści zapytania ofertowego lub udzielone wyjaśnia będą wymagały wydłużenia terminu składania ofert o czas niezbędny do wprowadzenia zmian w ofertach składanych przez wykonawców, to zamawiający poinformuje o tym wykonawców poprzez zamieszczenie informacji w bazie konkurencyjności.

7.    Ewentualne pytania dotyczące przedmiotu niniejszego zapytania ofertowego należy składać za pośrednictwem Bazy Konkurencyjności: (https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl). 

3. Zamawiający i Wykonawca będą komunikować się za pomocą ww. aplikacji – komunikacja za pośrednictwem BK2021 jest obowiązkowa od momentu opublikowania postępowania do upływu terminu składania ofert (np. wyjaśnienie treści ogłoszenia). Po upływie terminu składania ofert, komunikacja między Zamawiający a Wykonawcą za pośrednictwem BK2021 nie jest wymagana. Na tym etapie można się kontaktować z Zamawiającym np. za pomocą danych kontaktowych sekretariat@starostwolebork.pl lub innego adresu email wskazanego przez Zamawiającego.  

 
XI. INFORMACJA O WYNIKACH POSTĘPOWANIA

Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o:

1. Wyborze najkorzystniejszej oferty.

2. Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone.

3. Unieważnieniu postępowania.

Informacja o wynikach postępowania Zamawiający zamieści w aplikacji Baza Konkurencyjności. 


 XII. WARUNKI ZMIANY UMOWY 

1.    Zleceniodawca dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy 

z wybranym Zleceniobiorcom w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Zleceniobiorcy, w sytuacjach określonych w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 lub innych obowiązujących Wytycznych. 

Dopuszczalne będą zmiany umowy wynikające z:

a) zmiany rozporządzeń, przepisów i innych dokumentów, w tym dokumentów programowych, związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków unijnych, mających wpływ na umowę;

b) wystąpienia okoliczności, których Zleceniodawca i/lub Zleceniobiorca nie przewidzieli w chwili zawierania umowy, a ich zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy na warunkach w niej określonych;

c) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, skutkującej koniecznością wprowadzenia zmian do zawartej umowy;

d) wydłużenia postępowania w sprawie wydawania decyzji administracyjnej;

2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z powyższych okoliczności, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty.

3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy muszą być dokonywane w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.


XIII. DODATKOWE INFORMACJE

1. Planowany termin zawarcia umowy: lipiec 2025 r.  wg wzoru – załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.

2. Istotne postanowienia umowne, w tym w szczególności zapisy dotyczące warunków płatności, kar umownych innych warunków realizacji niniejszego zamówienia, określone zostały w załączniku nr 5 do zapytania ofertowego.

3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie i na zasadach ustalonych w załączniku nr 5 do zapytania ofertowego.

4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy/odstąpi od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać kolejną ofertę, najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.

5. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które odpowiadają zasadom określonym w zapytaniu.

6. Jeżeli Zamawiający otrzyma oferty, w których zaoferowane ceny przewyższają kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizacje zamówienia, nie przewiduje się prowadzenie negocjacji z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza (otrzymał najwyższą ilość punktów).

7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo do wezwania Wykonawcy do korekty błędów lub wyjaśnień treści złożonych ofert. W powyższym celu Zamawiający wyznaczy zakres wymaganych korekt i wyjaśnień oraz odpowiedni termin na ich dokonanie. Niedotrzymanie tego terminu będzie skutkować odrzuceniem oferty i wykluczeniem
z postępowania.

8. Jeżeli zaoferowana cena lub koszt wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj. różnią się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu lub budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający wezwie Wykonawcę złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu. Zamawiający oceni złożone wyjaśnienia w konsultacji z Wykonawcą i może odrzucić ofertę wyłącznie w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny lub kosztu w tej ofercie.

9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków określonych w niniejszym Zapytaniu ofertowym lub unieważnieniu niniejszego postępowania na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.

 
XIV. RODO

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Lęborku reprezentowane przez Starostę Lęborskiego z siedzibą w Lęborku, 84-300, ul. Czołgistów 5.

2. Nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych w Starostwie Powiatowym 

w Lęborku sprawuje Inspektor Ochrony Danych: Marek Czechowski - e-mail: iodo@starostwolebork.pl lub korespondencyjnie na adres Administratora Danych Osobowych.

3. Państwa dane osobowe są przetwarzane w formie papierowej oraz elektronicznej.

4. Państwa dane osobowe zostały pozyskane w związku z zawarciem lub zamiarem zawarcia umowy 

z Administratorem i zostały pozyskane bezpośrednio od Państwa albo zostały podane przez Państwa pracodawcę/zleceniodawcę w związku z wykonywanymi obowiązkami wynikającymi ze stosunku pracy/umowy cywilnoprawnej.

5. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, które są niezbędne do realizacji niżej wymienionych celów, jakimi mogą być:

a. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego  na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. c RODO

b. spełnienia obowiązków prawnych Zleceniodawcy/Zamawiającego wynikających 

z właściwych przepisów prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) i art. 9 ust. 2 lit. b) RODO;

c. spełnienie obowiązków prawnych wynikających z właściwych przepisów prawa np. wydawanie upoważnień lub zachowanie potwierdzenia spełnienia obowiązku informacyjnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

d. ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f)  RODO prawnie uzasadniony interes administratora, dochodzenie i obrona roszczeń w stosunku do Państwa lub podmiotów zewnętrznych;

e. zawarcie i wykonanie umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

f. zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia poprzez monitoring wizyjny na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;

g. spełnienie obowiązku prawnego związanego z możliwością nadania uprawnienia dostępu do informacji niejawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO ;

h. spełnienie obowiązków podatkowych oraz rachunkowości na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

i. spełnienie obowiązków BHP na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.

j. bieżąca komunikacja wewnątrz i na zewnątrz Starostwa Powiatowego  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora w postaci kontaktowania się z Państwem oraz Państwa z innymi osobami w ramach wykonywania obowiązków służbowych – dane będą przechowywane do czasu ustania potrzeby kontaktu.

6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przechowywania danych na potrzeby archiwizacji, podatkowe, księgowe, BHP, wynikające z przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa w tym prawa pracy, a także z uwagi na przedawnienie roszczeń w stosunku do Administratora.

7. Państwa dane osobowe mogą być udostępniane właściwym organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz w ramach udzielania informacji publicznej w przypadku Państwa udziału w zamówieniach publicznych, a także podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją usług na rzecz Administratora, w zakresie swoich obowiązków służbowych, na podstawie upoważnienia, np. kancelarii prawnej, dostawcom oprogramowania, zewnętrznym audytorom, zleceniobiorcom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, a także bankom, kurierom, podmiotowi świadczącemu usługi pocztowe, ubezpieczycielom.

8. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.

9. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.

10. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO.

11. Posiadają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (00–193) przy ul. Stawki 2, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa.

12. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym, a konsekwencją ich nie podania będzie brak możliwości zrealizowania współpracy z Administratorem.


WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA

1.  Opis przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 

2.   Formularz ofertowy - załącznik nr 2

3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia -  załącznik nr 3

4.  Klauzula informacyjna dla uczestników zamówienia publicznego, kontrahenta oraz dla osób podanych do kontaktu w ramach zawierania zawieranych umów, pracowników kontrahenta, jego współpracowników, konsultantów, doradców lub podwykonawców zaangażowanych w realizację przedmiotu umowy, osób prowadzących działalność gospodarczą – załącznik nr 4

5. Wzór/projekt umowy – załącznik nr 5

6. Koncepcja głównych tras rowerowych dla MOF Lęborka od skrzyżowania ul. Kębłowskiej z DP nr 1315 do m. Kębłowo Nowowiejskiej – DP nr 1322 G od km 3+150 do km 4+000 – załącznik nr 6.

Załączniki:

OPZ
docx, 20 kB
Odpowiedzialny za treść: Starosta Powiatu Lęborskiego
Wytworzył: Starosta Powiatu Lęborskiego
Data wytworzenia: 14.07.2025
Opublikował w BIP: Małgorzata Łabacka
Data opublikowania: 14.07.2025 14:39
Liczba pobrań: 3
Formularz ofertowy
docx, 27 kB
Odpowiedzialny za treść: Starosta Powaitu Lęborskiego
Wytworzył: Starosta Powiatu Lęborskiego
Data wytworzenia: 14.07.2025
Opublikował w BIP: Małgorzata Łabacka
Data opublikowania: 14.07.2025 14:39
Liczba pobrań: 4
Projekt Umowy
docx, 31 kB
Odpowiedzialny za treść: Starosta Powiatu Lęborskiego
Wytworzył: Starosta Powiatu Lęborskiego
Data wytworzenia: 14.07.2025
Opublikował w BIP: Małgorzata Łabacka
Data opublikowania: 14.07.2025 14:39
Ostatnio zaktualizował: Małgorzata Łabacka
Data ostatniej aktualizacji: 14.07.2025 14:15
Liczba pobrań: 5
Koncepcja
pdf, 2.7 MB
Odpowiedzialny za treść: Starosta Powiatu Lęborskiego
Wytworzył: Starosta Powiatu Lęborskiego
Data wytworzenia: 14.07.2025
Opublikował w BIP: Małgorzata Łabacka
Data opublikowania: 14.07.2025 14:39
Liczba pobrań: 4
Zapytanie ofertowe
pdf, 6.59 MB
Odpowiedzialny za treść: Starosta Powiatu Lęborskiego
Wytworzył: Starosta Powiatu Lęborskiego
Data wytworzenia: 14.07.2025
Opublikował w BIP: Małgorzata Łabacka
Data opublikowania: 14.07.2025 14:39
Liczba pobrań: 4
Odpowiedzialny za treść: Starosta Powiatu Lęborskiego
Wytworzył: Starosta Powiatu Lęborskiego
Data wytworzenia: 14.07.2025
Opublikował w BIP: Małgorzata Łabacka
Data opublikowania: 14.07.2025 15:03
Liczba wyświetleń: 11

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.