W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Protokół nr VII /2007 z sesji Rady Powiatu Lęborskiego

RSS

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył sesję i po powitaniu radnych oraz gości stwierdził, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad.2
Przedstawienie porządku obrad

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu Powiatu w okresie od 17 marca do 11 kwietnia 2007 roku.
6. Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2006 roku.
7. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2006 rok.
8. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu lęborskiego za 2006 rok oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
10. Wnioski i oświadczenia radnych.
11. Zamknięcie obrad.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przekazał, iż Zarząd Powiatu wniósł o wprowadzenie do porządku obrad następujących projektów uchwał:
- w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu lęborskiego na 2007 rok,
- uchylenia uchwały Nr VI/56/07 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu,
- w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.
Zaproponował, aby powyższe projekty uchwał przyjąć w pkt 9-11 porządku obrad.

Następnie Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady zapytał czy są jeszcze inne uwagi do przedstawionego porządku obrad.
Wobec braku głosów przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 19 radnych – 18 głosami „za” przy 1 „wstrzymującym” przyjęła porządek obrad wraz z zaproponowanymi zmianami.

Porządek obrad po zmianach:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu Powiatu w okresie od 17 marca do 11 kwietnia 2007 roku.
6. Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2006 roku.
7. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2006 rok.
8. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu lęborskiego za 2006 rok oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu lęborskiego na 2007 rok oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr VI/56/07 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu oraz podjęcie uchwały.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu oraz podjęcie uchwały.
12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13. Wnioski i oświadczenia radnych.
14. Zamknięcie obrad.


Ad.3
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady poinformował, iż do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołu z ostatniej sesji.

W związku z powyższym Rada w obecności 19 radnych – jednogłośnie przyjęła protokół nr VI/07 z dnia 30 marca 2007 roku.

Ad.4
Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Zygmunt Lisiecki przekazał, iż niniejszą interpelację składa na prośbę osób zamieszkałych w pobliżu nielegalnego wylewiska ścieków bytowych z gminy Cewice. Dodał, iż mieszkańcy są zaniepokojeni i przerażeni postępowaniem władz w powyższej sprawie. Stwierdził, iż władze powinny na takie bezczelne, nielegalne, brutalne i szkodliwe działania natychmiast zareagować wydając decyzję zabraniającą wylewania ścieków oraz ewentualnie nakaz wywożenia nieczystości beczkowozami.
Kontynuując przekazał, iż WIOŚ oszacował, iż na dobę wylewano 180-200m3 ścieków (w przeliczeniu 20 beczkowozów). Dodał, iż z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że ścieki płynęły od momentu zlikwidowania oczyszczalni ścieków w Cewicach i przekazywania ich kolektorem do oczyszczalni ścieków w Maszewie.
Poinformował, iż wszystkie organy uprawnione do wydania decyzji nie podjęły żadnych radykalnych środków, pomimo, iż wymagała tego sytuacja. Dodał, iż ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2001 Nr 62, poz. 627) w art. 362 stanowi, iż :

„Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska negatywnie oddziałuje na środowisko, organ ochrony środowiska może, w drodze decyzji, nałożyć obowiązek:

1) ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia;

2) przywrócenia środowiska do stanu właściwego.

2. W decyzji, o której mowa w ust. 1, organ ochrony środowiska może określić:

1) zakres ograniczenia oddziaływania na środowisko lub stan, do jakiego ma zostać przywrócone środowisko;

1a) czynności zmierzające do ograniczenia oddziaływania na środowisko lub przywrócenia środowiska do stanu właściwego;

2) termin wykonania obowiązku.”

Następnie przekazał, iż w innym artykule w/w ustawy stwierdzono, iż organem ochrony środowiska jest starosta. W związku z powyższym można było nakazać zarówno wywóz ścieków beczkowozami jak i rekultywację zanieczyszczonego terenu. Dodał, iż Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lęborku również uznał, iż nie jest organem właściwym w powyższej sprawie.
Kontynuując zwrócił się z prośbą o wypracowanie na przyszłość metody szybkiego reagowania na tego typu nieprawości, jak również wymuszenie właściwej rekultywacji terenu. Następnie wyraził zaniepokojenie przesyłaniem ścieków z gm. Cewice do oczyszczalni ścieków w Lęborku starym, mającym już ponad 10 lat, kolektorem. Dodał, iż na trasie kolektora znajduje się bardzo dużo otwartych studni przesyłowych, do których można tłoczyć dowolną substancję nie dającą się później skutecznie oczyścić. Odnosząc się do powyższego przekazał, iż najlepszym i wieloletnim rozwiązaniem będzie budowa nowego zamkniętego kolektora.


W dalszej części interpelacji przekazał, iż otrzymał od mieszkańców informację o nielegalnym wycinaniu drzew i trzciny w celu przygotowania plaży nad jeziorem Lubowidz na wysokości miejscowości Ługi. Dodał, iż Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa wystosowała już wniosek w powyższej sprawie, jednak pomimo upływu terminu nie uzyskała odpowiedzi. Dodał, iż nie należy dopuścić, aby powiat lęborski zdominował styl „wielkagotówka”. Kończąc przekazał, iż nie może być przyzwolenia na takie nielegalne działanie.

Ad.5
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu Powiatu w okresie od 17 marca do 11 kwietnia 2007 roku.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższe sprawozdanie radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Zapytał czy są uwagi do przedstawionego sprawozdania.
Wobec braku głosów przeszedł do realizacji kolejnego punktu dzisiejszego porządku obrad.

Ad.6
Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2006 roku.

Jan Drozd – Komendant Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej przedstawił sprawozdanie o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2006 roku.
Informacja stanowi załącznik nr 4 do niemniejszego protokołu.

Ad.7
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za 2006 rok.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przekazał, iż powyższe sprawozdanie radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Zapytał czy są uwagi do przedstawionego sprawozdania.
Wobec braku głosów przeszedł do realizacji kolejnego punktu dzisiejszego porządku obrad.

Ad. 8
Rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu powiatu lęborskiego za 2006 roku oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przekazał, iż uchwałą Nr XXXVIII/280/06 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 27 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia budżetu powiatu na 2006 rok uchwalono budżet, określający:
Dochody w wysokości 43 262 450 zł,
Wydatki w wysokości 43 507 450 zł,
Przychody w wysokości 650 000 zł,
Rozchody w wysokości 405 000 zł.

Dodał, iż Zarząd Powiatu w toku wykonywania budżetu, na podstawie udzielonego przez Radę Powiatu upoważnienia oraz na podstawie przepisów wynikających z art.188 ustawy o finansach publicznych, dokonywał odpowiednich zmian w budżecie powiatu. Przekazał, iż w ciągu 2006 roku podjęto 28 uchwał zmieniających budżet Powiatu, w tym 10 uchwał podjętych przez Radę Powiatu oraz 18 uchwał podjętych przez Zarząd Powiatu. Poinformował, iż zmiany budżetu polegały na zmianach kwot planu dochodów i wydatków i dokonywane były na podstawie zawiadomień przekazywanych przez Pomorski Urząd Wojewódzki o zmianach kwot dotacji celowych przekazywanych z budżetu państwa.
W dalszej części wypowiedzi przekazał, iż zmiany w budżecie powiatu polegające na przeniesieniu planowanych wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach danego działu dokonywane były na podstawie odpowiednich wniosków kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
Dodał, iż wszystkie uchwały Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w sprawie zmian budżetu były rozpatrywane przez Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku i nie wniesiono do nich zastrzeżeń.
Przedstawił następnie:

I Dochody Powiatu

Dochody Powiatu uchwalono na 2006 r. w wysokości 43 262 450 zł
w ciągu roku sprawozdawczego zwiększono do kwoty 112 597 zł
tj. o kwotę 1 850 147 zł
co stanowi wzrost o 4,28%

Dochody ogółem wykonano w wysokości 45 040 493,99 zł
co w stosunku do planu po zmianach stanowi 99,84 %

Dodał, iż powiat zrealizował wszystkie zaplanowane dochody w pełnej wysokości oprócz :
• Dochodów z majątku powiatu, które zostały wykonane w 81,94%
Przekazał, iż powodem nie wykonania planu jest niezrealizowanie planowanej sprzedaży części działek w obrębie Nowęcin. Nadmienił, że pomimo przeprowadzenia trzech przetargów nie udało się dokonać sprzedaży zaplanowanych działek z powodu braku chętnych.

• Dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej, które zostały wykonane w 98,69%
Poinformował, iż niewykonanie dotacji dotyczy wydatków na finansowanie składek na ubezpieczenie zdrowotne dla osób bez prawa do zasiłku oraz przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które zostały zrealizowane do wysokości potrzeb tzn. ilości osób za które opłacana była składka. Dodał, iż niewykorzystano kwoty dotacji w wysokości 60 141,09 zł.

II Wydatki Powiatu


Wydatki Powiatu uchwalono na 2006r. w wysokości 43 507 450 zł
Plan wydatków zwiększono o kwotę 2 982 539 zł
co stanowi wzrost o 6,86%

Po zmianie wydatki wynoszą 46 489 898 zł
Wykonanie za 2006 r. 46 067 001,39 zł
co stanowi w stosunku do planu po zmianach 99,09 %

Kontynuując przekazał, iż największą pozycję w wydatkach budżetu stanowią wydatki na wynagrodzenia i pochodne tj. 59,56%, pozostałe wydatki stanowią 33,62 %, dotacje 3,72 % i wydatki majątkowe 3,10%. Dodał, iż nie wykonane w pełni wydatki wynikają z oszczędnego gospodarowania.

W dalszej części wypowiedzi przedstawił wydatki majątkowe i remontowe.
Przekazał, iż w 2006 roku wydatkowano na remonty i inwestycje kwotę 3 034 345 zł, co stanowi 6,58% ogółu wydatków.

W dziale Edukacja wydatkowano kwotę 1 116 720 zł tj:
• Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 kwota 87 883 zł
• Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2 kwota 13 824 zł
• Zespół Szkół Ekonomiczno-Handlowych kwota 17 750 zł
• Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 kwota 456 789 zł
• PCE-Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 kwota 139 541 zł
• Zespół Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu kwota 326 566 zł
• Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy kwota 53 920 zł
• Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna kwota 2 901 zł
• Młodzieżowy Dom Kultury kwota 9 325 zł
• Powiatowe Ognisko Artystyczne kwota 8 221 zł

Dodał, iż w większości były to remonty bieżące pomieszczeń, instalacji, malowanie i adaptacja pomieszczeń ale również realizacja zaplanowanych większych inwestycji takich jak :
- wymiana instalacji elektrycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1
( kwota 58 529 zł),
- remont i wyposażenie sali audiowizualnej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 ( kwota 138 043 zł),
- wymiana okrycia dachowego w:
• Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1( kwota 219 913 zł),
• Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczy ( kwota 43 920 zł),
- osuszanie murów w Zespole Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu
(kwota 201 485 zł)

Przekazał, iż w pozostałych jednostkach powiatu na remonty i inwestycje wydatkowano kwotę 1 917 625 zł ;
• Dom Pomocy Społecznej Nr 1 kwota 113 166 zł
• Dom Pomocy Społecznej Nr 2 kwota 104 809 zł
• Placówka Wielofunkcyjna nr 1 kwota 66 785 zł
• Dom w Ogrodzie" Placówka Wielofunkcyjna nr 2 kwota 79 751 zł
• Zarząd Dróg Powiatowych kwota 805 865 zł
• Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Lęborku kwota 34 900 zł
• Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie kwota 14 453 zł
• Powiatowy Urząd Pracy kwota 32 572 zł
• Starostwo Powiatowe kwota 119 324 zł
• SPS ZOZ kwota 180 000 zł
• Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej kwota 305 000 zł
• Komenda Policji kwota 61 000 zł

Dodał, iż w większości były to również remonty bieżące pomieszczeń , instalacji, malowanie i adaptacja pomieszczeń ale również i inwestycje takie jak :
- inwestycje na drogach powiatowych realizowane przez Zarząd Dróg Powiatowych :
• kontynuacja przebudowy drogi Łebunia– Okalice –Popowo kwota 222 699,11 zł
• zakup piaskarek (2 szt.) kwota 129 564,00 zł
• ewidencja dróg II etap kwota 31 049,00 zł
-remonty na drogach powiatowych to m.in.:
• remonty chodników Gmina Nowa Wieś Lęborska, Kębłowo Nowowiejskie ( kwota 30 000 zł),
• remont skrzyżowania w m. Siemirowice ( kwota 12 139 zł),
• droga 1324G ul. PKWN w Cewicach ( kwota 66 978 zł),
• droga 1187 Laska- Pogorzelice ( kwota 73 378,61 zł),
• remonty cząstkowe na sieci dróg powiatowych uzupełnienie ubytków w jezdni ( kwota 116 086,05 zł),
• droga 1319G Unieszyno-Unieszyniec ( kwota 57 260,94 zł),
• droga 1334G ułożenie podbudowy z destruktu bitumicznego
( kwota 65 822,05 zł )
- inne remonty i zakupy inwestycyjne to:
• wykonanie remontów pomieszczeń do wymaganych standardów w Domach
Pomocy Społecznej ( kwota 217 975 zł),
• dofinansowanie zakupu dwóch samochodów dla Placówek Wielofunkcyjnych ( kwota 43 305 zł) ,
• zakup samochodu dla Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
( kwota 34 900 zł – dotacja PUW),
• remont dachu w Powiatowym Urzędzie Pracy ( kwota 32 572 zł) ,
• remont i adaptacja pomieszczeń dla Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o
Niepełnosprawności ( kwota 39 000 zł ),
• modernizacja budynków Komendy Straży Pożarnej (kwota 305 000 zł – dotacja PUW),
• dofinansowanie zakupu samochodów dla Komendy Policji w Lęborku ( kwota 61 000 zł) .

Kontynuując poinformował, iż w 2006 roku Powiat udzielił dotacji w kwocie 1 712 791,83 z tego :
• dla szkół niepublicznych ( kwota 946 360 zl),
• dotacje na działalność stowarzyszeń i fundacji ( kwota 444 866,83 zł),
• porozumienie z Gminą Lębork , Łeba i Cewice( kwota 263 065 zł)
na prowadzenie dróg powiatowych.
• dotacja dla Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Słupsku za okres od 01.01 do 30.06.2006 rok ( kwota 41 500 zł ),
• dotacja dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Lęborku zgodnie z zawartym porozumieniem z Gminą Miasto Lębork ( kwota 17 000 zł).


Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

Przekazał, iż z Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym wydatkowano kwotę 439 974,74 zł na m.in. na:
• odpis na Fundusz Wojewódzki i Centralny Zasób Geodezyjny i Kartograficzny,
• obsługę techniczną Powiatowego Zasobu Geodezyjno – Kartograficznego, realizację prac w zakresie wymiany informacji pomiędzy Urzędem Marszałkowskim w Gdańsku a Starostwem Powiatowym w Lęborku,
• oprogramowanie i sprzęt dla prowadzenia ewidencji gruntów i budynków (kwota 50 897 zł ),
• remonty pomieszczeń ( kwota 20 000 zł ),
• usługi z zakresu geodezji i kartografii – umowy zlecenia na wykonanie operatów pomiarowych gruntów ( kwota 134 000 zł )

Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Poinformował, iż z Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wydatkowano kwotę 136 973,40 zł na m.in. na:
• zakup doposażenia do spektrafalometru Soolar M5 w piec grafitowy GF 95 i zakup komory laminarnej z pionowym przepływem powiatrza do badań pożywek mikrobiologicznych dla Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lęborku ( kwota 53 000 zł),
• zakup środków do ograniczania i usuwania następstw nieszczęśliwych wypadków związanych z zagrożeniem ekologicznym i awarii instalacji paliwowych - sorbent i dyspergent dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lęborku ( kwota 58 350 zł),
• usunięcie z pawilonu sportowego w Charbrowie eternitu ( kwota 10 000 zl ),
• zadrzeienie ul. Nadmorska i Turystyczna w Łebie ( kwota 10 000 zł ) ,
• usunięcie nielegalnych odpadów z działek nr 63/1 ( kwota 305 zł ) ,
• akcję „Sprzątania Świata” oraz akcję „Czysty Las”, dla Stowarzyszenia Powiatów, Miast i Gmin „Ochrona Pradoliny Rzeki Łeby i Wód Bałtyku”
( kwota 4 550 zł) .

Programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej

Dodał, iż z budżetu Unii Europejskiej pozyskano w 2006 r. środki w wysokości 2 250 778,13 zł
z czego wykorzystano kwotę 1 202 494,74 zł tj. 53,42% Pozostała kwota zostanie wydatkowana w 2007 roku zgodnie z zawartymi umowami.
Są to środki pozyskane przez :
• Powiatowe Centrum Edukacyjne-Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2
-"Wsparcie na modernizację oferty edukacyjnej", Phare "Nowoczesność w
stolarstwie drogą do sukcesu"- Modernizacja pracowni mechanicznej obróbki
drewna" kwota 155 864 zł.
Program dofinansowano z budżetu powiatu w kwocie 38 964,65 zł
-Program LEONARDO DA VINCI kwota 24 619 zł
-Program LEONARDO DA VINCI kwota 56 942 zł
• Powiat Lęborski
-Pomoc materialna dla uczniów
Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju powiatu lęborskiego i jego mieszkańców Umowy 2005/2006 i 2006/2007

-Pomoc materialna dla studentów i doktorantów
Wspieranie edukacji studentów szansą rozwoju powiatu lęborskiego i jego mieszkańców Umowy 2005/2006 i 2006/2007.

Następnie przedstawił pozyskane środki pozabudżetowe :

• Środki pozyskane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na realizację zdań z zakresu rehabilitacji i zatrudnienia osób niepełnosprawnych na kwotę 1 955 911,86 zł z tego :
-rehabilitację społeczną kwota 983 264 zł ,
-rehabilitację zawodową kwota 160 000 zł,
- utworzenie nowych stanowisk pracy ( 11 stanowisk) kwota 245 000 zł,
-zakup samochodów dla Placówek Wielofunkcyjnych kwota 180 000 zł
- Edukacja –program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży realizowane przez Specjalny Ośrodek Szkolno –Wychowawczy kwota 387 647,86 zł
• Środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Lęborku w kwocie 1 300 815 zł na realizację niżej wymienionych programów:
• Kolejny Start EFS 2005-2006 (kwota 151 311 zł) ,
• Młodzi-Aktywni EFS 2005-2006 ( kwota 239 314 zł),
• Młodzi –Odważni ( kwota 22 962 zł),
• Kolejna Szansa ( kwota 34 199 zł),
• Pierwsze kroki ( kwota 422 793 zł),
• Doświadczenie drogą do sukcesu ( kwota 430 236 zł).
• Środki pochodzące z Funduszu Pracy pozyskane w ramach projektów z rezerwy Samorządów Województwa i Ministerstwa realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Lęborku w kwocie 959 000 zł na realizację niżej wymienionych programów:
• Nasze zdrowie ( kwota 22 300 zł),
• Tworzymy przyszłość pamiętając o przeszłości ( kwota 242 100 zł),
• Wypoczynek w powiecie lęborskim ( kwota 21 100 zł ),
• Przedsiębiorczy Pomorzanin ( kwota 344 300 zł ),
• Rynek pracy bez barier ( kwota 329 200 zł).


Dodał, iż dofinansowano utworzenie z dniem 1 lipca 2006 roku Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności . Przekazał, iż na siedzibę Zespołu zostały przeznaczone 4 pomieszczenia na parterze Starostwa Powiatowego, które zmodernizowano i przystosowano dla potrzeb osób niepełnosprawnych (kwota 39 000 zł). Zwiększono również budżet Zespołu o kwotę 17 500 zł , co pozwoliło na jego prawidłowe funkcjonowanie.
Następnie przekazał, iż zadłużenie budżetu powiatu na dzień 31 grudnia 2006 roku zamyka się kwotą 1 888 607,29 zł, na które składają się zaciągnięte kredyty: w tym:
• kredyt zaciągnięty w 2002 r. na remont dachu Starostwa Powiatowego i remont Oddziału Chirurgicznego SPS ZOZ 1 131 232,01 zł
• kredyt zaciągnięty w 2002 i 2003 r. na remont dróg powiatowych 106 375,28 zł
• kredyt zaciągnięty w 2006 roku na pokrycie planowanego deficytu 650 000,00 zł
Na zakończenie poinformował, iż przez cały okres rozliczeniowy roku budżetowego 2006 powiat posiadał płynność finansową, która umożliwiła terminowe regulowanie zobowiązań powiatu powstałych w okresie od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. Dodał, iż stan środków pieniężnych na rachunku bankowym utrzymywany był w każdym miesiącu na odpowiednim poziomie zabezpieczającym potrzeby finansowe powiatu, w wyniku zachowania dyscypliny wydatkowania środków pieniężnych z budżetu.

Następnie przedstawił uchwałę Nr 73/IV/2007 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 16 kwietnia 2007 roku w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Lęborskiego za 2006 rok.
Uchwała RIO stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Tadeusz Rabka – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił opinię Komisji w sprawie wykonania budżetu powiatu za 2006 rok oraz wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.
Opinia oraz wniosek stanowią kolejno załącznik nr 7 i 8 do niniejszego protokołu.
Dalej zapoznał radnych z uchwałą Nr 73/IV/2007 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 16 kwietnia 2007 w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Lęborskiego.
Uchwała RIO stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
Na zakończenie poinformował, iż Komisja Rewizyjna działając w ostatnim okresie nie miała możliwości, bezpośrednio w trakcie trwania roku budżetowego, przeprowadzenia kontroli, a odpowiednich dokumentów pokontrolnych Komisji Rewizyjnej poprzedniej kadencji nie było.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.
Następnie otworzył dyskusję.

Radna Agnieszka Pujsza Pomorska poinformowała, iż ocena wykonania budżetu powiatu za 2006 rok była zadaniem trudnym. Dodała, iż Komisja Rewizyjna, ze względu na przeprowadzone w 2006 roku wybory samorządowe, musiała dokonać oceny realizacji budżetu prowadzonej przez dwa kolejne Zarządy Powiatu. Przekazała, iż z satysfakcją przyjęto Uchwałę RIO w sprawie pozytywnej opinii do wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie Zarządowi Powiatu absolutorium za 2006 rok.
W dalszej części wypowiedzi poinformowała, iż dochody powiatu zostały wykonane w 99,8 %, zaś wydatki w 98,10 % wg planu.
Kończąc dodała, iż na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, które odbyło się dnia 5 kwietnia br. wniosek o udzielenie Zarządowi Powiatu absolutorium za 2006 rok podjęto w obecności 5 radnych jednogłośnie.

Radny Edmund Głombiewski przedstawił stanowisko klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. Przekazał, iż klub będzie głosował za udzieleniem Zarządowi Powiatu absolutorium.
Konstytuując poinformował, iż ocena wykonania budżetu powiatu za 2006 rok była zadaniem niełatwym. Dodał, iż Komisja Rewizyjna nie dysponowała rządnymi materiałami kontrolnymi za 2006 z poprzedniej kadencji. W związku z powyższym trudnym zadaniem było merytoryczne odniesienie się realizacji wykonania budżetu.
Kończąc przekazał, iż doceniając prace poprzedniego Zarządu Powiatu pod kierownictwem ówczesnego Starosty Lęborskiego Pana Witolda Piórkowskiego, klub radnych PiS będzie głosował, zgodnie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej, w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.

Następnie Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/60/07 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej powiatu lęborskiego na 2007 rok.


Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2007 rok wraz z autopoprawką.

Zdzisław Chojnacki – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej przekazał, iż komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/61/07 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2007 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 10
Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr VI/56/07 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.

Wiktor Tyburski – Wicestarosta przekazał, iż Pomorski Urząd Wojewódzki, Wydział Prawny i Nadzoru uznał, iż uchwała Nr VI/56/07 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu jako prawo miejscowe powinna zostać opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i obowiązywać po upływie vacatio legis.
Następnie przedstawił projekt uchwały uchylającej uchwałę Nr VI/56/07 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/62/07 uchylającej uchwałę Nr VI/56/07 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.
Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Ad.11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.

Wiktor Tyburski – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr VII/63/07 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdu.
Uchwała stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Ad.12
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przekazał, iż odpowiedź na interpelację radnego Zygmunta Lisieckiego zostanie udzielona na piśmie.


Ad. 13
Wnioski i oświadczenia radnych.

Wiktor Tyburski – Wicestarosta poinformował, iż dnia 2 maja br. o godz. 10 00 przed Starostwem Powiatowym w Lęborku, przy ul Czołgistów 5, odbędą się uroczystości związane z obchodami święta flagi narodowej.

Zbigniew Barański – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lęborku odnosząc się do interpelacji radnego Zygmunta Lisieckiego przekazał, iż Państwowa Inspekcja Sanitarna nie jest organem ochrony środowiska. W związku z powyższym każda wydana decyzja w przedstawionej sprawie byłaby z mocy prawa nieważna.
W dalszej części wypowiedzi przekazał, iż w sprawie nielegalnego wylewiska ścieków bytowych z gminy Cewice przeprowadził rozmowę telefoniczną z Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska w Gdańsku, który stwierdził, iż podejmowanie decyzji w tym zakresie nie należy do obowiązków PIOŚ. W następnej kolejności poinformował, iż w okresie gdy zauważono wycieki, została wzmożona częstotliwość poboru wody pitnej. Kończąc stwierdził, iż zadaniem Inspekcji Sanitarnej jest dbanie o stan zdrowia ludności.

Zygmunt Lisiecki – oświadczył, iż Państwowa Inspekcja Sanitarna w myśl ustawy o ochronie przyrody (art. 1 i art. 4_ powołana jest do sprawowania nadzoru nad warunkami higieny środowiska. Nadmienił, iż wylewisko w gminie Cewice było klasycznym skażeniem gleby. Radny przypomniał wszystkim, iż podobna sytuacja miała miejsce w Godętowie, gdzie wylewano nieczystości z beczkowozów do potoku. Poinformował, iż winnych zanieczyszczenia ukarano mandatem karnym oraz nakazano zrekultywować teren. Na koniec dodał, iż społeczność Cewic jest zaniepokojona brakiem reakcji ze strony Powiatowej Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Lęborku.

Ad. 14
Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku dzisiejszych obrad Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady zamknął VII sesję Rady Powiatu Lęborskiego.

Wytworzył: Powiat Powiat
Data wytworzenia: 19.04.2016
Opublikował w BIP: Powiat Powiat
Data opublikowania: 19.04.2016 13:34
Liczba wyświetleń: 4
Drukuj Zapisz do PDF