Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej)
RSSOGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat-lebork.com/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Głównym celem projektu jest wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach oraz podniesienie jakości usług poprzez poprawę obsługi obywatela i podniesienie kwalifikacji zawodowych i osobistych 208 urzędniczek i urzędników w Powiecie Lęborskim w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej). 1. Przedmiot zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje Szkolenie z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego, tzn.: pracowników Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenia, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej). 2. Cele szkolenia Celem szkolenia jest podniesienie znajomości i umiejętności rozwiązywania zawiłych zagadnień i problemów praktycznych z zakresu Prawa ochrony środowiska wśród grupy docelowej. 3. Adresaci Oferta adresowana jest do urzędników wykorzystujących wiedzę z zakresu Prawa Ochrony Środowiska w pracy zawodowej, zamieszkałych na terenie województwa pomorskiego i zatrudnionych na terenie powiatu lęborskiego w wyżej wymienionych urzędach. 4. Program szkolenia powinien obejmować m.in.: 1. Przepisy wykonawcze do ustawy POŚ -omówienie przepisów -realizacja przepisów wykonawczych w praktyce (uzyskiwanie pozwoleń, zgłaszanie, opracowanie informacji o korzystaniu ze środowiska i wnoszenie opłat) 2. Emisja zanieczyszczeń oraz hałasu do środowiska: -omówienie przepisów -realizacja obowiązków w praktyce (uzyskiwanie decyzji administracyjnych, obowiązki monitorowania emisji, przekazywanie informacji o emisjach, kto powinien prowadzić badania emisji hałasu do środowiska) 3. Postępowanie z substancjami chemicznymi: -omówienie przepisów -realizacja obowiązków w praktyce (ograniczenia w obrocie, przechowywanie, oznakowanie, docelowo - rejestracja) 4. Instalacje mogące spowodować znaczne zanieczyszczenie środowiska - przegląd przepisów i omówienie wynikających z nich obowiązków (np. Sporządzania raportu oddziaływania na środowisko, uzyskiwanie pozwolenia zintegrowanego) 5. Pozwolenia na wprowadzanie substancji lub energii do środowiska - pozwolenie zintegrowane jako szczególny rodzaj pozwolenia ekologicznego 6. Ochrona przed polami elektromagnetycznymi; rozwiązania w zakresie ochrony przed hałasem 7. Pomiary wielkości emisji - wymagania w odniesieniu do laboratoriów wykonujących te pomiary 8. Ochrona środowiska w procesie inwestycyjnym: procedura OOŚ wg ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko z uwzględnieniem zmian: -decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach -kwalifikacja przedsięwzięcia do przeprowadzenia OOŚ (pod kątem procedury scalania gruntów - procedura prowadzona przez Starostę) -podwójna procedura oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko w procesie inwestycyjnym -udział społeczeństwa w procedurze OOŚ 9. Przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami 10. Obowiązki posiadacza odpadów 11. Zbieranie transport, magazynowanie odpadów, przekazywanie odpadów i przenoszenie odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami 12. Odzysk i unieszkodliwianie odpadów w instalacjach i poza instalacjami z uwzględnieniem przewidywanych zmian prawnych: rodzaje odpadów, zasady postępowania z poszczególnymi rodzajami odpadów; warunki prowadzenia procedur 13. Prawne aspekty ochrony powietrza w świetle ustawy - Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych do tej ustawy 1. Obowiązki i wymagania wynikające z POŚ -pozwolenia emisyjne -obowiązek posiadania pozwolenia na wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza albo pozwolenia zintegrowanego -odmowa wydania pozwolenia, zwolnienie z obowiązku posiadania pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza oraz obowiązek zgłoszenia instalacji - zmiany wprowadzone w tym zakresie z dniem 1 stycznia 2011r. -wymagania dotyczące pozwoleń emisyjnych oraz wniosków o wydanie tych pozwoleń -kryteria oceny oddziaływania instalacji na stan powietrza - standardy jakości powietrza, standardy emisyjne oraz wartości odniesienia substancji w powietrzu -system oceny jakości powietrza; poziomy substancji w powietrzu -Krajowy Rejestr Uwalniania i Transferu Zanieczyszczeń -zmiany wprowadzone w ustawie - POŚ na mocy ustawy z dnia 17 lipca 2009r. O systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji 2. Szczegółowe wymagania wynikające z rozporządzeń wykonawczych do ustawy - POŚ w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz standardów emisyjnych z: -instalacji spalania paliw -instalacji spalania i współspalania odpadów -instalacji w których używane są rozpuszczalniki organiczne zawierające LZO (procesy rozpuszczalnikowe, do których stosuje się wymagania w zakresie standardów emisyjnych, warunki uznawania standardów za dotrzymane oraz odstępstwa od standardów, plany obniżenia emisji - warunki i zasady stosowania planów, pomiary wielkości emisji LZO) ze zwróceniem uwagi na zmiany wymagań w zakresie standardów emisyjnych, w szczególności w odniesieniu do instalacji rozpuszczalnikowych 14. Dyrektywa o emisjach przemysłowych: konsekwencje dla przemysłu -Cel i zakres nowej dyrektywy -Główne kierunki zmian w stosunku do obowiązujących przepisów -Rola dokumentów referencyjnych BAT (BREF) w ustaleniu warunków pozwolenia zintegrowanego -Nowe wymagania dla LCP -Włączenie w zakres Dyrektywy nowych sektorów -Nowe Wymagania w zakresie ochrony gleby i wód podziemnych -Nowe obowiązki sprawozdawcze -Inne zmiany 15. Uregulowania prawne w zakresie gospodarki odpadami w związku ze zmianami w polskim systemie prawnym: Ustawa o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych ustaw, Ustawa o odpadach, Ustawa prawo ochrony środowiska, Zakres obowiązywania ustawy o odpadach, zmiany wynikające z nowelizacji przepisów 16. Podstawowe definicje i zasady gospodarowania odpadami 17. System decyzji/pozwoleń/zezwoleń w zakresie gospodarki odpadami: warunki uzyskania, odmowy, cofnięcia pozwoleń..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował zespołem osób dyspozycyjnym w dni powszednie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Zespół musi składać się z co najmniej dwóch osób. Wszystkie osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: - posiadają doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 3 kursów szkoleń warsztatów wykładów akademickich o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia w ostatnich 3 latach Na potwierdzenie tego warunku Wykonawca przedstawia: -wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, doświadczenia i wykształcenia niezbędnymi do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie prawnej do dysponowania tymi osobami
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) W celu potwierdzenia spełniania opisanych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć: a) wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ b) oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 w związku z art.44 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ c) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, doświadczenia i wykształcenia niezbędnymi do wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do SIWZ d) szczegółowy program szkolenia - załącznik nr 5 do SIWZ e) oświadczenie, że dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 6 do SIWZ f) zobowiązanie podmiotu trzeciego - załącznik nr 8 do SIWZ 2) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy należy złożyć następujące dokumenty: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu nie spełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 3 do SIWZ W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy wykonawca oddzielnie. 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia obowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 4) Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (jeżeli Wykonawca przewiduje taki udział). 5) W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia dokumenty jak wyżej, wypełnione w języku polskim bądź z tłumaczeniem na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
3. W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie: a) zmiany w nazwie, oznaczeniu, siedzibie, numerze konta bankowego Zamawiającego lub Wykonawcy dokonanej w trakcie trwania umowy b) przesunięcia terminu wykonania przedmiotu zamówienia, c) zmiany miejsca odbywania szkolenia, d) zmiany osób dedykowanych do realizacji przedmiotu umowy w przypadku niemożliwości wykonywania przez nich powierzonych czynności z przyczyn obiektywnych i niezależnych od Wykonawcy, np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim czy urlopu macierzyńskiego. Nowa osoba musi być zatwierdzona przez Zamawiającego z zastrzeżeniem, że osoba będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż określone w ofercie. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca jest zobowiązany pisemnie poinformować o zmianie, o której mowa powyżej i uzyskać zgodę Zamawiającego na jej wprowadzenie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie zamawiającego.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.04.2012 godzina 09:45, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze PO.272.1.26.2012.
o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem są
Zorganizowanie i przeprowadzenie „Szkolenia z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego" w ramach projektu „Kadra przyszłości" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej
Zamawiający
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5
84-300 Lębork woj. Pomorskie
tel.: 59 863-28-25, fax 59 863-28-50
e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl
www.powiat-lebork.pl
Wybrany Wykonawca :
Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o.
ul. Chmielewskiego 22 a
70-028 Szczecin
Uzasadnienie wyboru |
Przedstawione dokumenty lub oświadczenia potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz wymogów jakościowych co do przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego. Oferta uzyskała maksymalną liczbę punktów (100,00 pkt) w czasie oceny ofert, zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w SIWZ. |
||
Informacja o Wykonawcach, którzy złożyli oferty. |
|||
Nazwa (firmy), adres i siedziba Wykonawcy |
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert |
||
ADEPT s.c. ul. Zacna 26 80-283 Gdańsk |
Liczba punktów uzyskana w kryterium CENA – 67,97 pkt |
||
Informacja o Wykonawcach wykluczonych z postępowania |
|||
Nazwa (firmy), adres i siedziba Wykonawcy |
Uzasadnienie faktyczne i prawne wykluczenia |
||
brak |
|
||
Informacja o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone |
|||
Nazwa (firmy), adres i siedziba Wykonawcy |
Uzasadnienie faktyczne i prawne odrzucenia |
||
brak |
|
||
Data wysłania do Wykonawców informacji o wyborze oferty 2012-04-17
Lębork: Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej)
Numer ogłoszenia: 106881 - 2012; data zamieszczenia: 15.05.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 97390 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie Szkolenia z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego w ramach projektu Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej).
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Głównym celem projektu jest wzmocnienie potencjału Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach oraz podniesienie jakości usług poprzez poprawę obsługi obywatela i podniesienie kwalifikacji zawodowych i osobistych 208 urzędniczek i urzędników w Powiecie Lęborskim w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej). 1. Przedmiot zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje Szkolenie z zakresu Prawa Ochrony Środowiska dla pracowników samorządowych z Powiatu Lęborskiego, tzn.: pracowników Starostwa Powiatowego w Lęborku, Urzędu Miejskiego w Lęborku, Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej, Urzędu Gminy w Cewicach w ramach projektu pn. Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenia, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej). 2. Cele szkolenia Celem szkolenia jest podniesienie znajomości i umiejętności rozwiązywania zawiłych zagadnień i problemów praktycznych z zakresu Prawa ochrony środowiska wśród grupy docelowej. 3. Adresaci Oferta adresowana jest do urzędników wykorzystujących wiedzę z zakresu Prawa Ochrony Środowiska w pracy zawodowej, zamieszkałych na terenie województwa pomorskiego i zatrudnionych na terenie powiatu lęborskiego w wyżej wymienionych urzędach. 4. Program szkolenia powinien obejmować m.in.: 1. Przepisy wykonawcze do ustawy POŚ -omówienie przepisów -realizacja przepisów wykonawczych w praktyce (uzyskiwanie pozwoleń, zgłaszanie, opracowanie informacji o korzystaniu ze środowiska i wnoszenie opłat) 2. Emisja zanieczyszczeń oraz hałasu do środowiska: -omówienie przepisów -realizacja obowiązków w praktyce (uzyskiwanie decyzji administracyjnych, obowiązki monitorowania emisji, przekazywanie informacji o emisjach, kto powinien prowadzić badania emisji hałasu do środowiska) 3. Postępowanie z substancjami chemicznymi: -omówienie przepisów -realizacja obowiązków w praktyce (ograniczenia w obrocie, przechowywanie, oznakowanie, docelowo - rejestracja) 4. Instalacje mogące spowodować znaczne zanieczyszczenie środowiska - przegląd przepisów i omówienie wynikających z nich obowiązków (np. Sporządzania raportu oddziaływania na środowisko, uzyskiwanie pozwolenia zintegrowanego) 5. Pozwolenia na wprowadzanie substancji lub energii do środowiska - pozwolenie zintegrowane jako szczególny rodzaj pozwolenia ekologicznego 6. Ochrona przed polami elektromagnetycznymi; rozwiązania w zakresie ochrony przed hałasem 7. Pomiary wielkości emisji - wymagania w odniesieniu do laboratoriów wykonujących te pomiary 8. Ochrona środowiska w procesie inwestycyjnym: procedura OOŚ wg ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko z uwzględnieniem zmian: -decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach -kwalifikacja przedsięwzięcia do przeprowadzenia OOŚ (pod kątem procedury scalania gruntów - procedura prowadzona przez Starostę) -podwójna procedura oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko w procesie inwestycyjnym -udział społeczeństwa w procedurze OOŚ 9. Przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami 10. Obowiązki posiadacza odpadów 11. Zbieranie transport, magazynowanie odpadów, przekazywanie odpadów i przenoszenie odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami 12. Odzysk i unieszkodliwianie odpadów w instalacjach i poza instalacjami z uwzględnieniem przewidywanych zmian prawnych: rodzaje odpadów, zasady postępowania z poszczególnymi rodzajami odpadów; warunki prowadzenia procedur 13. Prawne aspekty ochrony powietrza w świetle ustawy - Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych do tej ustawy 1. Obowiązki i wymagania wynikające z POŚ -pozwolenia emisyjne -obowiązek posiadania pozwolenia na wprowadzenie gazów lub pyłów do powietrza albo pozwolenia zintegrowanego -odmowa wydania pozwolenia, zwolnienie z obowiązku posiadania pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza oraz obowiązek zgłoszenia instalacji - zmiany wprowadzone w tym zakresie z dniem 1 stycznia 2011r. -wymagania dotyczące pozwoleń emisyjnych oraz wniosków o wydanie tych pozwoleń -kryteria oceny oddziaływania instalacji na stan powietrza - standardy jakości powietrza, standardy emisyjne oraz wartości odniesienia substancji w powietrzu -system oceny jakości powietrza; poziomy substancji w powietrzu -Krajowy Rejestr Uwalniania i Transferu Zanieczyszczeń -zmiany wprowadzone w ustawie - POŚ na mocy ustawy z dnia 17 lipca 2009r. O systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji 2. Szczegółowe wymagania wynikające z rozporządzeń wykonawczych do ustawy - POŚ w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz standardów emisyjnych z: -instalacji spalania paliw -instalacji spalania i współspalania odpadów -instalacji w których używane są rozpuszczalniki organiczne zawierające LZO (procesy rozpuszczalnikowe, do których stosuje się wymagania w zakresie standardów emisyjnych, warunki uznawania standardów za dotrzymane oraz odstępstwa od standardów, plany obniżenia emisji - warunki i zasady stosowania planów, pomiary wielkości emisji LZO) ze zwróceniem uwagi na zmiany wymagań w zakresie standardów emisyjnych, w szczególności w odniesieniu do instalacji rozpuszczalnikowych 14. Dyrektywa o emisjach przemysłowych: konsekwencje dla przemysłu -Cel i zakres nowej dyrektywy -Główne kierunki zmian w stosunku do obowiązujących przepisów -Rola dokumentów referencyjnych BAT (BREF) w ustaleniu warunków pozwolenia zintegrowanego -Nowe wymagania dla LCP -Włączenie w zakres Dyrektywy nowych sektorów -Nowe Wymagania w zakresie ochrony gleby i wód podziemnych -Nowe obowiązki sprawozdawcze -Inne zmiany 15. Uregulowania prawne w zakresie gospodarki odpadami w związku ze zmianami w polskim systemie prawnym: Ustawa o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych ustaw, Ustawa o odpadach, Ustawa prawo ochrony środowiska, Zakres obowiązywania ustawy o odpadach, zmiany wynikające z nowelizacji przepisów 16. Podstawowe definicje i zasady gospodarowania odpadami 17. System decyzji/pozwoleń/zezwoleń w zakresie gospodarki odpadami: warunki uzyskania, odmowy, cofnięcia pozwoleń.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 80.40.00.00-8, 80.50.00.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt Kadra przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet V Dobre rządzenie, działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie 5.2.1 Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 25.04.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o., ul. Chmielewskiego 22 a, 70-028 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia(bez VAT): 15000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena wybranej oferty: 13458,83
-
Oferta z najniższą ceną: 13458,83/ Oferta z najwyższą ceną: 19800,00
-
Waluta: PLN.
Wytworzył: | Powiat Powiat |
---|---|
Data wytworzenia: | 27.06.2016 |
Opublikował w BIP: | Powiat Powiat |
Data opublikowania: | 27.06.2016 08:52 |
Liczba wyświetleń: | 2 |