W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy

RSS

Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy

Podstawa prawna: Art. 83 ust. 4 ustawy z dnia 16.04.2004 roku o ochronie przyrody


Gdzie się udać:
Wydział Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Lęborku, ul. Czołgistów 5, pok. 29 (parter) tel.: (59) 8632845, fax: (59) 8621406.

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będących własnością gminy zawierający:
1. Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
2. tytuł prawny władania nieruchomością;
3. nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
4. obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
5. przeznaczenie terenu na którym rośnie drzewo lub krzew;
6. przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;
7. wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.

W przypadku, gdy władający nieruchomością nie jest jej właścicielem, do wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

Opłaty skarbowe:
Za wydanie decyzji nie pobiera się opłaty.


Uwaga:
Na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 roku o ochronie przyrody za usunięcie drzew pobiera się opłatę wg. stawki zależnej od obwodu pnia oraz rodzaju i gatunku drzewa, a w przypadku krzewów od powierzchni pokrytej krzewami. Stawki określają przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 83 ust.4 i 8 wyżej cytowanej ustawy. Wyjątki od tej zasady wyszczególnione są w art. 86 ustawy.

 

Miejsce złożenia wniosku:

1. Biuro Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Lęborku,

2. Za pośrednictwem poczty,

3. Za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).


Termin realizacji:
W ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
W postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania

 

 

Załączniki:

Opublikował w BIP: Rafalsakowicz Rafalsakowicz
Data opublikowania: 01.02.2019 13:20
Data ostatniej aktualizacji: 01.02.2019 13:20
Liczba pobrań: 1
Wytworzył: Powiat Powiat
Data wytworzenia: 27.04.2016
Opublikował w BIP: Powiat Powiat
Data opublikowania: 01.02.2019 08:37
Liczba wyświetleń: 2
Drukuj Zapisz do PDF