Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
RSSOGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Numer ogłoszenia: 8215 - 2013; data zamieszczenia: 14.01.2013
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 237497 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Część I Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: - ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, - ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, - ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, - ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, - ubezpieczenia szyb od stłuczenia, - ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, - ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń od wszystkich ryzyk, w następujących jednostkach organizacyjnych: 1. Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork 2. Dom Pomocy Społecznej Nr 1, ul. Stryjowskiego 23, 84-300 Lębork 3. Dom Pomocy Społecznej Nr 2, ul. I Armii W.P. 43, 84-300 Lębork 4. Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Różyckiego 2, 84-300 Lębork 5. Powiatowe Centrum Edukacyjne - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych, ul. Pionierów 16, 84-300 Lębork, 6. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork 7. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork 8. Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza, ul. Gdańska 40, 84-300 Lębork 9. Placówka Wielofunkcyjna Nr 2 Dom w Ogrodzie, ul. Okrzei 15, 84-300 Lębork 10. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Okrzei 15 A, 84-300 Lębork 11. Powiatowe Ognisko Artystyczne, ul. Legionów Polskich 35, 84-300 Lębork 12. Powiatowy Urząd Pracy, ul. Gdańska 35, 84-300 Lębork 13. Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Janusza Korczaka ul. Mikołaja Reja 18, 84-300 Lębork 14. Zarząd Dróg Powiatowych, ul. Pionierów 10, 84-300 Lębork 15. Zespół Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu im. Gryfa Pomorskiego, ul. Warszawska 17, 84-300 Lębork 16. Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1, ul. Dygasińskiego 14, 84-300 Lębork 17. Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2, ul. Marcinkowskiego 1, 84-300 Lębork 18. Zespół Szkół Mechaniczno-Informatycznych, ul. Marcinkowskiego 1, 84-300 Lębork. Część II Zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenia komunikacyjne w zakresie OC, AC, NNW, ASSISTANCE. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 3 - Program Ubezpieczenia UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną część zamówienia bądź też na I i na II część zamówienia. Każda z części będzie oceniana odrębnie. Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielał pełnomocnikowi Zamawiającego - Maximus Broker Sp. z o.o. informacji na temat bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego. 2. Zamawiający wymaga, aby Zamawiający (jednostki Zamawiającego) nie byli zobowiązani do pokrywania strat Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 44 ust. 2 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r., Nr 11, poz. 66 z późn. zm.). 3. Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia oraz dołączyć OWU do oferty złożonej Zamawiającemu.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3, 66.51.41.10-0, 66.51.61.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenie szyb od stłuczenia, Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczenie maszyn od uszkodzeń od wszystkich ryzyk,
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.12.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW Biuro Regionalne w Gdańsku, Al. Gen. J. Hallera 132, 80-416 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 290300,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena wybranej oferty: 138273,00
-
Oferta z najniższą ceną: 138273,00 / Oferta z najwyższą ceną: 326880,00
-
Waluta: PLN.
Część NR: 2
Nazwa: Ubezpieczenia komunikacyjne w zakresie OC, AC, NNW, ASSISTANCE
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.12.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Łodzi,, ul. Gdańska 132, 90-520 Łódź, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 105000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena wybranej oferty: 82959,00
-
Oferta z najniższą ceną: 82959,00 / Oferta z najwyższą ceną: 91065,00
-
Waluta: PLN.
o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest
Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
Część I Zamówienia:
Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,
Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej,
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk,
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej,
Ubezpieczenie szyb od stłuczenia,
Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków,
Ubezpieczenie maszyn od uszkodzeń od wszystkich ryzyk,
Część II Zamówienia:
Ubezpieczenia komunikacyjne w zakresie OC, AC, NNW, ASSISTANCE
Zamawiający
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork woj. Pomorskie
tel.: 59 863-28-25, fax 59 863-28-50
e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl
www.powiat-lebork.pl
Część I
Wybrany wykonawca:
Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW"
Biuro Regionalne w Gdańsku Al. Gen. J. Hallera 132, 80-416 Gdańsk
Uzasadnienie wyboru:
Przedstawione dokumenty lub oświadczenia potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz wymogów jakościowych co do przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego. Oferta uzyskała maksymalną liczbę punktów (100,00 pkt) w czasie oceny ofert, zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w SIWZ.
W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
1. Interrisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group Oddział Gdańsk 80-371 Gdańsk, ul. Jagiellońska 13 pok.105
Ocena
Za kryterium cena (A) - 42,30 punktów
Punktacja za zaakceptowane klauzule dodatkowe (kryterium B) - 13,22 punktów
Łącznie - 55,52
2. Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW" Biuro Regionalne w Gdańsku Al. Gen. J. Hallera 132, 80-416 Gdańsk
Ocena
Za kryterium cena (A) - 85 punktów
Punktacja za zaakceptowane klauzule dodatkowe (kryterium B) -15 punktów
Łącznie - 100
Część II
Wybrany wykonawca:
UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Łodzi, 90-520 Łódź, ul. Gdańska 132
Uzasadnienie wyboru: Przedstawione dokumenty lub oświadczenia potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz wymogów jakościowych co do przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego. Oferta uzyskała maksymalną liczbę punktów (100,00 pkt) w czasie oceny ofert, zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w SIWZ.
W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
1. Interrisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group Oddział Gdańsk
Ocena
Za kryterium cena - 91 065,00 zł
2. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. z siedzibą w Łodzi , 90-520 Łódź, ul. Gdańska 132
Ocena
Za kryterium cena - 82 959,00 zł
2) Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostały odrzucone żadne oferty.
3) Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3) Prawa zamówień publicznych zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.
Data wysłania do Wykonawców informacji o wyborze oferty 03-12-2012
Jednocześnie Zamawiający informuje, że termin ustalony zgodnie z art. 94 ust 1 ustawy, po którego upływie może zostać zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego mija z końcem dnia 09 grudnia 2012.
Lębork, 2012-11-23
Wyjaśnienie (2) treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia /SIWZ/, w prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
W dniu 22 listopada 2012 r. jeden z wykonawców zwrócił się z zapytaniami o wyjaśnienie treści SIWZ, w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zmianami), zamawiający przekazuje zapytania oraz udziela następujących wyjaśnień:
PYTANIE 1: Wprowadzenie w odpowiedzialności cywilnej za drogi franszyzy redukcyjnej w wysokości 500,00 zł w każdej szkodzie,
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 2: wyjaśnienie czy zakres ubezpieczenia ma obejmować ubezpieczenie maszyn od uszkodzeń - brak opisu tego ryzyka w programie ubezpieczenia
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyjaśnia zakres ubezpieczenia ma obejmować ubezpieczenie maszyn od uszkodzeń, zgodnie z poniższym opisem:
UBEZPIECZENIE MASZYN I URZĄDZEŃ OD USZKODZEŃ OD WSZYSTKICH RYZYK
Przedmiotem ubezpieczenia są maszyny i urządzenia, będące własnością Ubezpieczonego lub będące w posiadaniu Ubezpieczającego lub Ubezpieczonego, (eksploatowane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.). W tym także maszyny i urządzenia eksploatowane pod ziemią.
Ubezpieczeniem są objęte maszyny (urządzenia) zainstalowane zgodnie z wymogami i zaleceniami producenta, zdolne do pracy po pozytywnym przejściu niezbędnych prób i testów oraz eksploatowane zgodnie z ich przeznaczeniem.
Ubezpieczeniem objęte są maszyny w trakcie pracy i postoju, napraw i remontów, demontażu i ponownego montażu, a także podczas transportu w obrębie miejsca ubezpieczenia w związku z wymienionymi sytuacjami oraz koszty usunięcia pozostałości po szkodzie.
Zakres ubezpieczenia winien obejmować co najmniej następujące ryzyka i koszty:
wszelkie szkody materialne (fizyczne) polegające na utracie przedmiotu ubezpieczenia, jego uszkodzeniu lub zniszczeniu wskutek nieprzewidzianej i niezależnej od ubezpieczającego przyczyny, a w szczególności spowodowane przez:
- ukryte błędy projektowe lub ukryte błędy konstrukcyjne,
- ukryte wady materiałowe,
- ukryte wady fabryczne, z wyłączeniem uszkodzeń, za które odpowiada producent lub dostawca w tytułu rękojmi bądź gwarancji,
- niewłaściwą obsługę,
- dewastację,
- działanie sił odśrodkowych,
- niedziałanie lub wadliwe działanie urządzeń sygnalizacyjnych, kontrolno - pomiarowych lub zabezpieczających,
- niedobór wody w kotłach,
- nadmierne ciśnienie lub temperaturę wewnątrz maszyny (urządzenia), implozję,
- zwarcie, przepięcie, przetężenie, uszkodzenie izolacji i inne przyczyny elektryczne
- poluzowanie się części,
- dostanie się ciała obcego,
- wzrost albo spadek napięcia bądź natężenia prądu, zanik jednej lub kilku faz
Limit odpowiedzialności dla szkód elektrycznych wynosi: 65 000,00 zł
Objęte ochroną ubezpieczeniową maszyny i urządzenia są objęte ochroną od szkód powstałych na skutek akcji ratowniczej prowadzonej w związku ze zdarzeniami losowymi o charakterze nagłym i niespodziewanym.
Rodzaj wartości: wartość odtworzeniowa
Likwidacja szkód: w przypadku szkody całkowitej - do wartości odtworzenia rozumianej jako wartości zastąpienia ubezpieczonej maszyny (urządzenia) przez maszynę (urządzenie) fabrycznie nową, dostępną na rynku, możliwie jak najbardziej zbliżoną parametrami jakości i wydajności do sprzętu zniszczonego, z uwzględnieniem kosztów transportu, demontażu i montażu ponownego oraz opłat celnych i innych tego typu należności, niezależnie od wieku i stopnia umorzenia sprzętu, maksymalnie do wysokości sumy ubezpieczenia. W przypadku szkody częściowej - według kosztów naprawy lub remontu z uwzględnieniem kosztów transportu, demontażu i montażu, cła i innego rodzaju opłat.
UWAGA: dopuszczalna franszyza/udział własny - 300 zł
Wykaz maszyn i urządzeń w załączniku nr 4 w tabeli nr 7.
PYTANIE 3: Dot. założeń do wszystkich rodzajów ubezpieczeń: prosimy o modyfikację - usunięcie z SIWZ n/w zapisu (dotyczy zapisu przekreślonego):
„W poszczególnych ryzykach ubezpieczeniowych opisanych poniżej całe mienie wymienione do ubezpieczenia w danym ryzyku jest objęte ochroną w zakresie wynikającym z SIWZ bez możliwości stosowania ograniczeń ochrony ubezpieczeniowej do poszczególnych składników mienia Zamawiającego."
Pozostawienie tego zapisu w pierwotnej formie bez uwzględnienia powyższego wniosku może skutkować brakiem możliwości zastosowania jakiegokolwiek wyłączenia standardowo zawartego w OWU wykonawców. Między innymi dotyczy to zapisów takich jak wina umyślna, rażące niedbalstwo, rozruchy, działania wojenne, niedopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa, obowiązek konserwacji mienia oraz wiele innych.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę.
PYTANIE NR 4: Dot. założeń do wszystkich rodzajów ubezpieczeń: prosimy o modyfikację - usunięcie z SIWZ n/w zapisu (dotyczy zapisu przekreślonego):
„Klauzula przepięcia - rozszerza się ochronę ubezpieczeniową o szkody powstałe bezpośrednio lub pośrednio w wyniku wyładowania atmosferycznego (w tym spowodowane uderzeniem pioruna) oraz szkody wynikłe z niewłaściwych parametrów prądu elektrycznego tj. zmiany napięcia, natężenia, częstotliwości, w tym szkody powstałe z przyczyn po stronie zakładu energetycznego (przerwy w dostawie prądu, niewłaściwe parametry prądu itp.). Przedstawiona definicja przepięcia będzie miała zastosowanie do każdej szkody, której przyczyną będą ww. zdarzenia, w tym do szkód powstałych w instalacji elektrycznej w budynku/budowli. Limit odpowiedzialności do kwoty 100.000,00 zł. Dotyczy ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk. Zastosowane limity odpowiedzialności nie mają zastosowania do ryzyk, które w myśl zapisów OWU nie są limitowane."
Pozostawienie tego zapisu w pierwotnej formie bez uwzględnienia powyższego wniosku skutkuje naruszeniem Art. 7. 1. Ustawy Prawo zamówień publicznych: Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postepowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Każdy z wykonawców może mieć inną konstrukcję OWU i poszczególne ryzyka mogą (lub nie) mieć charakter ryzyka limitowanego.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę.
PYTANIE NR 4: Dot. założeń do wszystkich rodzajów ubezpieczeń: prosimy o modyfikację - usunięcie z SIWZ n/w zapisu (dotyczy zapisu przekreślonego):
II. ZAŁOŻENIA DO WSZYSTKICH RODZAJÓW UBEZPIECZEŃ:
Zakres opisany poniżej jest zakresem minimalnym. Jeżeli w ogólnych warunkach ubezpieczeń znajdują się dodatkowe uregulowania, z których wynika, że zakres ubezpieczeń jest szerszy od proponowanego poniżej to automatycznie zostają włączone do ochrony ubezpieczeniowej Zamawiającego.
Zapisy w ogólnych warunkach ubezpieczenia, z których wynika, iż zakres ubezpieczenia jest węższy niż zakres opisany poniżej, nie mają zastosowania. W kwestiach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają ogólne warunki ubezpieczenia.
W poszczególnych ryzykach ubezpieczeniowych opisanych poniżej całe mienie wymienione do ubezpieczenia w danym ryzyku jest objęte ochroną w zakresie wynikającym z SIWZ bez możliwości stosowania ograniczeń ochrony ubezpieczeniowej do poszczególnych składników mienia Zamawiającego.
Sumy ubezpieczenia określone w Specyfikacji i załącznikach zawierają podatek VAT - o ile nie wskazano inaczej. Ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie wraz z podatkiem VAT, bez konieczności przedłożenia oryginału faktury."
Pozostawienie tego zapisu w pierwotnej formie bez uwzględnienia powyższego wniosku skutkuje naruszeniem Art. 7. 1. Ustawy Prawo zamówień publicznych: Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postepowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Każdy z wykonawców może mieć inną konstrukcję OWU - dany wykonawca posiadający szerszy zakres ochrony wynikający z OWU niż pozostali oferenci zostanie zmuszony do konkurencji w realiach nierównego traktowania oferentów - przy wycenie oferty musi uwzględnić dodatkowy zakres, którego inni oferenci wyceniać nie będą.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody. W opinii Zamawiającego pozostawienie zapisu nie skutkuje naruszeniem Art. 7. 1. Ustawy Prawo zamówień publicznych ma jedynie na celu zagwarantowanie jak najlepszej ochrony ubezpieczeniowej.
Lębork, 20 listopada 2012 r.
Dotyczy: Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dotyczącej ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności Powiatu Lęborskiego
Numer ogłoszenia: 237497 - 2012, data zamieszczenia: 09.11.2012
Na podstawie art. 38 ust 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 182 poz. 1228) dokonuje się zmiany treści specyfikacji dotyczącej ubezpieczenia mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
W związku ze zmianą limitu dla klauzuli uproszczonej likwidacji szkody z wartości do 3 000,00 zł na wartość do 2 000,00 zł, Zamawiający publikuje w załączeniu nowy wzór Załącznika nr 1 - Formularz ofertowy. Pozostałe zapisy pozostają w niezmienionej treści.
Wyjaśnienie (1) treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia /SIWZ/, w prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
W dniu 15 listopada 2012 r. jeden z wykonawców zwrócił się z zapytaniami o wyjaśnienie treści SIWZ, w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
Działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zmianami), zamawiający przekazuje zapytania oraz udziela następujących wyjaśnień:
PYTANIE 1. Proszę o wyrażenie zgody na zmniejszenie limitu odpowiedzialności dla klauzuli automatycznego pokrycia w sprzęcie elektronicznym: Z: 30% łącznej sumy ubezpieczenia przyjętej w ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk na początku okresu ubezpieczenia
Na: 20% łącznej sumy ubezpieczenia przyjętej w ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk na początku okresu ubezpieczenia
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 2. Proszę o wyrażenie zgody na zmniejszenie limitu odpowiedzialności dla klauzuli automatycznego pokrycia w środkach trwałych i wyposażeniu:
z: 30% łącznej sumy ubezpieczenia przyjętej do ubezpieczenia w w/w ryzyku na początku okresu ubezpieczenia
na: 20% łącznej sumy ubezpieczenia przyjętej do ubezpieczenia w w/w ryzyku na początku okresu ubezpieczenia
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 3. Proszę o usunięcie z zestawienia klauzul obligatoryjnych klauzuli likwidacyjnej dotyczącej środków trwałych.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 4. Proszę o dodanie w treści klauzuli szybkiej likwidacji szkód (sprzęt elektroniczny) zdania:
„Klauzula obowiązuje dla maksymalnej wartości szkody 5 000,00 zł"
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną treść. Zamawiający dokonuje zmiany treści klauzuli szybkiej likwidacji szkód (sprzęt elektroniczny), dodane zostaje zdanie: Klauzula obowiązuje dla maksymalnej wartości szkody 10 000,00 zł.
PYTANIE 5. Proszę o zmniejszenie limitu w klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia: z 300 000,00 zł na 200 000,00 zł.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 6. Proszę o zmniejszenie limitu dla klauzuli uproszczonej likwidacji szkody z wartości
do 3 000,00 zł na wartość do 2 000,00 zł
ODPOWIEDŹ: Zamawiający wyraża zgodę.
PYTANIE 7. W klauzuli ubezpieczenia prac budowlano- montażowych proszę o zmniejszenie limitu określonego w pkt a) klauzuli z 5 000 000,00 z na 3 000 000,00 zł.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 8. Proszę o zmniejszenie limitu dla klauzuli miejsca ubezpieczenia z 1 000 00,00 zł na 500 000,00 zł.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
PYTANIE 9. Proszę o wyłączenie z części SIWZ dotyczącej ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku rozszerzenia o wandalizm/ dewastację z limitem 50 000 zł.
W części ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych znajduje się rozszerzenie o dewastację, rozumianą jako umyślne lub nieumyślne uszkodzenie lub zniszczenie ubezpieczonego mienia przez osoby trzecie, także bez kradzieży z włamaniem lub rabunku. Definicja dewastacji z części ogniowej jest wiec pojęciem szerszym od wandalizmu z części kradzieżowej. Prosimy jednocześnie o zmianę limitu dla dewastacji z 50 000,00 zł na 40 000,00 zł.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody. Zamawiający w części dotyczącej ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych rozszerzenie o dewastację dokonuje zmiany limitu z 50 000,00 zł do 40 000,00 zł.
PYTANIE 10. W definicji śniegu w części ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych proszę o zastąpienie limitu dla szkód spowodowanych gwałtownym topnieniem mas śniegu lub lodu z 200 000,00 zł na 50 000,00 zł.
ODPOWIEDŹ: Zamawiający nie wyraża zgody.
Numer ogłoszenia: 237497 - 2012; data zamieszczenia: 09.11.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.
- Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-lebork.com
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część I Zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: - ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, - ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, - ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, - ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, - ubezpieczenia szyb od stłuczenia, - ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, - ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń od wszystkich ryzyk, w następujących jednostkach organizacyjnych: 1. Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork 2. Dom Pomocy Społecznej Nr 1, ul. Stryjowskiego 23, 84-300 Lębork 3. Dom Pomocy Społecznej Nr 2, ul. I Armii W.P. 43, 84-300 Lębork 4. Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Różyckiego 2, 84-300 Lębork 5. Powiatowe Centrum Edukacyjne - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych, ul. Pionierów 16, 84-300 Lębork, 6. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork 7. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork 8. Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza, ul. Gdańska 40, 84-300 Lębork 9. Placówka Wielofunkcyjna Nr 2 Dom w Ogrodzie, ul. Okrzei 15, 84-300 Lębork 10. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Okrzei 15 A, 84-300 Lębork 11. Powiatowe Ognisko Artystyczne, ul. Legionów Polskich 35, 84-300 Lębork 12. Powiatowy Urząd Pracy, ul. Gdańska 35, 84-300 Lębork 13. Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. Janusza Korczaka ul. Mikołaja Reja 18, 84-300 Lębork 14. Zarząd Dróg Powiatowych, ul. Pionierów 10, 84-300 Lębork 15. Zespół Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu im. Gryfa Pomorskiego, ul. Warszawska 17, 84-300 Lębork 16. Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1, ul. Dygasińskiego 14, 84-300 Lębork 17. Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2, ul. Marcinkowskiego 1, 84-300 Lębork 18. Zespół Szkół Mechaniczno-Informatycznych, ul. Marcinkowskiego 1, 84-300 Lębork. Część II Zamówienia Przedmiot zamówienia obejmuje ubezpieczenia komunikacyjne w zakresie OC, AC, NNW, ASSISTANCE. UWAGA: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku Nr 3 - Program Ubezpieczenia UWAGA: Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną część zamówienia bądź też na I i na II część zamówienia. Każda z części będzie oceniana odrębnie. Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielał pełnomocnikowi Zamawiającego - Maximus Broker Sp. z o.o. informacji na temat bieżącej likwidacji szkód Zamawiającego. 2. Zamawiający wymaga, aby Zamawiający (jednostki Zamawiającego) nie byli zobowiązani do pokrywania strat Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 44 ust. 2 Ustawy o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2010 r., Nr 11, poz. 66 z późn. zm.). 3. Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia oraz dołączyć OWU do oferty złożonej Zamawiającemu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 30% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy w przypadku: - nabycia składników majątkowych w okresie pomiędzy zebraniem danych a rozpoczęciem okresu ubezpieczenia lub nabycia składników majątkowych (w tym pojazdów) w okresie trwania umowy, jeżeli nabycie tych składników majątkowych było już zaplanowane przed wszczęciem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - przedłużenia ochrony ubezpieczeniowej o kolejne 3 miesiące oraz wznowienia polis komunikacyjnych na okres kolejnych 12 miesięcy dla pojazdów Zamawiającego, których ubezpieczenie rozpoczyna się w dodatkowym 3-miesięcznym okresie ubezpieczenia - w przypadku nie wyłonienia wykonawcy w procedurze przetargowej na kolejny okres ubezpieczenia. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie wyższych niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym, z uwzględnieniem okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis za każdy dzień.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3, 66.51.00.00-8, 66.51.41.10-0, 66.51.61.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
posiadają zezwolenie do wykonywania działalności ubezpieczeniowej
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Ogólne Warunki Ubezpieczenia wszystkich ubezpieczeń, które są przedmiotem zamówienia. Podmioty wspólnie składające ofertę (konsorcjum, koasekuracja). 1. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej wykonawców każdy z nich musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 Ustawy, oraz nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy. Przynajmniej jeden z wykonawców musi spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2-4 Oświadczenie wspólne o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22 ust. 1 składa i podpisuje ustanowiony przez wykonawców pełnomocnik do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub wszyscy wykonawcy składają i podpisują oświadczenie łącznie. Każdy z wykonawców występujących wspólnie musi złożyć odrębnie: - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, - aktualny odpis z właściwego rejestru - jeżeli przepisy odrębne wymagają wpisu do rejestru. 2. Wykonawcy występujący wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są stosownie do treści art. 23 ust. 2 Ustawy, ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 3. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z partnerów. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 4. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia. Wykonawcy zagraniczni. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Postanowienia oraz zobowiązania przyjęte przez wykonawcę poprzez złożenie oferty odpowiadającej SIWZ, a także wybór tak skonstruowanej oferty przez Zamawiającego stanowią integralną część umowy na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 Część I Zamówienia: Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1) zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwyżki składki, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony przed upływem terminu płatności składki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniach majątkowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia - w przypadku zmiany wartości majątku w okresie ubezpieczenia oraz w wyniku nabycia składników majątkowych w okresie pomiędzy zebraniem danych a rozpoczęciem okresu ubezpieczenia. Składka będzie rozliczna zgodnie z określonymi w specyfikacji zapisami klauzuli warunków i taryf oraz klauzul automatycznego pokrycia; 3) zmiany wysokości składki w ubezpieczeniu mienia od ognia i innych zdarzeń losowych w przypadku zmiany sumy ubezpieczenia budynków i budowli - w przypadku zmiany rodzaju wartości budynków/budowli (np. z wartości księgowej brutto na wartość odtworzeniową). Składka będzie rozliczna zgodnie z, określonymi w specyfikacji, zapisami klauzuli warunków i taryf; 4) zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego i ich formy prawnej - w przypadku: a) powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, połączenia lub wyodrębniania) - składka będzie rozliczna bądź naliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacjami, zapisami klauzuli warunków i taryf; b) przekształcenia jednostki - warunki ubezpieczenia będą nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej; c) likwidacji jednostki - jednostka zostanie wyłączona z ochrony ubezpieczeniowej, a jeżeli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiającego, to zostanie ono objęte ochroną przez Wykonawcę na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej. 5) korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki, 6) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych. Część II Zamówienia: Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: 1) zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki - taka zmiana zostanie dokonana, bez dodatkowej zwyżki składki, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony przed upływem terminu płatności składki przewidzianym w umowie oraz dokumentach ubezpieczenia po uprzedniej zgodzie Wykonawcy; 2) zmiany wysokości składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych w przypadku ubezpieczenia pojazdów nabywanych przez Zamawiającego (jednostki Zamawiającego) w trakcie trwania umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz sprzedaży lub likwidacji pojazdów przez Zamawiającego (jednostki Zamawiającego) i zmiany posiadacza pojazdów w tym okresie. Ostatnim dniem umożliwiającym ubezpieczenie pojazdu na warunkach umowy o udzielenie zamówienia publicznego jest ostatni dzień obowiązywania umowy to jest 31.12.2015 r. Maksymalnie okres ubezpieczenia pojazdów zakończy się dnia 30.06.2016 r. Składka będzie rozliczna zgodnie z zapisami klauzuli warunków i taryf; 3) zmiany dotyczące liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego i ich formy prawnej - w przypadku: a) powstania nowych jednostek (w wyniku utworzenia, połączenia lub wyodrębniania) - składka będzie rozliczna bądź naliczana zgodnie z, określonymi w specyfikacjami, zapisami klauzuli warunków i taryf; b) przekształcenia jednostki - warunki ubezpieczenia będą nie gorsze jak dla jednostki pierwotnej; c) likwidacji jednostki - jednostka zostanie wyłączona z ochrony ubezpieczeniowej, a jeżeli jej mienie zostanie przekazane innym jednostkom organizacyjnym Zamawiającego, to zostanie ono objęte ochroną przez Wykonawcę na warunkach ubezpieczenia nie gorszych jak dla jednostki zlikwidowanej. 4) korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki, 5) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikająca ze zmian przepisów prawnych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie zamawiającego.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.11.2012 godzina 11:00, miejsce: w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I Zamówienia.
-
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od kradzieży zwykłej, Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenie szyb od stłuczenia, Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczenie maszyn od uszkodzeń od wszystkich ryzyk,.
-
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.60.00-0, 66.51.21.00-3.
-
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.
-
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II Zamówienia.
-
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ubezpieczenia komunikacyjne w zakresie OC, AC, NNW, ASSISTANCE.
-
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.41.10-0, 66.51.61.00-1.
-
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 36.
-
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
Wytworzył: | Powiat Powiat |
---|---|
Data wytworzenia: | 27.06.2016 |
Opublikował w BIP: | Powiat Powiat |
Data opublikowania: | 27.06.2016 13:22 |
Liczba wyświetleń: | 4 |