W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI KURS KWALIFIKOWANY PRACOWNIK OCHRONY DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU „AKTYWIZACJA ZAWODOWA MIESZKAŃCÓW POWIATU LĘBORSKIEGO”

RSS

Informacja o wyniku postępowania

 

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze PO.272.3.27.2017
w formie „ogłoszenia o zamówieniu na usługi społeczne i inne szczególne usługi – kurs kwalifikowany pracownika ochrony” o wartości poniżej 750 000 euro w trybie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.) oraz na podstawie zasady konkurencyjności zgodnie z Zasadami wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, którego przedmiotem jest przeprowadzenie kursu kwalifikowanego pracownika ochrony dla 5 uczestników projektu „Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego”

 

Zamawiający:                                                                             

Powiat Lęborski

ul. Czołgistów 5

84-300 Lębork woj. pomorskie

NIP: 841-160-90-72

REGON: 770979648

 

 

informuje o braku wyboru i nieudzieleniu zamówienia

 

 

 

Informuję, że nie dokonano wyboru wykonawcy:

Przeprowadzenie kursu kwalifikowanego pracownika ochrony dla 5 uczestników projektu „Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego”.

Uzasadnienie:

W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu wpłynęła 1 oferta, która przekracza kwotę jaką zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia.



OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI 
KURS KWALIFIKOWANY PRACOWNIK OCHRONY
DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU „AKTYWIZACJA ZAWODOWA MIESZKAŃCÓW POWIATU LĘBORSKIEGO”

O wartości poniżej 750 000 euro, do których zastosowanie mają przepisy art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawo zamówień publicznych.

I. ZAMAWIAJĄCY:
Nazwa, adres: Powiat Lęborski, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork
Osoba do kontaktów: Anna Pietruszyńska,
Nr faksu: 59 8632-850,
e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl
adres strony internetowej: http://powiatleborski.bip.gov.pl/

II. ZASADY PROWADZENIA POSTĘPOWANIA
1. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą, na zasadach określonych w niniejszym ogłoszeniu.
2. Do postępowania mają zastosowanie przepisy art., 138o ust. 2-4 ustawy, w pozostałym zakresie ustawy nie stosuje się.
3. Zasady prowadzenia postępowania reguluje niniejsze ogłoszenie.
4. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
5. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrzone.

III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1. SZCZEGÓŁOWY OPIS ORAZ WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie kursu kwalifikowanego pracownika ochrony dla
5 uczestników projektu „Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 05. Zatrudnienie, Działanie 05.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Poddziałanie 05.02.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy).
Łączny wymiar godzinowy kursu wynosi 245 h.

a) Cel szkolenia
Celem udziału przez uczestników projektu w kursie kwalifikowanym pracownika ochrony jest uzyskanie, podniesienie, uzupełnienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych. Podniesienie kwalifikacji zawodowych ma celu zwiększenie zatrudnienia, podniesienie poziomu aktywności społecznej i wzrost kompetencji mieszkańców powiatu.

b) Adresaci
Planowana liczba: 5 osób

Grupę docelową projektu osoby pozostające bez pracy (z wyłączeniem osób przed ukończeniem 30 roku życia), posiadające miejsce zamieszkania (w rozumieniu przepisu Kodeksu cywilnego) na terenie powiatu lęborskiego, należące do wszystkich następujących grup: osoby w wieku 50 lat i więcej, kobiety, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach. Jednocześnie grupa osób z niepełnosprawnościami stanowi co najmniej 10% grupy docelowej projektu.
W koszt kursu należy wkalkulować:
a) koszt materiałów dydaktycznych, ubezpieczenia, zaświadczeń, ewaluacji szkoleń/kursów.
b) koszt szkolenia potwierdzającego przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomość przepisów prawa związanych
z wykonywaniem ochrony osób i mienia.
c) koszty związane z umożliwieniem wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej
w tym opłata skarbowa związana z umożliwieniem wpisu,
d) koszty specjalistycznych badań: lekarskich i psychologicznych – skierowanie przez Wykonawcę - przed rozpoczęciem kursu - 5 uczestników projektu  na badania  potwierdzające zdolność do odbycia kursu kwalifikowanego pracownika ochrony oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem kursu oraz pozwalające na wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.
e) koszty związane z przeprowadzeniem egzaminu zewnętrznego potwierdzającego nabycie przez Uczestników
kursu kwalifikacji zawodowych w zakresie zgodnym z przedmiotem kursu, zgodnie z obowiązującymi
przepisami i aktualnymi normami dotyczącymi przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych spawaczy.
f) koszt egzaminu zewnętrznego ponosi Wykonawca.
g) koszt wynajmu pomieszczeń do wykonania zajęć specjalistycznych wraz z kosztem dojazdu
Kurs musi być przeprowadzony na terenie miasta Lębork, z zastrzeżeniem zajęć specjalistycznych (np. strzelectwo). W przypadku gdy zajęcia specjalistyczne będą odbywały się poza terenem miasta Lęborka –Wykonawca pokryje koszt dojazdu i powrotu uczestnika z Lęborka do miejsca realizacji zajęć oraz koszt wynajmu sali niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia.
      Zajęcia specjalistyczne muszą być przeprowadzony na terenie Województwa Pomorskiego w promieniu nie   
      większym niż 60 km od Lęborka

c) Opis przedmiotu zamówienia, jeżeli dopuszczono składanie ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

SPOSÓB REALIZACJI USŁUGI
Usługa musi być realizowana przez instytucję posiadającą wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Kurs musi zostać przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie wymagań w zakresie szkoleń i kursów potwierdzających przygotowanie teoretyczne
i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomości przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia.
Kurs musi kończyć się uzyskaniem uprawnień umożliwiających wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony w trybie określonym ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.

Program powinien zawierać co najmniej następujące zagadnienia:
BLOK OGÓLNOPRAWNY
I. Zagadnienia dotyczące ochrony osób i mienia
1. Definicje ustawowe.
2. Obszary, obiekty i urządzenia podlegające obowiązkowej ochronie.
3. Zasady sporządzania planu ochrony jednostki i tryb jego uzgadniania.
4. Wewnętrzne służby ochrony – zasady i tryb tworzenia, struktura organizacyjna, zakres działania, sposób prowadzenia dokumentacji ochronnej, uzbrojenie, wyposażenie i umundurowanie.
5. Zasady prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia:
1) ustawa o swobodzie działalności gospodarczej;
2) Kodeks spółek handlowych.
6. Tryb uzyskiwania wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej z uwzględnieniem wymagań kwalifikacyjnych dotyczących pracowników ochrony.
7. Uprawnienia i obowiązki pracowników ochrony przy realizacji zadań ochrony osób i mienia.
8.Zasady, przypadki i warunki użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej oraz czynności poprzedzające użycie lub wykorzystanie środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej i czynności następujące po użyciu lub wykorzystaniu środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej.
9. Ograniczenia w ochronie osób wynikające z ustawy o ochronie osób i mienia.
10.Uprawnienia kontrolne organu koncesyjnego wynikające z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej i ustawy o ochronie osób i mienia.
11. Zakres i tryb sprawowania przez Policję, Straż Graniczną i Ministra Obrony Narodowej nadzoru nad specjalistycznymi uzbrojonymi formacjami ochronnymi.

II. Wybrane zagadnienia prawa karnego, prawa wykroczeń i prawa karnego procesowego
1. Pojęcie prawa karnego, prawa wykroczeń i prawa karnego procesowego.
2. Ogólna definicja przestępstwa i wykroczenia.
3. Ogólna charakterystyka okoliczności wyłączających odpowiedzialność karną.
4. Instytucja obrony koniecznej.
5. Instytucja stanu wyższej konieczności.
6. Przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu i wolności.
7. Przestępstwa przeciwko mieniu.
8. Wykroczenia przeciwko mieniu.
9. Odpowiedzialność karna pracownika ochrony.
10.Ogólne zasady zabezpieczenia miejsca popełnienia przestępstwa na potrzeby postępowania procesowego.
11. Społeczny i prawny obowiązek powiadomienia o przestępstwie ściganym z urzędu.
III. Wybrane zagadnienia prawa cywilnego i prawa pracy
1. Pojęcie prawa cywilnego i prawa pracy.
2. Zdolność prawna i zdolność do czynności prawnych.
3. Pojęcie osoby fizycznej i osoby prawnej.
4. Własność i posiadanie oraz ich ochrona prawna.
5. Czyny niedozwolone.
6. Odpowiedzialność cywilna pracownika ochrony.
7. Pojęcie pracownika i pracodawcy.
8. Umowa o pracę, umowy cywilnoprawne.
9. Obowiązki pracodawcy.
10. Obowiązki pracownika.
11. Odpowiedzialność porządkowa i materialna pracownika.
12. Czas pracy.
13. Roszczenia ze stosunku pracy.
IV. Wybrane zagadnienia psychologii
1. Pojęcie psychologii.
2. Zapamiętywanie – rodzaje pamięci, efektywne techniki zapamiętywania.
3. Budowa portretu pamięciowego.
4. Elementy prenegocjacji.
5. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki zachowań agresywnych.
6. Psychologia tłumu.
7. Podstawowe informacje dotyczące stresu, jego funkcjonowania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
V. Etyka pracownika ochrony
1. Podstawowe pojęcia.
2. Katalog praw i wolności człowieka.
3. Uczciwość, rzetelność, profesjonalizm w pracy związanej z ochroną osób i mienia.
4. Poszanowanie godności człowieka a uprawnienia do użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego lub broni palnej.
VI. Zasady udzielania pomocy przedlekarskiej
1. Zasady udzielania pomocy przedlekarskiej w przypadkach zranień bądź krwawień tętniczych i żylnych, złamań kości, oparzeń, porażenia przedmiotem przeznaczonym do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej lub omdleń.
2. Praktyczne opatrywanie ran postrzałowych, unieruchamianie kończyn, wykonywanie sztucznego oddychania i pośredniego masażu serca, użycie automatycznego defibrylatora zewnętrznego AED.

Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 50 godzin realizowanych w formie stacjonarnych wykładów, w tym pkt VI – w formie wykładów i zajęć praktycznych.


BLOK OBEJMUJĄCY ZAGADNIENIA OCHRONY OSÓB I MIENIA
I. Taktyka wykonywania zadań ochrony osób
1. Zakres pojęcia ochrony osób.
2. Przyczyny zamachów na osoby.
3. Metody i etapy ataków na osoby oraz używane środki:
1) atak z użyciem broni palnej lub innego niebezpiecznego narzędzia z bliska i na odległość;
2) atak z użyciem materiałów wybuchowych;
3) uprowadzenia.
4. Założenia taktyczne przeciwdziałania atakom:
1) rozpoznanie zagrożeń;
2) wykrywanie obserwacji;
3) taktyka ochrony w obiekcie;
4) taktyka ochrony w miejscu publicznym.
5. Organizacja grupy ochronnej.
II. Taktyka wykonywania zadań ochrony mienia
1. Zakres pojęcia ochrona mienia.
2. Ochrona obiektu:
1) cel ochrony i rodzaje zagrożeń;
2) formy wykonywania zadań ochrony;
3) zadania i obowiązki pracownika ochrony w związku z:
a) kontrolą ruchu osobowego,
b) kontrolą ruchu materiałowego,
c) ujęciem sprawcy przestępstwa lub wykroczenia,
d) zaistnieniem: przestępstwa, wykroczenia, pożaru, wybuchu, awarii, katastrofy, skażenia, zamachu terrorystycznego, z uwzględnieniem zasad i sposobów ewakuacji osób poszkodowanych,
e) ochroną informacji niejawnych,
f) ochroną danych osobowych;
4) specyfika ochrony różnych kategorii obiektów;
5) specyfika ochrony sprawowanej przez grupę interwencyjną.
3. Ochrona transportowanych wartości pieniężnych:
1) tryb i warunki wykonywania transportu wartości pieniężnych, konwojowanego transportu wartości pieniężnych i transportu podlegającego obowiązkowej ochronie realizowanych przez specjalistyczną uzbrojoną formację ochronną;
2) obowiązki osób wchodzących w skład transportu wartości pieniężnych i konwojowanego transportu wartości pieniężnych;
3) organizacja i  zasady ochrony transportu wartości pieniężnych wykonywanego przy użyciu i  bez użycia środków transportu;
4) organizacja i zasady ochrony konwojowanego transportu wartości pieniężnych;
5) rodzaje zagrożeń;
6) prowadzenie dokumentacji związanej z konwojowanym transportem wartości pieniężnych.
4. Ogólne wymogi prawne dotyczące urządzeń, pojemników, pomieszczeń lub bankowozów służących do
     przechowywania lub transportowania wartości pieniężnych.
5. Mechaniczne i elektroniczne systemy zabezpieczeń:
1) ogólne wymogi prawne dotyczące stosowania mechanicznych i elektronicznych systemów zabezpieczeń;
2) rodzaje mechanicznych i elektronicznych systemów zabezpieczeń i ich rola w systemie ochrony obiektów;
3) zasady obsługi mechanicznych i elektronicznych systemów zabezpieczeń.

Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 100 godzin, w tym pkt I w wymiarze
30 godzin i pkt II w wymiarze 70 godzin, realizowanych w formie stacjonarnych wykładów i zajęć praktycznych.

BLOK OBEJMUJĄCY ZAGADNIENIA WYSZKOLENIA STRZELECKIEGO
1. Budowa i zasady działania broni palnej:
1) działanie, przeznaczenie i charakterystyki techniczne pistoletu, rewolweru, pistoletu maszynowego, karabinka oraz strzelby gładkolufowej na wybranych przykładach;
2) podstawy celnego strzelania;
3) rozkładanie i składanie wybranych egzemplarzy broni palnej;
4) przyczyny i objawy zacięcia się broni palnej oraz sposoby skutecznego usuwania go.
2. Zasady bezpiecznego obchodzenia się z bronią palną:
1) zasady bezpiecznego zachowania się na strzelnicy;
2)zasady bezpiecznego obchodzenia się z  pistoletem, rewolwerem, pistoletem maszynowym, karabinkiem oraz strzelbą gładkolufową.
3. Techniki posługiwania się bronią palną:
1) techniki szybkiego sięgania po broń palną;
2) przyjmowanie postaw strzeleckich, przemieszczanie się i zwroty z bronią palną;
3) strzelanie z broni palnej.
Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 35 godzin realizowanych w formie stacjonarnych wykładów i zajęć praktycznych.

BLOK OBEJMUJĄCY ZAGADNIENIA SAMOOBRONY I TECHNIK INTERWENCYJNYCH
1. Samoobrona:
1) postawy i poruszanie się w walce;
2) techniki wyprowadzania uderzeń i kopnięć oraz sposoby ich blokowania;
3) pady i przewroty w walce wręcz;
4) sprowadzanie do parteru z wykorzystaniem: podcięć, chwytów za głowę lub nogi;
5) chwyty transportowe – dźwignie na stawy kończyn górnych;
6) uwalnianie się z chwytów, obchwytów i duszeń;
7) miejsca wrażliwe na ciele człowieka i sposoby obezwładniania.
2. Techniki interwencyjne:
1) techniki zakładania kajdanek i obszukiwania osób;
2) posługiwanie się pałką służbową;
3) techniki posługiwania się przedmiotem przeznaczonym do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej;
4) techniki stosowania chemicznych środków obezwładniających w  postaci ręcznych miotaczy substancji
obezwładniających;
5) techniki usuwania z pojazdu osoby stawiającej opór czynny;
6) obrona przed atakami nożem lub niebezpiecznym przedmiotem;
7) obrona przed atakiem bronią palną;
8) podstawowe techniki posługiwania się bronią palną w walce;
9) współdziałanie pracowników ochrony w różnych sytuacjach taktycznych.

Realizacja tematyki bloku w minimalnym łącznym wymiarze 60 godzin realizowanych w formie stacjonarnych zajęć praktycznych.

Obowiązki wykonawcy
1. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) posiadania uprawnień do organizowania i przeprowadzania kursu objętym niniejszym zamówieniem, w tym do wydawania Świadectwa Ukończenia Kursu potwierdzających przygotowanie teoretyczne
i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia, zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie wymagań w zakresie szkoleń i kursów potwierdzających przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomość przepisów prawa związanych
z wykonywaniem ochrony osób i mienia (Dz.U. poz.1688);
b) wydania uczestnikom Świadectw Ukończenia Kursu potwierdzających przygotowanie teoretyczne
i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia.

Łączny wymiar godzinowy kursu wynosi 245 h. Co do zasady zajęcia muszą trwać po 8 godzin dziennie.

Miejsce realizacji zamówienia:
Kurs musi być przeprowadzony na terenie miasta Lębork (sale udostępnione nieodpłatnie przez Powiat Lęborski), z zastrzeżeniem zajęć specjalistycznych (np. strzelectwo). W przypadku gdy zajęcia specjalistyczne będą odbywały się poza terenem miasta Lęborka –Wykonawca pokryje koszt dojazdu i powrotu uczestnika z Lęborka do miejsca realizacji zajęć oraz koszt wynajmu sali niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia.
Zajęcia specjalistyczne muszą być przeprowadzony na terenie Województwa Pomorskiego w promieniu nie większym niż 60 km od Lęborka

Zamawiający dopuszcza organizację i przeprowadzenie realizacji zadań przez łączenie udziału uczestnika w kursie ogólnodostępnym prowadzonym przez Wykonawcę, jeżeli nie będzie to miało wpływu na jakość
i terminowość świadczonych usług na rzecz Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek poinformowania Zamawiającego o zaistnieniu tej okoliczności.


d) Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w trakcie realizacji umowy
1. Forma komunikacji: pisemna lub elektroniczna.
2. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu przedmiotu zamówienia.
3. Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu prowadzenia obserwacji zrealizowanych zajęć.

e) Dodatkowe informacje (wymogi i obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego):
1. Zamawiający zastrzega sobie (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) oraz instytucjom 
         upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych
         z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych.
2. Usługi co do zasady należy przeprowadzić w dni robocze, w godzinach pracy placówek powiatowych.
W uzasadnionych przypadkach mogą to być inne godziny (np. popołudniami lub w weekendy), ale aby przeprowadzić zajęcia w tych dniach i godzinach, należy uzyskać zgodę uczestników. Terminy i godziny dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców.
3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestników w czasie trwania realizacji przedmiotu
         zamówienia.
4. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oferowanych usług, zgodność z warunkami technicznymi
         i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
5. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestnika podczas
      realizacji przedmiotu zamówienia.
7. Wykonawca zobowiązuje się do skierowania uczestników kursu/szkolenia na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie/szkolenia.
8. Wykonawca zobowiązany jest również do:
         - opracowania w ciągu 3 dni od podpisania umowy, wstępnego  harmonogramu zajęć w ramach prowadzonego kursu. Realizacja przedmiotu umowy następuje po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Zamawiającego harmonogramu zajęć ustalonego wraz z uczestnikami. Harmonogram zawiera nazwę kursu, miejsce prowadzenia zajęć wraz z podaniem dokładnego adresu w przypadku zajęć w innych salach niż udostępnionych przez Zamawiającego (zawierającego kod pocztowy, nazwę miejscowości, ulicę, numer domu), terminów, godzin zajęć dla poszczególnych zajęć oraz listę planowanych tematów i wymiar godzin przeznaczonych na ich realizację oraz imiona i nazwiska trenerów. Wszelkie zmiany terminów realizacji zajęć dokonywane w złożonym i zaakceptowanym harmonogramie zajęć powinny zostać co najmniej 5 dni przed planowaną zmianą przedstawione Zamawiającemu, a w przypadku odwołania zajęć
z przyczyn niezależnych od Wykonawcy najpóźniej w dniu zaistnienia takiej okoliczności. Wszystkie zmiany dokonywane w harmonogramie wymagają uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego i nie spowodują konieczności dokonania zmian Umowy w formie aneksu. Wykonawca będzie zobowiązany do bieżącej współpracy i informowania o wszelkich zmianach harmonogramu zajęć uczestników zajęć.
- opracowania ostatecznego programu kursu w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy,
-bieżącego monitorowania obecności uczestników na zajęciach w celu udokumentowania  
           uczestnictwa w projekcie. Informacja o nieobecności musi zostać przekazywana Zleceniobiorcy  
           niezwłocznie po przeprowadzeniu zajęć (najpóźniej następnego dnia roboczego),
- sporządzenia dokumentacji fotograficznej ze zrealizowanych działań – min. 10 zdjęć
- odpowiedniego oznaczenia wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją 
            zajęć, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów Regionalnego Programu Operacyjnego
           Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
- rzetelnego przygotowywania się do zajęć oraz należytej staranności w wykonywaniu przedmiotu
           zamówienia,
- przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu  
           przedmiotu zamówienia,
- umożliwienia odpracowania uczestnikowi szkoleń/kursów godzin, na których nie był obecny,
- zapewnienia uczestnikowi szkolenia dokładnego rozkładu zajęć odpowiadającego harmonogramowi 
           kursu,
- dostarczenia dokumentacji rozliczeniowej wskazanej w umowie zlecenia,
- posiadania uprawnień do wydawania zaświadczeń lub innych dokumentów w zakresie kwalifikacji
           i uprawnień objętych kierunkiem kursu, jeżeli są one wymagane,
-przekazania każdemu uczestnikowi kursu, po pozytywnym jego ukończeniu, oryginałów 
            zaświadczeń, certyfikatów, świadectw o ukończeniu kursu na druku zgodnym z wytycznymi MEN 
            oraz innych dokumentów potwierdzających nabyte kwalifikacje i uprawnienia, a Zamawiającemu  
            kserokopie tych dokumentów.
- zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy uczestnikom kursu/szkolenia, w tym uczestnik kursu/szkolenia musi być ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków od dnia rozpoczęcia kursu do dnia jego zakończenia (koszt ubezpieczenia musi być ujęty w koszcie kursu/szkolenia - w cenie oferty) z kwotą ubezpieczenia przypadającą na każdego uczestnika nie mniejszą niż  20 000 zł.
- Wykonawca zobowiązany jest do opracowania ankiety ewaluacyjnej na rozpoczęcie i zakończenie kursu oraz przeprowadzenia wśród uczestników ankiet ewaluacyjnych; przygotowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych ankiet i dostarczenie wypełnionych Zamawiającemu. Wykonawca dokona również analizy ankiet. Dodatkowo w trakcie zajęć Zamawiający może przeprowadzić ankiety ewaluacyjne dotyczące oceny wykładowców;
- umożliwienia Zamawiającemu prowadzenia obserwacji realizowanych zajęć;
-zapewnienia wykładowców/instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu  
  niezbędnych do prawidłowej realizacji szkolenia/kursu objętego przedmiotem zamówienia. Przedmiot 
   zamówienia musi być wykonywany przez osoby spełniające warunki udziału w postępowaniu. Nie 
   dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie eksternistycznej itp.
-wyznaczenia osób/osoby prowadzącej nadzór nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego  
           kontaktowania się z Zamawiającym;
- przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.
           o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz.922,);
- realizacji zajęć zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami i zasady równości szans kobiet i mężczyzn; w szczególności zgodnie
z Wytycznymi w zakresie zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020.

 

Po zakończeniu realizacji kursu Wykonawcy (za wykonanie przedmiotu umowy) przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe za przeprowadzenie szkolenia/kursu dla osób wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia wg ilości osób, które zakończyły kurs. W przypadku rezygnacji uczestników z udziału w projekcie nie ma możliwości, aby na ich miejsce weszły kolejne osoby (szkolenia i kursy odpowiadają indywidualnym predyspozycjom zrekrutowanych do projektu osób). W takim przypadku Zleceniodawca zapłaci proporcjonalnie za liczbę przeszkolonych osób oraz za faktycznie odbytą liczbę godzin. Zapłata następuje w terminie, nie później niż
30 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji:
-dzienniki zajęć, które muszą zawierać następujące informacje: listy obecności wraz liczbą  
  poszczególnych godzin i tematów oraz z informacją na temat łącznej ilości zrealizowanych godzin 
  zajęć ze wskazaniem miejsca ich odbywania,
-protokół odbioru (miesięczną kartę czasu pracy) zawierającą okres realizacji, tematy przeprowadzonych  
  zajęć, godziny ich odbywania i liczbę zrealizowanych godzin,
- dokumentacje fotograficzną ze zrealizowanych działań - minimum 10 zdjęć.
-kserokopie dokumentów potwierdzających odbycie kursów, np. zaświadczeń/certyfikatów/świadectw 
   potwierdzających ukończenie kursu/szkolenia lub inne dokumenty potwierdzające nabyte kwalifikacje
   i uprawnienia,
-kserokopie dokumentów potwierdzających wniesienie opłaty skarbowej za umożliwienie wpisu na listę 
   kwalifikowanych pracowników ochrony
- jeśli dotyczy - imienny wykaz osób, które:
• zdały egzamin końcowy (wewnętrzny),
• nie zdały egzaminu końcowego (wewnętrznego),
• nie ukończyły kursu,
- zbiorcze potwierdzenia zawierając imię, nazwisko oraz podpis uczestnika dotyczące odbioru przez 
   uczestników kursów/szkoleń: materiałów dydaktycznych, zaświadczeń/świadectw/certyfikatów,
- kserokopia opłaconej polisy ubezpieczeniowej potwierdzoną za zgodność z oryginałem,
- ankiety oceniające realizację kursu wraz z ich analizą,
- protokół zdawczo-odbiorczy dotyczący wykonania zlecenia.
    
Obowiązki Zamawiającego w zakresie realizacji kursów:
Zamawiający:
a) przeprowadzi nabór uczestników. Wykonawca jest zobowiązany do przyjęcia skierowanych przez Zamawiającego uczestników,
b) nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestników podczas wykonywania przedmiotu zamówienia,
c) zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności kursu/szkolenia i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji.
d) może przeprowadzić ankiety ewaluacyjne dotyczące oceny osób prowadzących zajęcia,
e) zastrzega sobie (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) oraz instytucjom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych,
f) zastrzega sobie prawo kontroli sposobu realizacji obowiązków Wykonawcy wynikających z Ogłoszenia oraz umowy.


f) Źródło finansowania zamówienia
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Oś Priorytetowa 05. Zatrudnienie, Działanie 05.02. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Poddziałanie 05.02.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020).

2. WSPÓLNY SŁOWNIK CPV
80.50.00.00-9   Usługi szkoleniowe
80.51.00.00-2   Usługi szkolenia specjalistycznego
80.53.00.00-8   Usługi szkolenia zawodowego

3. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Planowany termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 30 czerwca 2017 r.
Dokładne terminy i godziny realizacji zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez ich                odbiorców.
Spotkania odbędą się w salach nieodpłatnie udostępnionych przez Powiat Lęborski.

IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, nie później niż na dzień składania ofert spełnianie następujących warunków:

1. Usługa musi być realizowana przez instytucję posiadającą wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez WUP właściwy ze względu na jego siedzibę.
2. Wykonawca musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu min. 1 kursu kwalifikowanego pracownika ochrony.
3. Wykonawca musi zapewnić sale i obiekty do przeprowadzenia zajęć specjalistycznych niezbędnych do realizacji kursu. Zajęcia specjalistyczne muszą być przeprowadzone na terenie Województwa Pomorskiego w promieniu nie większym niż 60 km od Lęborka
3. Z możliwości realizacji zamówienia wyłącza się podmioty, które powiązane są z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu Beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo,
w szczególności poprzez:
- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;
- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu potwierdzenia braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa powyżej, Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o braku występowania w/w powiązań – zał. Nr 2.

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy są zobowiązani
1. Złożyć na formularzu ofertowym oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
2. Załączyć do formularza ofertowego (którego wzór stanowi zał. nr 1):
- oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych – wg zał. Nr 2
- oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia) – wg zał. Nr 3.
Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną Wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki udziału
w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie „spełnia/nie spełnia”.
Niekompletna oferta (np. bez załączonych ww. wymaganych dokumentów, niepodpisana, niewypełniona we wszystkich wymaganych miejscach) pozostaje bez rozpatrzenia.

V. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1. Ofertę należy sporządzić w jednym egzemplarzu, w języku polskim, na druku formularza ofertowego lub wg wzoru tego druku, stanowiącego zał. nr 1 do ogłoszenia, poprzez jego odpowiednie wypełnienie.
2. Treść oferty musi odpowiadać wymaganiom określonym w Ogłoszeniu.
3. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej.
4. Do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w pkt IV.
5. Oferta, w miejscu określonym przez Zamawiającego, musi być opatrzona podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy (zaleca się opatrzenie podpisu pieczęcią imienną).
6. Dokumenty składane wraz z ofertą mogą być oryginałami lub kopiami poświadczonymi za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę (osobę uprawnioną).
7. Dokumenty złożone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, oznaczonej nazwą Wykonawcy, zaadresowanej do Zamawiającego na jego adres do korespondencji i opisanej następująco:


„OFERTA DOTYCZY OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI
Nr PO.272.3.27.2017na przeprowadzenie kursu kwalifikowanego pracownika ochrony dla
5 uczestników projektu „Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Regionalny Programu Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020).
NIE OTWIERAĆ PRZED 11 kwietnia 2017 r. GODZ. 08.15

9. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów lub oświadczeń, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia dokumentów lub wyjaśnienia treści oferty.

VI. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego
w Lęborku w terminie do dnia 11 kwietnia 2017 do godz. 08.00.
2. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w pok. Nr 217, w dniu 11 kwietnia 2017 o godz. 08.15.

VII. OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje, Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt. 2.
2. Oferta wraz z wymaganymi załącznikami musi być złożona w formie pisemnej.
3. Adres Zamawiającego do korespondencji, nr faksu oraz dane e-mail zawiera pkt 1 Ogłoszenia.
4. W przypadku dokumentów lub informacji przekazanych faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron, na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

VIII. KRYTERIA OCENY OFERT

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

1. Cena oferty brutto - 60 % Kryterium 1 (K1)
Oferta będzie oceniana w w/w kryterium wg następującego wzoru:

  Cena minimalna (najniższa spośród złożonych ofert)
K1 = -------------------------------------------------------------------------------- x 60 pkt
                  Cena przedstawiona w ofercie


2. Kryterium 2 (K2) Doświadczenie wykładowcy (ilość przeprowadzonych kursów) - 40 %
K2 = Liczba punktów uzyskanych w przez Wykonawcę zgodnie z poniższą skalą (max. 40 punktów):
• Przeprowadzenie min. 1 kursu w zakresie tematyki szkolenia – 0 pkt.
• Przeprowadzenie 2 – 4 kursów w zakresie tematyki szkolenia – 10 pkt.
• Przeprowadzenie 5 – 7 kursów w zakresie tematyki szkolenia – 20 pkt.
• Przeprowadzenie 8- 10 kursów w zakresie tematyki szkolenia – 30 pkt.
• Przeprowadzenie 11 kursów i więcej w zakresie tematyki szkolenia – 40 pkt.

Punkty za kryterium „doświadczenie wykładowcy (ilość przeprowadzonych kursów)” zostaną przyznane
w skali punktowej 0 – 40 punktów, na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę doświadczenia
w formularzu ofertowym (załącznik nr 1)  wg skali podanej powyżej.
Jeżeli kilku wykładowców będzie prowadziło szkolenie, zostanie wyliczona średnia arytmetyczna.


SPOSÓB OCENY OFERT:
Ocena ogólna poszczególnych ofert dla każdej części dokonywana będzie w oparciu o poniższy wzór:
O = K1 + K2
gdzie:
O – oznacza łączną ocenę, jako sumę punktów w poszczególnych kryteriach
K1 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”
K2 – liczba punktów uzyskanych w kryterium – „doświadczenie wykładowcy (ilość przeprowadzonych kursów)”
1. Oferty złożone w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie ocenione zostaną w oparciu o ww. kryteria
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (ułamkowa liczba punktów będzie zaokrąglona do pełnych liczb zgodnie z zasadami matematycznymi).
2. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi łącznie 100 pkt
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie ta oferta, która w sumie uzyska najwyższą ilość punktów.
4. W przypadku gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
5. Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną,
a jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

IX. ZAMAWIAJĄCY ODRZUCI OFERTĘ W PRZYPADKU, GDY:
1. Jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Ogłoszeniu.
2. Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na zasadzie oczywistych omyłek rachunkowych bądź błędów rachunkowych.
3. Została złożona po wyznaczonym terminie lub/i w niewłaściwym miejscu.
4. Zaoferowana cena przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
5. Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt IV Ogłoszenia.


X. INFORMACJE DODATKOWE
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści Ogłoszenia przed terminem składania ofert.
2. Informacje o wynikach wyboru najkorzystniejszej oferty przekazane zostaną: pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.


Wykaz załączników do niniejszego ogłoszenia:
1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1
2. Oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych - załącznik nr 2
3. Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych –załącznik nr 3
4. Wzór umowy –załącznik nr 4

Załączniki:

Opublikował w BIP: Bogusław Stasiuk
Data opublikowania: 31.03.2017 11:55
Data ostatniej aktualizacji: 31.03.2017 11:55
Liczba pobrań: 1
Opublikował w BIP: Bogusław Stasiuk
Data opublikowania: 31.03.2017 11:55
Data ostatniej aktualizacji: 31.03.2017 11:55
Liczba pobrań: 1
Wytworzył: Powiat Powiat
Data wytworzenia: 31.03.2017
Opublikował w BIP: Powiat Powiat
Data opublikowania: 31.03.2017 11:52
Liczba wyświetleń: 3
Drukuj Zapisz do PDF