Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno - Informatycznych w Lęborku na stadion lekkoatletyczny
RSSOgłoszenie nr 548072-N-2017 z dnia 2017-07-10 r.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Numer ogłoszenia: 548072-N-2017 z dnia 2017-07-10 r.
Adres strony internetowej (url): http://www.powiat-lebork.com/
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
http://powiatleborski.bip.gov.pl
Zamówienie było podzielone na części:
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12/09/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 1745614.63
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Waluta PLN
Liczba otrzymanych ofert: 2
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
nie
Nazwa wykonawcy: PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE GRETASPORT Ilona Stańczyk
Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Podlesie 17 Kod pocztowy: 41-303 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Kraj/woj.: śląskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
Cena wybranej oferty/wartość umowy 3391110,00
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Oferta z najniższą ceną/kosztem 3391110,00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 3649073,31 Waluta: PLN
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
IV.8) Informacje dodatkowe:
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: |
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze RI.272.1.14.2017o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest:
Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno -Informatycznych
w Lęborku na stadion lekkoatletyczny
Zamawiający:
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów, 84-300 Lębork
tel.: 59 863-28-25, fax 59 863-28-50
e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl
informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty
Wybrany Wykonawca |
Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno -Informatycznych
|
|
Uzasadnienie wyboru |
Przedstawione dokumenty lub oświadczenia potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz wymogów jakościowych co do przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego. Oferta uzyskała maksymalną liczbę punktów (100,00 pkt.) w czasie oceny ofert, zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w SIWZ. |
|
Informacja o Wykonawcach, którzy złożyli oferty. |
||
Nazwa (firmy), adres i siedziba Wykonawcy |
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert |
|
Liczba punktów uzyskana w kryterium: |
||
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE GRETASPORT Ilona Stańczyk ul. Podlesie 17 414-303 Dąbrowa Górnicza |
cena - 60 pkt termin zapłaty - 20 pkt okres gwarancji - 20 pkt razem – 100 pkt |
|
GARDENIA SPORT Sp. Z o. o. ul. Kłobucka 13 02-699 Warszawa |
cena - 55,76 pkt termin zapłaty - 20 pkt okres gwarancji - 20 pkt razem - 95,76 pkt
|
Data wysłania informacji do Wykonawcy 06.09.2017
Jednocześnie Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana w dniu 12.09.2017 r.
PROTOKÓŁ Z OTWARCIA OFERT
Termin składania ofert upłynął w dniu 31.07.2017 godz. 10.00
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze RI.272.1.14.2017o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest:
Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno -Informatycznych
w Lęborku na stadion lekkoatletyczny
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5
84-300 Lębork woj. Pomorskie
tel.: 59 863-28-25, fax 59 863-28-50
e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl
Informacja o Wykonawcach, którzy złożyli oferty |
||||
L.p. |
Nazwa (firmy), adres i siedziba Wykonawcy |
CENA OFERTY |
TERMIN ZAPŁATY |
OKRES GWARANCJI |
1 |
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE GRETASPORT Ilona Stańczyk ul. Podlesie 17 414-303 Dąbrowa Górnicza
|
3 391 110,00 zł. |
30 dni |
72 m-ce. |
2 |
GARDENIA SPORT Sp. Z o. o. ul. Kłobucka 13 02-699 Warszawa
|
3 649 073,31 zł. |
30 dni |
72 m-ce |
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia 2 147 106,00 zł. |
Lębork, dnia 21 lipca 2017 roku
RI.272.1.14.2017.BK
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), p.n. „Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno -Informatycznych w Lęborku na stadion lekkoatletyczny”.
Pytanie nr 1.
Prosimy o potwierdzenie,że dla bieżni lekkoatletycznej,rozbiegu do skoku w dal i skoczni wzwyż Zamawiający wymaga nawierzchni poliuretanowej typu Sandwich o gr min.13 mm,składającejsię trzech warstw (pierwsza warstwa-mata z granulatu gumowego połączona spoiwem poliuretanowym, druga warstwa: szpachla poliuretanowa – warstwa uszczelniająca, trzecia warstwa: warstwa użytkowa składająca się z systemu poliuretanowego i granulatu EPDM z pierwotnej Produkcji (barwiony w masie)), nieprzepuszczalnej dla wody, odpornej na kolce lekkoatletyczne, posiadającej certyfikat IAAF,której parametry określa Projekt budowlany pkt.8.10, strona 16-18 opisu technicznego. Nawierzchnia układana na podbudowie asfaltobetonowej.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza minimalną grubość nawierzchni poliuretanowej typu Sandwichwynoszącą minimum 13mm. Pozostałe parametry nawierzchni poliuretanowej typu Sandwich zostały określone w pkt. 8.10 (str.16-18) opisu technicznego do projektu budowlanego oraz w pkt. 2.1 (str.9) Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
Pytanie nr 2.
Prosimy o potwierdzenie, że dla boisk wielofunkcyjnych nr 1 i nr 2 Zamawiający wymaga podbudowy z kruszyw, zgodnie z przedmiarem robót.Prosimy o potwierdzenie, żedla boisk wielofunkcyjnych Zamawiający wymaga nawierzchni typu EPDM 2S(8+8) montowanej na podbudowie typu ET gr. min 35 mm o parametrach zgodnych z norma PN:EN 14877:2014. Kolorystyka nawierzchni zgodnie z DP. Parametry określone w poprzednim postępowaniu spełniał tylko i włącznie jeden producent !!!! Jednocześnie sugerujemy, aby w celu obniżenia kosztów inwestycji Zamawiający rozważył możliwość zastosowania nawierzchni typu natryskowego o gr. min 13 mm, montowanej na warstwie typu ET o gr min.35 mm, spełniającej normę PN:EN 14877:2014. Kolorystyka nawierzchni: kolor ceglasty.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie nawierzchni typu EPDM 2S(8+8) na boiskach wielofunkcyjnych, jednocześnie nie wyraża zgody na zastosowanie podbudowy typu ET gr. min 35mm pod nawierzchnię poliuretanową. Podbudowę pod boiska wielofunkcyjne należy wykonać zgodnie z pkt. 8.4 opisu technicznego do projektu budowlanego. Zgodnie z SIWZ w umowie o roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego i przedmiar robót ma na celu wyłącznie umożliwienie dokonania wyceny robót. Zamawiający nie wymaga złożenia wycenionego przedmiaru robót budowlanych.
Pytanie nr 3
Ze względu na bardzo wysoki koszt wypełnienia projektowanego boiska z trawy sztucznej
(w dokumentacji projektowej jest granulat EPDM z pierwotnej produkcji barwiony w masie w kolorze zielonym!!!) tj.ok.240000,00 zł netto sugerujemy zastosowanie wypełnienia z granulatu EPDM z recyklingu (kolor szary lub czarny), którego koszt w przypadku projektowanego boiska waha się w granicach ok.80000,00 zł netto i który jest najczęściej stosowanym wypełnieniem na obiektach sportowych.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zastosowanie granulatu EPDM z recyklingu w kolorze szarym barwionym w masie jako wypełnienie boiska z trawy sztucznej.
Pytanie 4.
Prosimy o dopuszczenie traw syntetycznych z równoważnym badaniem do Aprobata lub Rekomendacja ITB, tj. raportu z badań specjalistycznego laboratorium, badającego nawierzchnie sportowe Labosport.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza wyniki badań specjalistycznego laboratorium (np. Labosport ) jako rozwiązanie równoważne.
Zapis pkt. 2.1 Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót dla nawierzchni z trawy syntetycznej otrzymuje zatem brzmienie:
Parametry techniczne nawierzchni muszą być potwierdzone poprzez załączenie raportu badań uprawnionej jednostki laboratoryjnej pod kątem wymogów norm DIN 18035-6 lub PN-EN 15330-1:2014-02. Nawierzchnia sportowa musi posiadać atest PZH i certyfikat lub deklarację zgodności z normą PN-EN 15330-1:2014-02, lub aprobatę techniczną ITB, lub rekomendację techniczną ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium (np. Labosport ).
Pytanie 5.
Norma obowiązująca i stosowana w polskim prawie, dla traw syntetycznych to PN-EN 15330-1:2014. Prosimy o potwierdzenie zmiany normy na prawidłową, zamiast normy DIN 18035-6, która jest niemiecką normą, niestosowana w naszym kraju.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza spełnienie wymogów normy PN-EN 15330-1:2014-02 jako rozwiązanie równoważne.
Zapis pkt. 2.1 Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót dla nawierzchni z trawy syntetycznej otrzymuje zatem brzmienie:
Parametry techniczne nawierzchni muszą być potwierdzone poprzez załączenie raportu badań uprawnionej jednostki laboratoryjnej pod kątem wymogów norm DIN 18035-6 lub PN-EN 15330-1:2014-02. Nawierzchnia sportowa musi posiadać atest PZH i certyfikat lub deklarację zgodności z normą PN-EN 15330-1:2014-02, lub aprobatę techniczną ITB, lub rekomendację techniczną ITB, lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium (np. Labosport ).
Pytanie 6.
Prosimy o wykreślenie wymogu IAAF. Wymóg ten dotyczy nawierzchni poliuretanowych.
Odpowiedź:
Zamawiający wykreśla wymóg posiadania certyfikatu IAAF dla nawierzchni ze sztucznej trawy.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Nazwa projektu lub programu
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): http://www.powiat-lebork.com/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne http://powiatleborski.bip.gov.pl/
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
http://powiatleborski.bip.gov.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
http://powiatleborski.bip.gov.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemny
Adres:
84-300 Lębork, ul. Czołgistów 5
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno - Informatycznych w Lęborku na stadion lekkoatletyczny
Numer referencyjny: RI.272.1.14.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1 Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno - Informatycznych w Lęborku na stadion lekkoatletyczny. Szczegółowy zakres prac określony został w Dokumentacji technicznej, stanowiącej Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ, która zawiera Projekt budowlany, Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, Geotechniczne warunki posadowienia oraz przedmiar robót. Roboty budowalne będą polegały na wykonaniu: 1) Boiska do piłki nożnej 2) Boiska wielofunkcyjnego nr1 3) Boiska wielofunkcyjnego nr2 4) Bieżni lekkoatletycznej wraz z odwodnieniem 5) Skoczni do skoku w dal 6) Skoczni do skoku wzwyż 7) Rzutni do pchnięcia kulą 8) Dojść i dojazdów w postaci ciągów pieszych utwardzonych 9) Piłkochwytów 10) Masztów flagowych 11) Elementów wyposażenia boisk 12) Urządzeń sprawnościowych (plac fitness) 13) Oświetlenia terenowego LED 14) Systemu nagłośnienia 15) Systemu Internetu bezprzewodowego (router) Roboty należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym oraz aktualnymi założeniami dla projektantów stadionów LA i podstawowymi wymaganiami Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, (PZLA) w stosunku do nawierzchni syntetycznych stosowanych na obiektach lekkoatletycznych. W umowie o roboty budowlane przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego i przedmiar robót ma na celu wyłącznie umożliwienie dokonania wyceny robót. Zamawiający nie wymaga złożenia wycenionego przedmiaru robót budowlanych.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
45111000-8 |
45111200-0 |
45112710-5 |
45112720-8 |
45212200-8 |
45212220-4 |
45212224-2 |
45330000-9 |
45310000-3 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia:
Okres w miesiącach | Okres w dniach | Data rozpoczęcia | Data zakończenia |
2018-03-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. b) SIWZ, jeżeli wykaże, że: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 1000 000 PLN b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 1000 000 PLN;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ, jeżeli wykaże, że: a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie bieżni okrężnej co najmniej 4 torowej o długości minimum 300m wykonanej z nawierzchni poliuretanowej typu sandwich ze skoczniami do skoku wzwyż i w dal i rzutnią do pchnięcia kulą, która uzyskała certyfikat IAAF (Product Certificate) lub Świadectwo PZLA, oraz - 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie obiektów sportowych (t.j. boisk i/lub kortów tenisowych i/lub pól golfowych) o nawierzchni z trawy syntetycznej o powierzchni co najmniej 1000m2; b) dysponuje następującym osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi: - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, oraz - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
6.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej określonego w pkt 5.2.1. lit. b SIWZ, w tych częściach zamówienia, w których zamawiający określa taki warunek udziału w postępowaniu, zamawiający żąda: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; b) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. 6.2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c Pzp. 6.3. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt 5.2.1. lit. c SIWZ zamawiający żąda: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Załącznik nr 2 b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami Załącznik nr 3 6.4. Jeżeli w wymaganych przez zamawiającego dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie ogłosi średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych, kwoty, o których mowa w zdaniu pierwszym zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w pierwszym dniu po dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 6.5. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp; 5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 6) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 7) oświadczenia wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp; 8) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 Pzp; 9) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716);
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
10. Wymagania dotyczące wadium. 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium – 30 000 PLN ; 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 07 9324 0008 0002 8701 2000 0380. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp wykonawca składa wraz z ofertą. 10.8. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 63. ust. 3 pkt.1 oraz art. 63c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity z Dz. U. z 2016 r. poz. 1988) rozliczenia bezgotówkowe przeprowadza się w szczególności poleceniem przelewu, które stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określoną kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Bank wykonuje dyspozycję dłużnika w sposób przewidziany w umowie rachunku bankowego. 10.10. Z wniesionego wadium musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną na określoną część zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia „Adaptacja boisk przy Zespole Szkół Mechaniczno - Informatycznych w Lęborku na stadion lekkoatletyczny”. Oznaczenie sprawy: RI.272.1.14.2017. 10.11. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 10.13. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 10.14. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.15. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.16. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, i któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10.17. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10.18. Na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Termin zapłaty za wykonanie przedmiotu zamówienia | 20,00 |
Okres gwarancji jakości | 20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakres zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy określa wzór umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-07-31, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
16. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 16.1. W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykonawca, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą przed podpisaniem umowy składa: 1) pełnomocnictwo, jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik, 2) umowę regulującą współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta tych wykonawców zostanie wybrana, 3) poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi przez osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wykazane w wykazie osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, 4) wypełniony harmonogram rzeczowo - finansowy stanowiący Załącznik nr 11 5) poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę polisę potwierdzającą, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 1000 000 PLN; 6) Wykonawca obowiązany jest w dniu podpisania umowy dołączyć nw. Dokumenty Dotyczące nawierzchni poliuretanowej: a) Certyfikat IAAF dla oferowanej nawierzchni (Product Certificate) b) Aktualne badania na zgodność z normą PN-EN 14877:2014-02 (lub rekomendację techniczną Instytutu Techniki Budowlanej lub wyniki badań specjalistycznego laboratorium akredytowanego przez IAAF, potwierdzające wymagane normą parametry oferowanej nawierzchni c) Kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzona przez jej producenta, potwierdzająca spełnienie wyspecyfikowanych wymagań technologicznych i zawierająca technologię wykonania oferowanej nawierzchni d) Autoryzację producenta nawierzchni, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię e) Atest higieniczny PZH lub dokument równoważny f) Próbkę oferowanej nawierzchni o wymiarach min. 10x10 cm z oznaczeniem producenta i rodzaju oferowanego produktu g) Wyniki badań potwierdzające trwałość wyrobu na działanie mrozu (mrozoodporność) Dotyczące urządzeń lekkoatletycznych: a) kartę techniczną oraz niezbędne certyfikaty dla każdego urządzenia oraz wyposażenia lekkoatletycznego.
Wytworzył: | Łukasz Łudziński |
---|---|
Data wytworzenia: | 10.07.2017 |
Opublikował w BIP: | Powiat Powiat |
Data opublikowania: | 10.07.2017 15:21 |
Liczba wyświetleń: | 3 |