Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Lęborku Przeczytaj artykuł "Świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. „Droga do samodzielności” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII „Promocja integracji społecznej”, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej)" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.starostwolebork.pl Sun, 08 Jun 2025 03:58:29 +0200 <![CDATA[Świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. „Droga do samodzielności” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII „Promocja integracji społecznej”, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej)]]>
29.10.2012r.

świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu innowacyjnego pn. Droga do samodzielności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej
Numer ogłoszenia: 421784 - 2012; data zamieszczenia: 29.10.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 202127 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu innowacyjnego pn. Droga do samodzielności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. Droga do samodzielności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej) podczas zaplanowanych do realizacji następujących zadań i etapów zadań: a) Zadanie 1 - Usługa opracowania diagnozy i analizy problemu dokonana w formie przeprowadzenia badań zewnętrznych b) Zadanie 2 - Usługa przeprowadzenia ewaluacji projektu innowacyjnego testującego oraz ewaluacji zewnętrznej produktu finalnego, w tym: Etap I - przeprowadzenie ewaluacji ex-ante projektu Etap II - przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej produktu - ocena potencjału produktu finalnego i wskazanie kierunków ewentualnych zmian i modyfikacji produktu finalnego - Etap III - ewaluacja on going projektu i produktu finalnego Etap IV - przeprowadzenie ewaluacji ex post c) Zadanie 3 - Usługa opracowania strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego, w tym: Etap I - Opracowanie wstępnej wersji Etap II - Opracowanie ostatecznej wersji INFORMACJE WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH ZADAŃ: WW. ZADANIA MUSZĄ BYĆ WYKONANE W TERMINACH: a) Zadanie 1 - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do końca października 2012r. b) Zadanie 2, Etap I - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do 14 grudnia 2012r. c) Zadanie 2, Etap II* - marzec 2014r. d) Zadanie 2, Etap III* - 1 kwietnia 2013r. - I kwartał 2015r. e) Zadanie 2, Etap IV* - II kwartał 2015r. f) Zadanie 3, Etap I - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do 31 stycznia 2013r. g) Zadanie 3 , Etap II* - Opracowanie ostatecznej wersji - marzec 2014r. * Zamawiający zastrzega, że jeżeli w wyniku oceny wstępnej wersji produktu i strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez Regionalną Sieć Tematyczną (RST) i Instytucję Organizującą Konkurs (IOK) realizacja projektu nie będzie kontynuowana, II, III i IV etap realizacji zadania drugiego oraz II etap zadania trzeciego również nie będą kontynuowane. Przyjmujący zamówienie otrzyma wynagrodzenie za prawidłowo wykonany zakres prac przypadających na zadanie 1, zadanie 2: etap I oraz zadanie 3: etap I, a Umowa z Przyjmującym zamówienie zostanie rozwiązana. PŁATNOŚCI ZA REALIZACJĘ WW. ZADAŃ DOKONANE BĘDĄ W TERMINACH: a) Zadanie 1 - 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego dotyczącego zadania 1 (przeprowadzonego w terminie zgodnym z SIWZ) na kwotę określoną w formularzu ofertowym: faktury VAT/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji tj.: - Raport zgodny z SIWZ - Broszura informacyjna zgodna z SIWZ - Dokumenty sporządzone podczas realizacji 1 zadania, m.in.: bazy danych zebranych w ramach zadania(np. zestawienia danych ilościowych) w formie elektronicznej (np. Excel) oraz ankiety, kwestionariusze i inne narzędzia stworzone i zebrane podczas badania. b) Zadanie 2 (etap I, etap II*, etap III*, etap IV*) - 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego dotyczącego odpowiedniego etapu ewaluacji (przeprowadzonej w terminie zgodnym z SIWZ) na kwotę określoną w formularzu ofertowym: faktury VAT/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji tj.: - Raport ewaluacyjny zgodny z SIWZ - Prezentacja/e multimedialna/e zgodnie z SIWZ - Dokumenty sporządzone podczas realizacji zadania, m.in.: bazy danych zebranych w ramach etapu ewaluacji(np. zestawienia danych ilościowych) w formie elektronicznej (np. Excel) oraz ankiety, kwestionariusze i inne narzędzia stworzone i zebrane podczas ewaluacji. - Protokół zdawczo-odbiorczy c) Zadanie 3 (etap I, etap II*) - 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego dotyczącego odpowiedniego etapu zadania 3 (przeprowadzonego w terminie zgodnym z SIWZ) na kwotę określoną w formularzu ofertowym: faktury VAT/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji tj.: - Wstępna/ostateczna wersja produktu finalnego projektu innowacyjnego testującego i strategia wrażania projektu innowacyjnego zgodne z SIWZ - Prezentacja multimedialna wstępnej/ostatecznej wersji produktu finalnego w formie elektronicznej zgodnej z SIWZ - Protokół zdawczo-odbiorczy * Zamawiający zastrzega, że jeżeli w wyniku oceny wstępnej wersji produktu i strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez Regionalną Sieć Tematyczną (RST) i Instytucję Organizującą Konkurs (IOK) realizacja projektu nie będzie kontynuowana, drugi, trzeci i czwarty etap realizacji zadania drugiego oraz drugi etap zadania trzeciego również nie będą kontynuowane. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za prawidłowo wykonany zakres prac przypadających na zadanie 1, zadanie 2: etap I oraz zadanie 3: etap I (wynikające z § 3, ust.1, pkt a, b, f), a Umowa z Przyjmującym zamówienie zostanie rozwiązana (Przyjmujący zamówienie nie wykona więc zadań określonych w § 3, ust.1, pkt c, d, e, g - w tej sytuacji Zamawiający nie wypłaci za nie wynagrodzenia). Wykonawca powinien pozostawać w stałym kontakcie z Zamawiającym i być w gotowy do spotkań roboczych w siedzibie Zamawiającego w wymiarze koniecznym do efektywnego zaplanowania i przeprowadzenia ewaluacji, przy czym niezbędne minimum spotkań roboczych do jakich Wykonawca powinien zgłosić gotowość wynosi: - w 1 etapie: 10 spotkań - w 2 etapie: 20 spotkań Ponadto Wykonawca/przedstawiciel Wykonawcy musi uczestniczyć w spotkaniach zespołu ekspertów w terminach podanych przez Zamawiającego. Jeśli Zamawiający w trakcie realizacji projektu stwierdzi, że do efektywnej realizacji ewaluacji zewnętrznej wystarczy mniejsza ilość spotkań liczby te ulec mogą zmniejszeniu. Zamawiający zobowiązuje się do pomocy podczas realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie m.in. udostępnienia Wykonawcy niezbędnych elementów wniosku o dofinansowanie projektu innowacyjnego testującego pt.: Droga do samodzielności, udostępnienia posiadanych dokumentów, analiz z przeprowadzanych badań, a także zaprezentowania idei projektu. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: - pozyskiwania danych i ich stałej analizy - organizowania spotkań z przedstawicielami odbiorców i użytkowników i Zespołem Projektu oraz Zamawiającym. - informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych z punktu widzenia realizacji zadań na żądanie Zamawiającego - wyznaczenia osoby do kontaktów roboczych - prezentacji wniosków przez przedstawiciela Wykonawcy na spotkaniach wskazanych przez Zamawiającego Każdy dokument (np. raport, prezentacja) musi zawierać niezbędne oznaczenie dot. wymaganych logotypów oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Ze względu na długi okres trwania projektu harmonogram może ulegać przesunięciom. Wykonawca powinien uwzględnić możliwość przesunięć zaplanowanych działań w zależności od tego jak zmienia się harmonogram projektu. ZADANIE 1. USŁUGA OPRACOWANIA DIAGNOZY I ANALIZY PROBLEMU DOKONANA W FORMIE PRZEPROWADZENIA BADAŃ ZEWNĘTRZNYCH Usługa ma obejmować: - opracowanie narzędzi pomiaru (po konsultacjach z zatrudnionym zespołem ekspertów) polegającą na pogłębionej diagnozie i analizie dokumentów (wyników badań przy rozpoznaniu potrzeb i opracowywaniu projektu, analiz, statystyk, m.in. także stworzenie kwestionariuszy ankietowych) - przeprowadzenie szczegółowych badań jakościowych i ilościowych na próbie minimum 40 osób usamodzielnianych/nionych i 40 pracowników instytucji integracji społecznej pracujących z usamodzielnianymi (empowerment) oraz 10 przedstawicieli innych podmiotów (np. NGO, Powiatowy Urząd Pracy, Policja), - przeprowadzenie analizy dotychczas stosowanej praktyki pracy z usamodzielnianymi (analizę wyników badań należy opracować w formie raportu). Badania posłużą określeniu atrakcyjności i adekwatności oferowanych form oddziaływania w ramach projektu Droga do samodzielności, pogłębionemu zidentyfikowaniu rzeczywistych potrzeb, problemów i ich przyczyn. Przeprowadzenie diagnozy jest niezbędne, gdyż problem jest złożony i wymaga zbadania na gruncie lokalnym. ZADANIE 2. USŁUGA PRZEPROWADZENIA EWALUACJI PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO ORAZ EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ PRODUKTU FINALNEGO 1. Cele badania ewaluacyjnego: Celem ewaluacji wśród usamodzielnianych i pracowników instytucji integracji społecznej jest odpowiedź na pytanie czy proponowane podejście jest atrakcyjniejsze dla BO od wcześniej stosowanego i czy proponowane instrumenty aktywizujące są adekwatne dla tej grupy społecznej. Zostanie sporządzona na podstawie ankiet, wywiadów, raportu od pracownika biura mentoringu, listy obecności na zajęciach, analizę programu instrumentów aktywizacyjnych oraz analizy statusu BO jako osoby kontynuującej naukę, podejmującej zatrudnienie. Zostanie przeanalizowany koszt dotychczasowego podejścia do osób usamodzielnianych i koszty podejścia testowanego do osób usamodzielnianych w ww. projekcie, w oparciu o koszty miesięczne i roczne, jak również analiza kosztów podczas testu produktu. Zostaną wykorzystane dane: - z Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie m.in. nt. kosztów pomocy udzielanej ww. osobom przed i po wzięciu udziału w projekcie, - z Policji nt. osób usamodzielnianych przed i po zakończeniu udziału w projekcie, - nt. sytuacji osób usamodzielnianych na rynku pracy przed i po zakończeniu udziału w projekcie, - dotyczące dalszej nauki - te dane dostarczą BO. Analiza ankiet pre/post dla pracowników instytucji integracji społecznej nt. metod i efektywności pracy po przejściu szkoleń i pracy z osobami usamodzielnianymi i nt. przydatności szkoleń, które przeszli. Analiza wywiadów powinna również odpowiedzieć na pytanie: czy metody pracy, organizacja procesu wsparcia (w tym stworzenie coachingu) może wpłynąć/wpłynie na zaktywizowanie osób usamodzielnianych oraz na zmniejszenie kosztów przeznaczonych na osoby usamodzielniane, jak również na to, że osoby usamodzielniane nie będą postrzegane jako osoby wykluczone społecznie. Raporty ewaluacyjne powinny ocenić skuteczność działań zaplanowanych w ramach projektu. Etapy realizacji ewaluacji: Realizacja przedmiotu zamówienia przebiegać będzie w 4 etapach w okresie realizacji Projektu. ETAP I Celem 1 etapu jest: - przeprowadzenie ewaluacji ex ante Ewaluator w ramach tego etapu musi się skupić na sformułowaniu pod adresem projektodawcy rekomendacji dotyczących następnych etapów realizacji projektu w tym dalszych prac nad produktem, zarządzania, działań upowszechniających i włączających. Zamawiający zastrzega, że jeżeli w wyniku oceny wstępnej wersji produktu i strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez Regionalną Sieć Tematyczną (RST) i Instytucję Organizującą Konkurs (IOK) realizacja projektu nie będzie kontynuowana, II, III i IV etap realizacji zadania drugiego oraz II etap zadania trzeciego również nie będą kontynuowane. Przyjmujący zamówienie otrzyma wynagrodzenie za prawidłowo wykonany zakres prac przypadających na zadanie 1, zadanie 2: etap I oraz zadanie 3: etap I, a Umowa z Przyjmującym zamówienie zostanie rozwiązana. ETAP II Celem 2 etapu jest ocena potencjału produktu finalnego i wskazanie kierunków ewentualnych zmian i modyfikacji produktu finalnego Ewaluacja zewnętrzna jest niezbędna do sprawdzenia efektywności podjętych czynności oraz skuteczności innowacyjnych oddziaływań na terenie powiatu lęborskiego. Pozwoli w sposób miarodajny sprawdzić efektywność działań i stopień atrakcyjności narzędzi i metod oraz ocenić skutki stosowania produktu. Dodatkowo raport ewaluacyjny dotyczący analizy rzeczywistych efektów testowanego produktu stworzony dla tego etapu musi zostać zaprezentowany przez przedstawiciela Wykonawcy na debacie upowszechniającej (poddany pod debatę) i włączającej grupy docelowe. ETAP III Celem 3 etapu jest ewaluacja on going projektu i produktu finalnego w okresie jego trwania z uwzględnieniem efektów upowszechniania i włączania Ewaluacja on-going będzie koncentrowała się m.in. wokół odpowiedzi na wskazane poniżej pytania badawcze: 1. W jakim stopniu zamierzone cele projektu zostały osiągnięte? 2. W jaki sposób przebiega zarządzanie projektem? 3. W jaki sposób przebiega realizacja zasady empowerment i zasady równości szans? 4. Jak przebiega testowanie produktu finalnego? 6. Jakie są ewentualne bariery i problemy uniemożliwiające prawidłową realizację projektu? 7. Jaka jest skuteczność działań włączających i upowszechniających? 8. Czy projekt realizował cele i zasady programu POKL? ETAP IV Celem etapu 4 jest przeprowadzenie ewaluacji ex post projektu i produktu finalnego Ewaluacja końcowa musi zostać przeprowadzona m.in. na podstawie ankiet, wywiadów, raportu od pracownika biura mentoringu, list obecności na zajęciach, kart obserwacji, analizy programu instrumentów aktywizacyjnych oraz analizy statusu BO jako osoby kontynuującej naukę, podejmującej zatrudnienie. Musi zostać przeanalizowany koszt dotychczasowego podejścia do osób usamodzielnianych i koszty podejścia testowanego do osób usamodzielnianych w ww. projekcie, w oparciu o koszty miesięczne i roczne, jak również analiza kosztów podczas testu produktu. Zostaną wykorzystane dane z Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie nt. kosztów pomocy udzielanej w/w osobom przed i po wzięciu udziału w projekcie. Dane z Policji nt. osób usamodzielnianych przed i po udziału w projekcie. Dane dotyczącej dalszej nauki, które dostarczą BO. ZADANIE III USŁUGA OPRACOWANIA STRATEGII WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I PRODUKTU FINALNEGO Zadanie polegać będzie na opracowaniu wstępnej wersji produktu i strategii oraz poddanie ich konsultacjom (prowadzenie konsultacji) wraz z naniesieniem stosownych poprawek w etapach: Etap I - Opracowanie wstępnej wersji Etap II - Opracowanie ostatecznej wersji Strategia wdrażania projektu innowacyjnego ma być sporządzona w oparciu o dokument STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I JEJ OCENA - ZALECENIA KRAJOWEJ INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCEJ (WARSZAWA, STYCZEŃ 2012). Dokument zawiera wskazówki dotyczące obligatoryjnych elementów strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego, wraz z wymaganiami zamieszczonymi w Minimalnym wzorze strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego wraz z instrukcją (Zasadami dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL) oraz w Liście sprawdzającej ocenę strategii. Zalecenia te mają na celu m.in. pokazanie jakie elementy opisu powinna zawierać strategia wdrażania projektu innowacyjnego. Załącznikiem do strategii wdrażania projektów innowacyjnych testujących jest wstępna/ostateczna wersja produktu finalnego. Wstępna/ostateczna wersja musi zawierać wszystkie elementy produktu - na tej podstawie będą prowadzone testy. Wstępna wersja produktu finalnego to po prostu pełna postać produktu, gotowa do testowania. W wyniku testowania może ona ulec zmianie, a ostateczna wersja może się różnić w szczegółach od wersji wstępnej. Produkt finalny załączony do strategii musi pozwalać na całościową ocenę jego założeń, przy czym najistotniejszy powinien być nie tyle zakres techniczny, co merytoryczny wypracowywanego rozwiązania. W przypadku narzędzi informatycznych przez złożenie wstępnej wersji produktu finalnego można rozumieć wskazanie koncepcji funkcjonowania danego systemu, jego założeń i treści merytorycznej. Wstępna/ostateczna wersja produktu finalnego stanowi załącznik do dokumentu o nazwie strategia wdrażania projektu. Strategia wdrażania projektu innowacyjnego testującego jest doprecyzowaniem i uszczegółowieniem projektu przedstawionego we wniosku o dofinansowanie, choć może się różnić od pierwotnych założeń na tyle, na ile wynika to z przeprowadzonej diagnozy, dyskusji z zespołem ekspertów oraz prac nad wstępną wersją produktu finalnego. Strategia wdrażania to uporządkowany opis, w jaki sposób beneficjent zamierza sprawdzić, czy innowacja działa zgodnie z założeniami oraz jakie efekty może przynieść jej zastosowanie w praktyce, a także opis podejścia do upowszechniania i włączania produktu do głównego nurtu polityki. Strategię należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik do Zasad dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL PRODUKTEM FINALNYM projektu będzie kompleksowy program nowych form i metod pracy oraz działania z osobami opuszczającymi formy opieki zastępczo - usamodzielniającej, którego częścią integralną będzie: -konspekt działania biura mentoringu; -program aktywizacyjny mający doprowadzić do wejścia i/lub przywrócenia osób usamodzielnionych na rynek pracy oraz do ich zintegrowanie ze społeczeństwem; -skrypt dla pracowników instytucji integracji społecznej z zakresu nowoczesnych i skutecznych metod pracy, efektywnego zwiększania aktywności zawodowej i społecznej grupy osób usamodzielnianych. Obecność przedstawiciela Wykonawcy podczas spotkań zespołu ekspertów jest obowiązkowa. Wykonawca zobowiązany jest także do prezentacji strategii wdrażania oraz wyników przeprowadzonych badań podczas upowszechniania projektu, m.in. podczas seminariów, spotkań, debat, konferencji, a także podczas posiedzenia RST, którego celem będzie zatwierdzenie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i wstępnej wersji produktu finalnego. O terminach Wykonawca zostanie poinformowany z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Strategia wdrażania projektu innowacyjnego testującego i wstępna wersja produktu finalnego muszą być przygotowane rzetelnie i w 100% poprawnie, gdyż od tego zależy kontynuacja projektu w drugim etapie.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00-6, 73.20.00.00-4, 73.22.00.00-0, 75.11.21.00-5, 79.31.50.00-5, 79.32.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt Droga do samodzielności współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej)..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.10.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ITTI Sp z o.o., ul. Rubież 46, 61-612 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 103950,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 98928,90

  • Oferta z najniższą ceną: 48700,00 / Oferta z najwyższą ceną: 98928,90

  • Waluta: PLN.





10.10.2012r.


INFORMACJA  O  WYBORZE  NAJKORZYSTNIEJSZEJ  OFERTY

 

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze PO.272.1.72.2012.

o wartości poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 ze zmianami), prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem są

 

świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu innowacyjnego pn. „Droga do samodzielności" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII „Promocja integracji społecznej" Działanie 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej" Poddziałanie 7.2.2 „Wsparcie ekonomii społecznej"

                                             
Zamawiający
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5
84-300 Lębork woj. Pomorskie
tel.: 59 863-28-25, fax 59 863-28-50
e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl
www.powiat-lebork.pl

 
informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty

 
Wybrany Wykonawca :                                
ITTI Sp z o.o.
ul. Rubież 46
61-612 Poznań



Uzasadnienie wyboru
 
Przedstawione dokumenty lub oświadczenia potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu oraz wymogów jakościowych co do przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego. Oferta uzyskała maksymalną liczbę punktów (100,00 pkt)
w czasie oceny ofert, zgodnie z kryterium oceny ofert określonym w SIWZ.

 
Informacja o Wykonawcach którzy złożyli oferty
 
EU CONSULT Sp z o.o.

ul. Wały Piastowskie 1

80-855 Gdańsk
 
OFERTA NIE PODLEGAŁA OCENIE
 
 
 
     

Jednocześnie Zamawiający informuje, że termin ustalony zgodnie z art. 94 ust 1 ustawy, po którego upływie może zostać zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego mija z końcem dnia
 15-10-2012





27.09.2012r.
Dotyczy: Przetarg nieograniczony na świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego
w ramach projektu pn. „Droga do samodzielności" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII „Promocja integracji społecznej", Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej).


 

Pytanie 1

W rozdziale 3 SIWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia)  str. 4 Zamawiający zapisał, że Wykonawca powinien pozostawać w stałym kontakcie z Zamawiającym i być w gotowy do spotkań roboczych w siedzibie Zamawiającego w wymiarze koniecznym do efektywnego zaplanowania i przeprowadzenia ewaluacji, przy czym niezbędne minimum spotkań roboczych do jakich Wykonawca powinien zgłosić gotowość wynosi: 

- w 1 etapie: 10 spotkań 

- w 2 etapie: 20 spotkań .

Jak maja się wymienione w tej części SIWZ etapy 1 i 2 do zadań i etapów określonych  w rozdziale 3 SIWZ na stronie 3 (zaraz po pierwszym akapicie rozdziału)? Uprzejmie prosimy o odniesienie (mapowanie) liczby spotkań, do których Wykonawca powinien zgłosić gotowość na poszczególne zadania i etapy konkretnych zadań opisanych w rozdziale 3 SIWZ na stronie 3.

 

Zapis SIWZ: „Wykonawca powinien pozostawać w stałym kontakcie z Zamawiającym i być w gotowy do spotkań roboczych w siedzibie Zamawiającego w wymiarze koniecznym do efektywnego zaplanowania i przeprowadzenia ewaluacji, przy czym niezbędne minimum spotkań roboczych do jakich Wykonawca powinien zgłosić gotowość wynosi: 

- w 1 etapie: 10 spotkań 
- w 2 etapie: 20 spotkań"

 

Wyjaśnienie Zamawiającego:

Zgodnie z zapisami SIWZ:

 

Zadanie 2 - Usługa przeprowadzenia ewaluacji projektu innowacyjnego testującego oraz ewaluacji zewnętrznej produktu finalnego,  w tym:

Etap I - przeprowadzenie ewaluacji ex-ante projektu

Etap II - przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej produktu - ocena potencjału produktu finalnego i wskazanie kierunków ewentualnych zmian i modyfikacji produktu finalnego -

Termin wykonania:

b) Zadanie 2, Etap I - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do 14 grudnia 2012r. 

c) Zadanie 2, Etap II* - marzec 2014r.

 

 Pytanie 2

W rozdziale 3 SIWZ w opisie zadania 1 Zamawiający wyznaczył termin przekazania raportu i broszury informacyjnej na dzień 31 października 2012r. Biorąc pod uwagę możliwe wydłużenie rozstrzygnięcia postępowania (wezwanie do ewentualnych uzupełnień lub wyjaśnień) czy Zamawiający mógłby określić termin realizacji zadania 1 jako 4 tygodnie od dnia podpisania Umowy i w konsekwencji zmodyfikować zapisy SIWZ w zakresie terminu zakończenia zadania 1?

 

Ze względu na postęp realizacji projektu i zaplanowane zadania wskazany w SIWZ termin realizacji Zadania 1 jest konieczny do zachowania i możliwy do realizacji.

 

Pytanie 3

Jaka jest według Zamawiającego definicja innowacyjności, którą powinien charakteryzować się produkt finalny (punkt 7 kryterium innowacyjności w rozdziale 3 SIWZ)?


Zamawiający ma na myśli innowacyjność opisaną w dokumentach ujętych w SIWZ:

- „Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki"

- „STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I JEJ OCENA - ZALECENIA KRAJOWEJ INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCEJ"

- wymiar kwestii innowacyjności produktu (tj. wymiaru uczestnika projektu / problemu / formy wsparcia), opisany jest także w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach PO KL - do tego dokumentu wprost odnosi się „STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I JEJ OCENA - ZALECENIA KRAJOWEJ INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCEJ"


Zgodnie z dokumentami (dotyczącymi projektów innowacyjnych) wskazanymi w SIWZ:

Celem projektów innowacyjnych jest poszukiwanie nowych, lepszych, efektywniejszych sposobów rozwiązywania problemów uwzględnionych w obszarach wsparcia EFS. 

2) Innowacyjność w tym kontekście należy rozumieć jako:

a) nastawienie na wsparcie nowych, nietypowych grup lub rozwiązanie problemu, który do tej pory nie był w wystarczającym stopniu uwzględniony w polityce państwa;

b) wykorzystanie nowych instrumentów w rozwiązywaniu dotychczasowych problemów; przy czym możliwe jest tutaj także adaptowanie rozwiązań sprawdzonych w innych krajach, regionach, czy też w innych kontekstach, np. w stosunku do innej grupy docelowej, a także rozwój, modyfikacja dotychczas stosowanych instrumentów w celu zwiększenia ich adekwatności, skuteczności i efektywności."


Innowacyjność produktu jest opisana np. w rozdziale III. Opis innowacji, w tym produktu finalnego dokumentu „STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I JEJ OCENA - ZALECENIA KIW"

Innowacją jest sposób rozwiązania problemu, który dotychczas nie był rozwiązywany, a produkt finalny jest jedynie instrumentem służącym stosowaniu tej innowacji. W tej części szczególnie istotne jest określenie w sposób szczegółowy warunków, jakie muszą być spełnione, by innowacja działała właściwie, tj. m.in. warunków w zakresie przygotowania użytkowników, zaangażowania innych instytucji, technicznym (np. odpowiedniego wyposażenia), prawnym. W tym kontekście istotne jest również wskazanie szacowanego kosztu i czasu wdrożenia wypracowywanego produktu.

Opis innowacji może różnić się od opisu zawartego we wniosku o dofinansowanie projektu na tyle, na ile wynika to z przeprowadzonych badań oraz ze zrealizowanych już prac nad wstępną wersją produktu finalnego, a także z konsultacji z grupami docelowymi, przy czym niezbędne jest wskazanie i uzasadnienie różnic."


Załącznik 15 - Arkusz oceny produktu finalnego projektu innowacyjnego testującego wraz z objaśnieniem kryteriów (dokument Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki)

„Unikatowość rozwiązania

Kryterium dotyczy stopnia innowacyjności proponowanego rozwiązania - jeśli dotyczy ono obszaru/grupy/problemu, którym nikt inny się nie zajmuje, w którym jak dotąd nie działają żadne instrumenty - wówczas ocena będzie wyższa niż w sytuacji, gdy produkt dotyczy kwestii co prawda aktualnych, ale wokół których podejmowane są liczne inicjatywy usprawniające."

 
Rozdział 7.3.2 Walidacja produktów projektów innowacyjnych testujących (dokument Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki)


Produkt musi przejść etap walidacji. „Walidacja jest oceną realizowanego projektu pod kątem innowacyjności, trafności i użyteczności wypracowanego produktu finalnego. Polega ona na  uzyskaniu odpowiedzi na pytania, co sprawdza się w określonych warunkach, a co się nie sprawdza i dlaczego oraz na czym polega istota, korzyści oraz możliwości transferu innowacyjnego rozwiązania. Stanowi ona kluczowy element działań włączających w politykę i ma na celu rozstrzygnięcie, czy dany rezultat powinien zostać wdrożony na szeroką skalę."
 


26.09.2012r.

Dotyczy przetargu nieograniczonego na świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. „Droga do samodzielności" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII „Promocja integracji społecznej", Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej).

W dniu 21.09.2012 do Zamawiającego wpłynęło pytanie:

Treść pytania: W związku z prowadzeniem postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. „Droga do samodzielności" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII „Promocja integracji społecznej", Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej) (numer sprawy PO.272.1.72.2012), zwracam się z uprzejmą prośbą o podanie szacunkowej wartości przedmiotowego zamówienia.

Odpowiedź Zamawiającego: Zamawiający informuje, iż szacunkowa wartość zamówienia wynosi 103 950,00 zł





OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Numer ogłoszenia: 202127 - 2012; data zamieszczenia: 20.09.2012

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: powiat-lebork.com

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. Droga do samodzielności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu pn. Droga do samodzielności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej) podczas zaplanowanych do realizacji następujących zadań i etapów zadań: a) Zadanie 1 - Usługa opracowania diagnozy i analizy problemu dokonana w formie przeprowadzenia badań zewnętrznych b) Zadanie 2 - Usługa przeprowadzenia ewaluacji projektu innowacyjnego testującego oraz ewaluacji zewnętrznej produktu finalnego, w tym: Etap I - przeprowadzenie ewaluacji ex-ante projektu Etap II - przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej produktu - ocena potencjału produktu finalnego i wskazanie kierunków ewentualnych zmian i modyfikacji produktu finalnego - Etap III - ewaluacja on going projektu i produktu finalnego Etap IV - przeprowadzenie ewaluacji ex post c) Zadanie 3 - Usługa opracowania strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego, w tym: Etap I - Opracowanie wstępnej wersji Etap II - Opracowanie ostatecznej wersji INFORMACJE WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH ZADAŃ: WW. ZADANIA MUSZĄ BYĆ WYKONANE W TERMINACH: a) Zadanie 1 - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do końca października 2012r. b) Zadanie 2, Etap I - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do 14 grudnia 2012r. c) Zadanie 2, Etap II* - marzec 2014r. d) Zadanie 2, Etap III* - 1 kwietnia 2013r. - I kwartał 2015r. e) Zadanie 2, Etap IV* - II kwartał 2015r. f) Zadanie 3, Etap I - rozpocznie się z dniem podpisania umowy i trwać będzie do 31 stycznia 2013r. g) Zadanie 3 , Etap II* - Opracowanie ostatecznej wersji - marzec 2014r. * Zamawiający zastrzega, że jeżeli w wyniku oceny wstępnej wersji produktu i strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez Regionalną Sieć Tematyczną (RST) i Instytucję Organizującą Konkurs (IOK) realizacja projektu nie będzie kontynuowana, II, III i IV etap realizacji zadania drugiego oraz II etap zadania trzeciego również nie będą kontynuowane. Przyjmujący zamówienie otrzyma wynagrodzenie za prawidłowo wykonany zakres prac przypadających na zadanie 1, zadanie 2: etap I oraz zadanie 3: etap I, a Umowa z Przyjmującym zamówienie zostanie rozwiązana. PŁATNOŚCI ZA REALIZACJĘ WW. ZADAŃ DOKONANE BĘDĄ W TERMINACH: a) Zadanie 1 - 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego dotyczącego zadania 1 (przeprowadzonego w terminie zgodnym z SIWZ) na kwotę określoną w formularzu ofertowym: faktury VAT/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji tj.: - Raport zgodny z SIWZ - Broszura informacyjna zgodna z SIWZ - Dokumenty sporządzone podczas realizacji 1 zadania, m.in.: bazy danych zebranych w ramach zadania(np. zestawienia danych ilościowych) w formie elektronicznej (np. Excel) oraz ankiety, kwestionariusze i inne narzędzia stworzone i zebrane podczas badania. b) Zadanie 2 (etap I, etap II*, etap III*, etap IV*) - 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego dotyczącego odpowiedniego etapu ewaluacji (przeprowadzonej w terminie zgodnym z SIWZ) na kwotę określoną w formularzu ofertowym: faktury VAT/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji tj.: - Raport ewaluacyjny zgodny z SIWZ - Prezentacja/e multimedialna/e zgodnie z SIWZ - Dokumenty sporządzone podczas realizacji zadania, m.in.: bazy danych zebranych w ramach etapu ewaluacji(np. zestawienia danych ilościowych) w formie elektronicznej (np. Excel) oraz ankiety, kwestionariusze i inne narzędzia stworzone i zebrane podczas ewaluacji. - Protokół zdawczo-odbiorczy c) Zadanie 3 (etap I, etap II*) - 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionego dokumentu rozliczeniowego dotyczącego odpowiedniego etapu zadania 3 (przeprowadzonego w terminie zgodnym z SIWZ) na kwotę określoną w formularzu ofertowym: faktury VAT/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji tj.: - Wstępna/ostateczna wersja produktu finalnego projektu innowacyjnego testującego i strategia wrażania projektu innowacyjnego zgodne z SIWZ - Prezentacja multimedialna wstępnej/ostatecznej wersji produktu finalnego w formie elektronicznej zgodnej z SIWZ - Protokół zdawczo-odbiorczy * Zamawiający zastrzega, że jeżeli w wyniku oceny wstępnej wersji produktu i strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez Regionalną Sieć Tematyczną (RST) i Instytucję Organizującą Konkurs (IOK) realizacja projektu nie będzie kontynuowana, drugi, trzeci i czwarty etap realizacji zadania drugiego oraz drugi etap zadania trzeciego również nie będą kontynuowane. Zamawiający zapłaci wynagrodzenie za prawidłowo wykonany zakres prac przypadających na zadanie 1, zadanie 2: etap I oraz zadanie 3: etap I (wynikające z § 3, ust.1, pkt a, b, f), a Umowa z Przyjmującym zamówienie zostanie rozwiązana (Przyjmujący zamówienie nie wykona więc zadań określonych w § 3, ust.1, pkt c, d, e, g - w tej sytuacji Zamawiający nie wypłaci za nie wynagrodzenia). Wykonawca powinien pozostawać w stałym kontakcie z Zamawiającym i być w gotowy do spotkań roboczych w siedzibie Zamawiającego w wymiarze koniecznym do efektywnego zaplanowania i przeprowadzenia ewaluacji, przy czym niezbędne minimum spotkań roboczych do jakich Wykonawca powinien zgłosić gotowość wynosi: - w 1 etapie: 10 spotkań - w 2 etapie: 20 spotkań Ponadto Wykonawca/przedstawiciel Wykonawcy musi uczestniczyć w spotkaniach zespołu ekspertów w terminach podanych przez Zamawiającego. Jeśli Zamawiający w trakcie realizacji projektu stwierdzi, że do efektywnej realizacji ewaluacji zewnętrznej wystarczy mniejsza ilość spotkań liczby te ulec mogą zmniejszeniu. Zamawiający zobowiązuje się do pomocy podczas realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie m.in. udostępnienia Wykonawcy niezbędnych elementów wniosku o dofinansowanie projektu innowacyjnego testującego pt.: Droga do samodzielności, udostępnienia posiadanych dokumentów, analiz z przeprowadzanych badań, a także zaprezentowania idei projektu. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: - pozyskiwania danych i ich stałej analizy - organizowania spotkań z przedstawicielami odbiorców i użytkowników i Zespołem Projektu oraz Zamawiającym. - informowania o stanie prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych z punktu widzenia realizacji zadań na żądanie Zamawiającego - wyznaczenia osoby do kontaktów roboczych - prezentacji wniosków przez przedstawiciela Wykonawcy na spotkaniach wskazanych przez Zamawiającego Każdy dokument (np. raport, prezentacja) musi zawierać niezbędne oznaczenie dot. wymaganych logotypów oraz informacji o współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Ze względu na długi okres trwania projektu harmonogram może ulegać przesunięciom. Wykonawca powinien uwzględnić możliwość przesunięć zaplanowanych działań w zależności od tego jak zmienia się harmonogram projektu. ZADANIE 1. USŁUGA OPRACOWANIA DIAGNOZY I ANALIZY PROBLEMU DOKONANA W FORMIE PRZEPROWADZENIA BADAŃ ZEWNĘTRZNYCH Usługa ma obejmować: - opracowanie narzędzi pomiaru (po konsultacjach z zatrudnionym zespołem ekspertów) polegającą na pogłębionej diagnozie i analizie dokumentów (wyników badań przy rozpoznaniu potrzeb i opracowywaniu projektu, analiz, statystyk, m.in. także stworzenie kwestionariuszy ankietowych) - przeprowadzenie szczegółowych badań jakościowych i ilościowych na próbie minimum 40 osób usamodzielnianych/nionych i 40 pracowników instytucji integracji społecznej pracujących z usamodzielnianymi (empowerment) oraz 10 przedstawicieli innych podmiotów (np. NGO, Powiatowy Urząd Pracy, Policja), - przeprowadzenie analizy dotychczas stosowanej praktyki pracy z usamodzielnianymi (analizę wyników badań należy opracować w formie raportu). Badania posłużą określeniu atrakcyjności i adekwatności oferowanych form oddziaływania w ramach projektu Droga do samodzielności, pogłębionemu zidentyfikowaniu rzeczywistych potrzeb, problemów i ich przyczyn. Przeprowadzenie diagnozy jest niezbędne, gdyż problem jest złożony i wymaga zbadania na gruncie lokalnym. ZADANIE 2. USŁUGA PRZEPROWADZENIA EWALUACJI PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO ORAZ EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ PRODUKTU FINALNEGO 1. Cele badania ewaluacyjnego: Celem ewaluacji wśród usamodzielnianych i pracowników instytucji integracji społecznej jest odpowiedź na pytanie czy proponowane podejście jest atrakcyjniejsze dla BO od wcześniej stosowanego i czy proponowane instrumenty aktywizujące są adekwatne dla tej grupy społecznej. Zostanie sporządzona na podstawie ankiet, wywiadów, raportu od pracownika biura mentoringu, listy obecności na zajęciach, analizę programu instrumentów aktywizacyjnych oraz analizy statusu BO jako osoby kontynuującej naukę, podejmującej zatrudnienie. Zostanie przeanalizowany koszt dotychczasowego podejścia do osób usamodzielnianych i koszty podejścia testowanego do osób usamodzielnianych w ww. projekcie, w oparciu o koszty miesięczne i roczne, jak również analiza kosztów podczas testu produktu. Zostaną wykorzystane dane: - z Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie m.in. nt. kosztów pomocy udzielanej ww. osobom przed i po wzięciu udziału w projekcie, - z Policji nt. osób usamodzielnianych przed i po zakończeniu udziału w projekcie, - nt. sytuacji osób usamodzielnianych na rynku pracy przed i po zakończeniu udziału w projekcie, - dotyczące dalszej nauki - te dane dostarczą BO. Analiza ankiet pre/post dla pracowników instytucji integracji społecznej nt. metod i efektywności pracy po przejściu szkoleń i pracy z osobami usamodzielnianymi i nt. przydatności szkoleń, które przeszli. Analiza wywiadów powinna również odpowiedzieć na pytanie: czy metody pracy, organizacja procesu wsparcia (w tym stworzenie coachingu) może wpłynąć/wpłynie na zaktywizowanie osób usamodzielnianych oraz na zmniejszenie kosztów przeznaczonych na osoby usamodzielniane, jak również na to, że osoby usamodzielniane nie będą postrzegane jako osoby wykluczone społecznie. Raporty ewaluacyjne powinny ocenić skuteczność działań zaplanowanych w ramach projektu. Etapy realizacji ewaluacji: Realizacja przedmiotu zamówienia przebiegać będzie w 4 etapach w okresie realizacji Projektu. ETAP I Celem 1 etapu jest: - przeprowadzenie ewaluacji ex ante Ewaluator w ramach tego etapu musi się skupić na sformułowaniu pod adresem projektodawcy rekomendacji dotyczących następnych etapów realizacji projektu w tym dalszych prac nad produktem, zarządzania, działań upowszechniających i włączających. Zamawiający zastrzega, że jeżeli w wyniku oceny wstępnej wersji produktu i strategii wdrażania projektu innowacyjnego przez Regionalną Sieć Tematyczną (RST) i Instytucję Organizującą Konkurs (IOK) realizacja projektu nie będzie kontynuowana, II, III i IV etap realizacji zadania drugiego oraz II etap zadania trzeciego również nie będą kontynuowane. Przyjmujący zamówienie otrzyma wynagrodzenie za prawidłowo wykonany zakres prac przypadających na zadanie 1, zadanie 2: etap I oraz zadanie 3: etap I, a Umowa z Przyjmującym zamówienie zostanie rozwiązana. ETAP II Celem 2 etapu jest ocena potencjału produktu finalnego i wskazanie kierunków ewentualnych zmian i modyfikacji produktu finalnego Ewaluacja zewnętrzna jest niezbędna do sprawdzenia efektywności podjętych czynności oraz skuteczności innowacyjnych oddziaływań na terenie powiatu lęborskiego. Pozwoli w sposób miarodajny sprawdzić efektywność działań i stopień atrakcyjności narzędzi i metod oraz ocenić skutki stosowania produktu. Dodatkowo raport ewaluacyjny dotyczący analizy rzeczywistych efektów testowanego produktu stworzony dla tego etapu musi zostać zaprezentowany przez przedstawiciela Wykonawcy na debacie upowszechniającej (poddany pod debatę) i włączającej grupy docelowe. ETAP III Celem 3 etapu jest ewaluacja on going projektu i produktu finalnego w okresie jego trwania z uwzględnieniem efektów upowszechniania i włączania Ewaluacja on-going będzie koncentrowała się m.in. wokół odpowiedzi na wskazane poniżej pytania badawcze: 1. W jakim stopniu zamierzone cele projektu zostały osiągnięte? 2. W jaki sposób przebiega zarządzanie projektem? 3. W jaki sposób przebiega realizacja zasady empowerment i zasady równości szans? 4. Jak przebiega testowanie produktu finalnego? 6. Jakie są ewentualne bariery i problemy uniemożliwiające prawidłową realizację projektu? 7. Jaka jest skuteczność działań włączających i upowszechniających? 8. Czy projekt realizował cele i zasady programu POKL? ETAP IV Celem etapu 4 jest przeprowadzenie ewaluacji ex post projektu i produktu finalnego Ewaluacja końcowa musi zostać przeprowadzona m.in. na podstawie ankiet, wywiadów, raportu od pracownika biura mentoringu, list obecności na zajęciach, kart obserwacji, analizy programu instrumentów aktywizacyjnych oraz analizy statusu BO jako osoby kontynuującej naukę, podejmującej zatrudnienie. Musi zostać przeanalizowany koszt dotychczasowego podejścia do osób usamodzielnianych i koszty podejścia testowanego do osób usamodzielnianych w ww. projekcie, w oparciu o koszty miesięczne i roczne, jak również analiza kosztów podczas testu produktu. Zostaną wykorzystane dane z Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie nt. kosztów pomocy udzielanej w/w osobom przed i po wzięciu udziału w projekcie. Dane z Policji nt. osób usamodzielnianych przed i po udziału w projekcie. Dane dotyczącej dalszej nauki, które dostarczą BO. ZADANIE III USŁUGA OPRACOWANIA STRATEGII WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I PRODUKTU FINALNEGO Zadanie polegać będzie na opracowaniu wstępnej wersji produktu i strategii oraz poddanie ich konsultacjom (prowadzenie konsultacji) wraz z naniesieniem stosownych poprawek w etapach: Etap I - Opracowanie wstępnej wersji Etap II - Opracowanie ostatecznej wersji Strategia wdrażania projektu innowacyjnego ma być sporządzona w oparciu o dokument STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO I JEJ OCENA - ZALECENIA KRAJOWEJ INSTYTUCJI WSPOMAGAJĄCEJ (WARSZAWA, STYCZEŃ 2012). Dokument zawiera wskazówki dotyczące obligatoryjnych elementów strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego, wraz z wymaganiami zamieszczonymi w Minimalnym wzorze strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego wraz z instrukcją (Zasadami dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL) oraz w Liście sprawdzającej ocenę strategii. Zalecenia te mają na celu m.in. pokazanie jakie elementy opisu powinna zawierać strategia wdrażania projektu innowacyjnego. Załącznikiem do strategii wdrażania projektów innowacyjnych testujących jest wstępna/ostateczna wersja produktu finalnego. Wstępna/ostateczna wersja musi zawierać wszystkie elementy produktu - na tej podstawie będą prowadzone testy. Wstępna wersja produktu finalnego to po prostu pełna postać produktu, gotowa do testowania. W wyniku testowania może ona ulec zmianie, a ostateczna wersja może się różnić w szczegółach od wersji wstępnej. Produkt finalny załączony do strategii musi pozwalać na całościową ocenę jego założeń, przy czym najistotniejszy powinien być nie tyle zakres techniczny, co merytoryczny wypracowywanego rozwiązania. W przypadku narzędzi informatycznych przez złożenie wstępnej wersji produktu finalnego można rozumieć wskazanie koncepcji funkcjonowania danego systemu, jego założeń i treści merytorycznej. Wstępna/ostateczna wersja produktu finalnego stanowi załącznik do dokumentu o nazwie strategia wdrażania projektu. Strategia wdrażania projektu innowacyjnego testującego jest doprecyzowaniem i uszczegółowieniem projektu przedstawionego we wniosku o dofinansowanie, choć może się różnić od pierwotnych założeń na tyle, na ile wynika to z przeprowadzonej diagnozy, dyskusji z zespołem ekspertów oraz prac nad wstępną wersją produktu finalnego. Strategia wdrażania to uporządkowany opis, w jaki sposób beneficjent zamierza sprawdzić, czy innowacja działa zgodnie z założeniami oraz jakie efekty może przynieść jej zastosowanie w praktyce, a także opis podejścia do upowszechniania i włączania produktu do głównego nurtu polityki. Strategię należy przygotować według wzoru stanowiącego załącznik do Zasad dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL PRODUKTEM FINALNYM projektu będzie kompleksowy program nowych form i metod pracy oraz działania z osobami opuszczającymi formy opieki zastępczo - usamodzielniającej, którego częścią integralną będzie: -konspekt działania biura mentoringu; -program aktywizacyjny mający doprowadzić do wejścia i/lub przywrócenia osób usamodzielnionych na rynek pracy oraz do ich zintegrowanie ze społeczeństwem; -skrypt dla pracowników instytucji integracji społecznej z zakresu nowoczesnych i skutecznych metod pracy, efektywnego zwiększania aktywności zawodowej i społecznej grupy osób usamodzielnianych. Obecność przedstawiciela Wykonawcy podczas spotkań zespołu ekspertów jest obowiązkowa. Wykonawca zobowiązany jest także do prezentacji strategii wdrażania oraz wyników przeprowadzonych badań podczas upowszechniania projektu, m.in. podczas seminariów, spotkań, debat, konferencji, a także podczas posiedzenia RST, którego celem będzie zatwierdzenie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i wstępnej wersji produktu finalnego. O terminach Wykonawca zostanie poinformowany z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Strategia wdrażania projektu innowacyjnego testującego i wstępna wersja produktu finalnego muszą być przygotowane rzetelnie i w 100% poprawnie, gdyż od tego zależy kontynuacja projektu w drugim etapie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00-6, 73.20.00.00-4, 73.22.00.00-0, 75.11.21.00-5, 79.31.50.00-5, 79.32.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał lub wykonuje co najmniej 3 usługi o łącznej wartości co najmniej 60.000 zł, polegające na: - badaniach (diagnozie i analizie problemu) w formie przeprowadzenia badań zewnętrznych o wartości co najmniej 20.000 zł - badaniach ewaluacyjnych projektów współfinansowanych z EFS o wartości co najmniej 20.000 zł - opracowaniu strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i wstępnej/ostatecznej wersji produktu finalnego o wartości co najmniej 20.000 zł. Na potwierdzenie tego Warunku wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w liczbie co najmniej 3 o łącznej wartości co najmniej 60.000 zł brutto, wg załącznika nr 5 do SIWZ z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte wykonanie. W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu załączy dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, Zamawiający przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej dwiema osobami dyspozycyjnymi w dni powszednie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: - posiadać doświadczenie w przeprowadzeniu w ostatnich 3 latach co najmniej: -- 1 badania (diagnozy i analizy problemu) w formie przeprowadzenia badań zewnętrznych -- 1 badania ewaluacyjnego projektu współfinansowanego z EFS -- opracowania 1 strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i 1 wstępnej wersji produktu finalnego. Zespół osób musi posiadać ww. kwalifikacje łącznie, czyli każda z osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, nie musi spełniać wszystkich ww. wymagań na raz. Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty: - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  •  

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu potwierdzenia spełniania opisanych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ) 2) oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp(z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ) 3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ) 4) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 5 do SIWZ) 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ) 3. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa podmioty lub więcej podmiotów gospodarczych każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 Pzp. (załącznik nr 3). 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia obowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (jeżeli Wykonawca przewiduje taki udział). 6. W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia dokumenty jak wyżej, wypełnione w języku polskim bądź z tłumaczeniem na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie: a) zmiany w nazwie, oznaczeniu, siedzibie, numerze konta bankowego Zleceniodawcy lub Zleceniobiorcy dokonanej w trakcie trwania umowy b) przesunięcia terminu realizacji zamówienia c) zmiany lub dodania osób wskazanych w wykazie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w przypadku niemożliwości wykonywania przez nich powierzonych czynności z przyczyn obiektywnych i/lub niezależnych od Wykonawcy, np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim czy urlopu macierzyńskiego. Nowa osoba musi być zatwierdzona przez Zamawiającego z zastrzeżeniem, że osoba będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż określone w ofercie. Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca jest zobowiązany pisemnie poinformować o zmianie, o której mowa powyżej i uzyskać zgodę Zamawiającego na jej wprowadzenie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.powiat.leborski.samorzady.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie zamawiającego.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2012 godzina 11:00, miejsce: w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

]]>
https://bip.starostwolebork.pl/artykul/swiadczenie-uslug-badawczych-i-ewaluacyjnych-oraz-opracowanie-strategii-wdrazania-projektu-innowacyjnego-testujacego-i-produktu-finalnego-w-ramach-projektu-pn-droga-do-samodzielnosci-wspolfinansowanego-ze-srodkow-unii-europejskiej-w-ramach-europejskiego-f Mon, 27 Jun 2016 13:06:00 +0200