Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Lęborku Przeczytaj artykuł "Ogłoszenie o zamówieniu na : Remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1326G mieszanką mineralno-asfaltową" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.starostwolebork.pl Sun, 08 Jun 2025 09:15:17 +0200 <![CDATA[Ogłoszenie o zamówieniu na : Remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1326G mieszanką mineralno-asfaltową]]>


Odpowiedzi na pytania dotyczy zdpzp/333/2/2012 „Remont nawierzchni drogi powiatowej

Nr 1326G, doc. Cewice - Łebunia na odc. od km 0+000 do km 1+300 i od km 3+194,14

do km 4+494,14

Pytanie Nr 1.

Zgodnie z opisem technicznym warstwę ścieralną należy wykonać z mieszanki mineralno-asfaltowej przeznaczonej na ruch KR3-4 wg WT-2. Specyfikacja Techniczna D-05.03.05a określa w pkt. 1.3 kategorię ruchu na KR3. Ta sama SST w pkt. 5.2 określa uziarnienie mieszanki jak dla ruchu KR1-2, a następnie w Tablicy  nr 7 wymagania dla ruchu KR3-4. W związku z powyższymi rozbieżnościami prosimy o jednoznaczne określenie kategorii ruchu dla warstwy ścieralnej z

AC 11 S.

Odpowiedź:

Warstwa ścieralna jak dla kategorii ruchu KR3-4

Pytanie Nr 2.

Wymagania Techniczne WT-1 2008 i WT-2 2008, na które powołuje się SST D-05.03.05a zostały uaktualnione w 2010 roku poprzez wydanie poprawionych dokumentów Wymagania Techniczne WT-1 2010 i WT-2 2010. Czy mieszanka mineralno-asfaltowa na powyższy kontrakt może być zaprojektowana i wyprodukowana w oparciu o nowe-aktualne Wymagania Techniczne WT-1 2010 i WT-2 2010?

Odpowiedź:

Mieszanka mineralno-asfaltowa na powyższy kontrakt winna być zaprojektowana i wyprodukowana w oparciu o nowe aktualne WT-1,2   2010.

Pytanie Nr 3.

W nawiązaniu do treści § 4 ust. 1 wzoru umowy, prosimy o przekazanie „Instrukcji oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym."

Odpowiedź:

Projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót winien być zgodny z załącznikiem nr 1-4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach ( zał. do Dz.U. Nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.) oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywaniu nadzoru nad tym zarządzeniem ( Dz. U.  Nr 1729 poz. 1729 z dnia 14 października 2003 r. )

Pytanie Nr 4.

 W nawiązaniu do treści § 4 ust. 2 wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że obowiązek Wykonawcy utrzymywania w należytym porządku i stanie technicznym dróg wykorzystywanych w celach transportowych na potrzeby swojej budowy ograniczony jest do usuwania zanieczyszczeń i uszkodzeń dróg powstałych wyłącznie wskutek działania Wykonawcy. W nawiązaniu do treści § 5 ust. 4 wzoru umowy, prosimy o potwierdzenie, że obowiązek Wykonawcy do usuwania szkód obejmuje wyłącznie szkody powstałe wskutek okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność.

Odpowiedź:

Potwierdzamy treść wzoru umowy w  § 4 ust. 2 i  § 5 ust.4 .

Pytanie  Nr 5.

Wykonawca zwraca uwagę, że zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Prosimy zatem o wprowadzenie do SIWZ oraz wzoru umowy postanowień zawierających następujące przypadki zmiany umowy:

a) W zakresie terminu realizacji umowy:

opóźnienia w przekazaniu placu budowy z winy Zamawiającego;

-2-

wady i braki w dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy,

wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót;

wykopaliska lub inne przeszkody uniemożliwiające prowadzenie robót;

zmiany dokumentacji projektowej;

b)   W zakresie zmiany wynagrodzenia:

wykonanie robót zamiennych i/lub dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy;

zmiana wynagrodzenia brutto na skutek ustawowej zmiany stawki VAT;

c) W zakresie innych zmian:

zmiana podstawowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego;

zmiana w zakresie podwykonawstwa, powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie, zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót;

zmiany umowy polegające na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego dla danego elementu robót lub zmiana technologii,

zmiany w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie;

zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa, w tym techniczno-budowlanych.

Odpowiedź:

ppkt a) Zamawiający nie przewiduje zmiany terminu realizacji Umowy.
ppkt b) Zamawiający nie przewiduje zmiany w zakresie wynagrodzenia .
ppkt c) Zamawiający nie przewiduje innych zmian.



 



Lębork: Remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1326G mieszanką mineralno-asfaltową
Numer ogłoszenia: 320994 - 2012; data zamieszczenia: 29.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCYI. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Pionierów 10, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8623987, faks 059 8623944.I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIAII.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAII.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1326G mieszanką mineralno-asfaltową.II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej nr 1326G na dwóch odcinkach o łącznej długości 2,300km, szer. drogi 5,0m. Łączna powierzchnia 11500m2.Remont polega na ułożeniu warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej, w ilości średnio 100kg/m2. Przed przystąpieniem do robót bitumicznych należy oczyścić istniejącą nawierzchnię, bardzo dokładnie krawędzie jezdni i skropić emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2. Po wykonaniu nawierzchni uzupełnić pobocze ziemne przy krawędzi jezdni..II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.·         Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających ·         do 50% zamówienia podstawowegoII.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7, 45.23.31.42-6.II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYMIII.1) WADIUMInformacja na temat wadium: 1)Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 8.000,00 zł. (osiem tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium według wyboru Wykonawcy może być wniesione w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust 6 ustawy . Prawo zamówień publicznych.III.2) ZALICZKI·         Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nieIII.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadaniaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo    Zamawiający nie dokonuje opisu·         III.3.2) Wiedza i doświadczenieOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo    Zamawiający nie dokonuje opisu·         III.3.3) Potencjał technicznyOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo    Wykonawca musi wykazać dysponowanie w celu realizacji zamówienia narzędziami i urządzeniami:- rozściełacz mas bitumicznych - 1 szt; walce samojezdne- 2 szt.; - wytwórnia mas bitumicznych z laboratorium; - samochód samowyładowczy wyposażony w pokrowiec brezentowy - szt. 2, szczotka mechaniczna - szt.1·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówieniaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo    Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami , które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia , legitymującymi się doświadczeniem i kwalifikacjami zawodowymi t.j. Kierownik robót - min. 2 lata praktyki zawodowej jako Kierownik podobnych robót , posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności drogowej lub równoważne oraz przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. Do doświadczenia zawodowego w/w kierownika robót nie zalicza się okresu pełnienia samodzielnych funkcji technicznych na innych budowach w tym samym czasie.·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowaOpis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuo    Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówieniaIII.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:·         wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami ·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień ·         opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia ·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy ·         wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. ·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznychJeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert ·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.6) INNE DOKUMENTYInne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)W przypadku, gdy Wykonawca polegać będzie na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu: 1) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, zawierające także wykaz narzędzi i urządzeń technicznych , które ten podmiot zobowiązuje się udostępnić - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na potencjale technicznym innych podmiotów, 2) pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, zawierające także imienna listę tych osób - w przypadku gdy Wykonawca wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów.III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nieSEKCJA IV: PROCEDURAIV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIAIV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.IV.2) KRYTERIA OCENY OFERTIV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.IV.3) ZMIANA UMOWYCzy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nieIV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNEIV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-lebork.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarzad Dróg Powiatowych 84-300 Lębork, ul. Pionierów 10.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.09.2012 godzina 10:00, miejsce: siedziba ZDP pokój nr 9 84-300 Lebork, ul. Pionierów 10.IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

]]>
https://bip.starostwolebork.pl/artykul/ogloszenie-o-zamowieniu-na-remont-nawierzchni-drogi-powiatowej-nr-1326g-mieszanka-mineralno-asfaltowa Mon, 27 Jun 2016 12:48:00 +0200