Biuletyn Informacji Publicznej Starostwo Powiatowe w Lęborku Przeczytaj artykuł "G.6852.1.1.2024.MG Decyzja Starosty Lęborskiego" opublikowany w naszym biuletynie. https://bip.starostwolebork.pl Sun, 08 Jun 2025 11:21:32 +0200 <![CDATA[G.6852.1.1.2024.MG Decyzja Starosty Lęborskiego]]>

STAROSTA LĘBORSKI

Lębork, dnia 12 czerwca 2024 roku

G.6852.1.1.2024.MG

 

Decyzja Starosty Lęborskiego

 

            Na podstawie art. 124a ust. 1 i art. 124b w związku z art. 113 ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.) oraz art. 104 i art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 572), po rozpatrzeniu wniosku spółki ENERGA-OPERATOR S.A z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie reprezentowanej przez pełnomocnika Jana Kulińskiego

 

orzekam:

 

1.       Zobowiązać właścicieli oraz osoby, którym przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w obrębie Unieszyno, gmina Cewice, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 110/8 o powierzchni 0.3246 ha, dla której Sąd Rejonowy w Lęborku V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr SL1L/00016034/5, do jej udostepnienia w celu wykonania czynności związanych z realizacją inwestycji pod nazwą „Wymiana słupów i przewodów linii napowietrznej 0,4kV zasilanej ze stacji 15/0,4 kV nr 03-0721 Unieszyno” polegających na: wymianie linii napowietrznej 0,4 kV o długości 20 m oraz wymianie 1 słupa linii napowietrznej 0,4kV.

2.       udostępnić nieruchomość, o której mowa w pkt 1, na rzecz „ENERGA-OPERATOR” S.A w Gdańsku Oddział w Koszalinie, na okres 7 dni, licząc od dnia wejścia na grunt i rozpoczęcia prac remontowych.

3.       ustalić zakres udostępnienia części nieruchomości, o której mowa w pkt 1, jako pas gruntu o powierzchni 96 m2, oznaczony w załączniku graficznym stanowiącym integralną część niniejszej decyzji,

4.       zobowiązać „ENERGA-OPERATOR” S.A w Gdańsku Oddział w Koszalinie do przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po wykonaniu czynności, o których mowa w pkt 1. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powodowałoby nadmierne trudności lub koszty, stosuje się odpowiednio przepis art. 128 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Za udostępnienie części nieruchomości będącej przedmiotem niniejszej decyzji oraz ewentualne szkody powstałe w wyniku zajęcia nieruchomości, osobom lub podmiotom, które okażą się tytułem własności, przysługiwać będzie odszkodowanie w wysokości uzgodnionej między nim, a inwestorem. Jeżeli do takiego uzgodnienia nie dojdzie w terminie 30 dni, licząc od dnia zgłoszenia takiego roszczenia, wszczęte zostanie przez starostę wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej postępowanie w sprawie ustalenia wysokości należnego odszkodowania.

5.       Umorzyć postępowanie w części dotyczącej udzielenia zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej zaopatrzonej w rygor natychmiastowej wykonalności.

6.       Nadać niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności.

Uzasadnienie

W dniu 5 stycznia 2024 r. do tut. urzędu wpłynął wniosek „ENERGA-OPERATOR” S.A. z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie reprezentowanej przez pełnomocnika Jana Kulińskiego w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości poprzez zezwolenie spółce na wykonanie na terenie nieruchomości położonej w obrębie Unieszyno, gmina Cewice, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 110/8 o powierzchni 0.3246 ha, dla której Sąd Rejonowy w Lęborku V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr SL1L/00016034/5, robót polegających na wymianie linii napowietrznej 0,4 kV o długości 20 m oraz wymianie 1 słupa linii napowietrznej 0,4kV
w ramach realizacji inwestycji pod nazwą „Wymiana słupów i przewodów linii napowietrznej 0,4kV zasilanej ze stacji 15/0,4 kV nr 03-0721 Unieszyno”. Jednocześnie wskazano, ze inwestor planuje zajęcie nieruchomości w terminie od 01.2024 r. do 07.2024 r.oraz, że przedsiębiorca przesyłowy podjął działania zmierzające do pozyskania tytułu prawnego do korzystania z przedmiotowej nieruchomości w celu wykonania ww. prac. Poinformowano, że okazały się one niekompletne, ponieważ po podjętej próbie listu z oświadczeniem woli, otrzymano informację o zgonie współwłaścicieli działki.

Do wniosku dołączono m.in. uproszczony wypis z rejestru gruntów, projekt zagospodarowania terenu dz. nr 110/8 w skali 1:500 określający obszar objęty wnioskiem, opracowanie zatytułowane jako „Wytyczne programowe wymiany słupów i przewodów linii napowietrznej 0,4 kV zasilanej ze stacji 15/0,4kV nr 03-0721 Unieszyno”, odpisy skrócone aktów zgonu, komplet Oświadczeń Woli/korespondencji od pozostałych współwłaścicieli nieruchomości.

Jednocześnie inwestor wystąpił o udzielenie zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej zaopatrzonej w rygor natychmiastowej wykonalności, stosownie do brzmienia art. 124 ust. 1a, ze względu na ważny interes społeczny polegający na konieczności modernizacji sieci elektroenergetycznej, będącej w złym stanie technicznym.

            Pismem z dnia 16 lutego 2024 roku Pełnomocnik Inwestora wycofał wniosek w zakresie żądania wydania zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości oraz zmienił termin wykonania prac modernizacyjnych określony we wniosku z dnia 3 stycznia 2024 roku „na 6 miesięcy od dnia uzyskania decyzji w sprawie zezwolenia na ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości”. Pismem z dnia 25 kwietnia 2024 roku zmienił żądanie w zakresie terminu udostępnienia nieruchomości na okres 7 dni od daty wejścia na plac budowy i rozpoczęcia robót.

Po przeanalizowaniu całości zgromadzonego materiału dowodowego w sprawie, Starosta Lęborski ustalił, co następuje:

Stosownie do art. 124b ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.) „Starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, w drodze decyzji zobowiązuje właściciela, użytkownika wieczystego lub osobę, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości do udostępnienia nieruchomości w celu wykonania czynności związanych z konserwacją, remontami oraz usuwaniem awarii ciągów drenażowych, przewodów
i urządzeń, nienależących do części składowych nieruchomości, służących do przesyłania lub dystrybucji płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów i urządzeń, a także usuwaniem z gruntu tych ciągów, przewodów, urządzeń i obiektów, jeżeli właściciel, użytkownik wieczysty lub osoba, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości nie wyraża na to zgody. Decyzja o zobowiązaniu do udostępniania nieruchomości może być także wydana w celu zapewnienia dojazdu umożliwiającego wykonanie czynności”.

            Zgodnie z art. 124b ust. 2 cytowanej wyżej ustawy decyzję, o której mowa w ust. 1, wydaje się z urzędu albo na wniosek podmiotu zobowiązanego do wykonania czynności, o których mowa w ust. 1. Decyzji, o której mowa w ust. 1 nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

 

            Jak wynika z powyższego przepis art. 124 b ust. 1 ustawy o gospodarce nieruchomościami może być zastosowany, jeżeli kumulatywnie spełnione zostaną dwie przesłanki: wystąpi konieczność wykonania czynności związanych z konserwacją, remontami wymienionych w przepisie przewodów i urządzeń; właściciel nie wyraża zgody na takie udostępnienie. Warunkiem dopuszczalności wydania decyzji na podstawie art. 124 b ust. 1 ugn jest wykazanie braku zgody podmiotów praw rzeczowych na udostępnienie nieruchomości oraz zaistnienie okoliczności dotyczących celu jej zajęcia (M. Wolanin, w: J. Jaworski, A. Prusarczyk, A. Tułodziecki, M. Wolanin, Ustawa o gospodarce nieruchomościami. Komentarz, C.H Beck 2017, s.83-832, nb 4 do art. 124b).

Przenosząc powyższe na grunt niniejszego postępowania wskazać należy, iż z zawartych w aktach administracyjnych dokumentów planowane na działce nr 110/8 prace stanowią remont sieci elektroenergetycznej 0,4 kV technicznie polegający na demontażu istniejących urządzeń elektroenergetycznych i montażu w ich miejsce nowych urządzeń elektroenergetycznych - przewodów linii napowietrznej 0,4kV o łącznej długości 20 m i jednego słupa linii napowietrznej. Jak wskazał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 19 lipca 2023 roku sygn. akt I OSK 955/20 „Wymiana słupa elektroenergetycznego, stanowiącego element składowy linii elektroenergetycznej, prowadząca do posadowienia w miejscu dotychczasowym nowego słupa (m.in. wykonanego z nowego materiału, w nowej technologii), może być kwalifikowana jako remont pod warunkiem, że zostaną zachowane dotychczasowe parametry techniczne i użytkowe powyższego urządzenia i związanych z nim przewodów oraz przebieg samej trasy linii elektroenergetycznej. Użycie nowych materiałów nie pozostaje w sprzeczności z definicją remontu, w której wprost dopuszczono zastosowanie innych materiałów niż wykorzystane w stanie pierwotnym”.

            Z akt sprawy nie wynika, aby w wyniku prowadzonych prac miało ulec zmianie posadowienie słupa, napięcie, długość czy przebieg linii napowietrznej na przedmiotowej nieruchomości. Zgodnie z informacją zawartą we wniosku „Zakres i planowany efekt robót budowlanych zamierzonych przez inwestora nie doprowadzi do zmiany parametrów użytkowych ani technicznych obiektu i polega na odtworzeniu stanu pierwotnego obiektu budowlanego przy użyciu nowych materiałów budowlanych”. Zgodnie z oświadczeniem inwestora wykonanie remontu sieci elektroenergetycznej 0,4 kV jest konieczne ze względu na zły stan techniczny istniejących urządzeń, co zagraża bezpieczeństwu. Jak stwierdzono we wniosku w wyniku planowanego remontu nastąpi poprawa warunków zasilania odbiorców. Polepszy się jakość parametrów dostarczanej energii elektrycznej i poprawi się bezpieczeństwo pracy przy obsłudze linii. Wskazać w tym miejscu należy, że na spółce ENERGA-OPERATOR ciążą, z mocy art. 4 ust. 1 Prawa energetycznego, obowiązki utrzymywania zdolności urządzeń, instalacji i sieci do realizacji zaopatrzenia w energię w sposób ciągły i niezawodny, przy zachowaniu obowiązujących wymagań jakościowych. „Obowiązki wynikające z tego artykułu i nałożone na przedsiębiorstwa energetyczne mają, jak wyjaśnił Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 5 września 2017 r. II OSK 3055/15, charakter publicznoprawny w tym znaczeniu, że nałożone zostają w interesie publicznym. Oczywiste jest, że wykonując powyższe obowiązki przedsiębiorstwo energetyczne obowiązane jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa. Jednak dokonując wykładni art. 124b u.g.n. w świetle art. 4 ust. 1 p.e należy mieć na względzie, ze mają one na celu zapewnienie bezpieczeństwa osób jak i mienia” (vide:Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 19 lipca 2023 r. I OSK 955/20).

            Mając na uwadze opisane wyżej okoliczności Starosta Lęborski uznał ustawową przesłankę w tym zakresie za spełnioną.

 

Zgodnie z zapisem operatu ewidencji gruntów i budynków oraz działu II księgi wieczystej nr SL1L/00016034/5 właścicielami działki nr 110/8 położonej w obrębie Unieszyno, gmina Cewice są:

-Grybisz Michał (s. Michała i Zofii) i Grybisz Grażyna (c. Ludwika i Zofii) w udziale 25/100 na zasadach wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej,

- Grybisz Michał (s. Michała i Zofii) i Grybisz Wiesława (c. Jana i Anny) w udziale 25/100 na zasadach wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej,

- Literski Roman (s. Edwina i Krystyny) i Literska Janina (c. Józefa i Zofii) w udziale 25/100 na zasadach wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej,

- Zacharewski Antoni (s. Michała i Małgorzaty) i Zacharewska Kazimiera (c. Bronisława i Heleny) w udziale 25/100 na zasadach wspólności ustawowej majątkowej małżeńskiej.

            Z dołączonych do wniosku odpisów aktów zgonu wynika, że współwłaścicielki nieruchomości: Pani Janina Literska, Wiesława Grybisz i Kazimiera Zacharewska nie żyją. Jak ustalił Starosta Lęborski w toku prowadzonego postępowania nie zostało po zmarłych przeprowadzone postępowanie spadkowe, co potwierdza pismo Sądu Rejonowego w Lęborku z dnia 6 lutego 2024 roku sygn. akt L.dz. 31/24 oraz wydruk z elektronicznego rejestru spadkowego. Ponadto Pan Antoni Zacharewski w piśmie z dnia 23 stycznia 2024 roku oświadczył, że po zmarłej żonie Kazimierze Zacharewskiej nie zostało przeprowadzone postępowanie spadkowe. Uwzględniając powyższe okoliczności uznać należy, iż niemożliwe było pozyskanie zgody na udostepnienie nieruchomości w trybie cywilnym od tych osób. Do wniosku z dnia 3 stycznia 2024 roku pełnomocnik inwestora dołączył oświadczenia woli o udostepnienie nieruchomości w związku z planowanymi pracami podpisane przez Michała Grybisz, Romana Literskiego, Antoniego Zacharewskiego oraz poprzedniego współwłaściciela nieruchomości Panią Krystynę Jachowską.

            Z uwagi na brak dokumentu urzędowego wskazującego spadkobierców po ww. zmarłych organ stwierdził, iż działka nr 110/8 jest nieruchomością o nieuregulowanym stanie prawnym, wobec czego

zastosowanie znajduje art. 113 ust. 6 i 7 ustawy o gospodarce nieruchomościami, który stanowi, że przez  nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe. Przepis ten stosuje się również, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe. Zatem w niniejszej sprawie ma zastosowanie art. 124a ustawy o gospodarce nieruchomościami, który stanowi, iż przepisy art. 124 ust. 1-2 i 4-7, art. 124b oraz art. 125 i 126 stosuje się odpowiednio do nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.

            Mając na uwadze treść art. 114 ust. 3  i4, w związku z art. 124a powołanej wyżej ustawy, Starosta Lęborski, podał w dniu 23 lutego 2024 roku do publicznej wiadomości ogłoszenie o zamiarze wszczęcia postępowania w sprawie zobowiązania do udostępnienia nieruchomości na rzecz „ENERGA-OPERATOR” S.A Oddział w Koszalinie, położonej w obrębie Unieszyno, gmina Cewice oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 110/8, w celu wykonania czynności związanych z realizacja inwestycji pod nazwą „Wymiana słupów i przewodów linii napowietrznej 0,4kV zasilanej ze stacji 15/0,4 kV nr 03-0721 Unieszyno”. Ogłoszenie zostało opublikowane w prasie o zasięgu ogólnopolskim „Nasz Dziennik”, na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Lęborku oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Cewice w dniu 26 lutego 2024 roku. Jednocześnie w ogłoszeniu Starosta Lęborski wezwał osoby, którym przysługują prawa do spadku po ww. zmarłych do zgłoszenia się ze stosownym dokumentem potwierdzającym powyższe, w terminie dwóch miesięcy od daty opublikowania ogłoszenia.

            Z uwagi na fakt, iż w wyznaczonym dwumiesięcznym terminie nie zgłosili się spadkobiercy po zmarłych Janinie Literskiej, Wiesławie Grybisz i Kazimierze Zacharewskiej tutejszy organ, działając na podstawie art. 61 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postepowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 572) zawiadomił o wszczęciu postepowania w sprawie zobowiązania do udostepnienia nieruchomości poprzez ogłoszenie w dniu 13 maja 2024 roku na: stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Lęborku oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Cewicach. Zawiadomienie zostało również przesłane do pozostałych współwłaścicieli nieruchomości i wnioskodawcy. W zawiadomieniu, działając na podstawie art. 10 kodeksu postępowania administracyjnego, organ zawiadomił równocześnie o możliwości zapoznania się z całością zgromadzonego materiału dowodowego, w oparciu o który zostanie wydana decyzja.

            Biorąc pod uwagę zamierzenie „ENERGA-OPERATOR” S.A z siedzibą w Gdańsku Oddział w Koszalinie wyrażone wnioskiem z dnia 3 stycznia 2024 roku, zgromadzony materiał dowodowy, obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa i ustalony przez tutejszy organ stan prawny przedmiotowej nieruchomości uznano, iż zaistniały przesłanki do wydania decyzji administracyjnej zobowiązującej, na podstawie art. 124b ust. 1 w związku z art. 124 a ustawy o gospodarce nieruchomościami właściciela lub osobę, której przysługują inne prawa do nieruchomości do jej udostępnienia w celu wykonania czynności związanych z wymianą sieci elektroenergetycznej na terenie działki nr 110/8 położonej w obrębie Unieszyno, gmina Cewice.

            Planowany zakres prac dotyczy wymiany linii napowietrznej 0,4 kV o długości 20 m oraz wymianie 1 słupa linii napowietrznej 0,4kV. Powierzchni gruntu przewidziana do zajęcia na czas wykonywania prac wynosi 96 m2.

            Ustęp 3 artykułu 124 ustawy o gospodarce nieruchomościami określa, że obwiązek udostępnienia nieruchomości nie może być ustanowiony na czas dłuższy niż 6 miesięcy. W niniejszej sprawie czas niezbędny podmiotowi na wykonanie prac wynosi, zgodnie z pismem z dnia 25 kwietnia 2024 roku, 7 dni od dnia rozpoczęcia wykonywania robót budowlanych. Stosownie do art. 124 ust. 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami obowiązek udostępnienia nieruchomości, podlega egzekucji administracyjnej.

            Zgodnie z treścią art. 124 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami „Na osobie lub jednostce organizacyjnej występującej o zezwolenie ciąży obowiązek przywrócenia nieruchomości do stanu poprzedniego, niezwłocznie po założeniu lub przeprowadzeniu ciągów, przewodów i urządzeń, o których mowa w ust. 1. Jeżeli przywrócenie nieruchomości do stanu poprzedniego jest niemożliwe albo powoduje nadmierne trudności lub koszty, stosuje się odpowiednio przepis art. 128 ust. 4”

            Za udostępnienie nieruchomości oraz związane z tym szkody przysługuje odszkodowanie w wysokości uzgodnionej między właścicielem, użytkownikiem wieczystym lub osobą, której przysługują inne prawa rzeczowe do nieruchomości a podmiotem, któremu udostępniono nieruchomość. Jeżeli do takiego uzgodnienia nie dojdzie w terminie 30 dni, licząc od dnia, w którym upłynął termin udostępnienia nieruchomości określony w decyzji, starosta wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej wszczyna postępowanie w sprawie ustalenia odszkodowania (art. 124 b ust. 4 ugn.).

            Na mocy art. 124b ust. 2a ugn decyzji zobowiązującej do udostępnienia nieruchomości nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

            Odnosząc się do żądania wnioskodawcy zawartego w pkt 2 wniosku z dnia 3 stycznia 2024 roku dotyczącego udzielenia zezwolenia na niezwłoczne zajęcie nieruchomości w drodze decyzji administracyjnej zaopatrzonej w rygor natychmiastowej wykonalności, po wydaniu decyzji ograniczającej sposób korzystania z niej, wskazać należy, ze wnioskodawca pismem z dnia 14 lutego 2024 r. wycofał wniosek w tym zakresie. W myśl art. 105 § 1 ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572) „gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe w całości albo w części, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania odpowiednio w całości albo w części”. Bezprzedmiotowość postępowania administracyjnego występuje w przypadku, gdy brak jest któregokolwiek z elementów konstruujących przedmiot tego postępowania.

            Zgodnie z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z 11.10.2017 r. sygn. I OSK 893/17: „(…)cofnięcie przez stronę żądania wszczęcia postępowania, które może zostać wszczęte wyłącznie na żądanie (wniosek) strony, skutkuje bezprzedmiotowością dalszego postępowania, a w konsekwencji obowiązkiem organu umorzenia postępowania na podstawie art. 105 § 1 k.p.a. Cofnięcie wniosku oznacza bowiem, w tego rodzaju sytuacjach, że przestaje istnieć przedmiot postępowania oznaczony we wniosku, co obliguje organ do umorzenia postępowania na podstawie art. 105 § 1 k.p.a. (zob. wyrok NSA z dnia 2 marca 2012 r., sygn. akt II OSK 2463/10, Lex nr 1145603). Jeśli postępowanie może się toczyć tylko na wniosek, to odstąpienie od popierania wniosku, stanowiące w istocie wycofanie przez stronę wniosku o wszczęcie postępowania, a tym samym cofnięcie zgody na jego prowadzenie, skutkuje jego bezprzedmiotowością.

 

Uwzględniając opisane wyżej okoliczności faktyczne oraz istniejący stan prawny orzeczono jak w rozstrzygnięciu niniejszej decyzji.

 

Pouczenie:

Od niniejszej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Pomorskiego. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Lęborskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję, tj. Starosty Lęborskiego. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania może być złożone dopiero po wydaniu decyzji. Decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania ma taki skutek, że decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

            Niniejsza decyzja na podstawie art. 118 a ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami podlega ogłoszeniu w sposób określony w art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego tj. w formie publicznego obwieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Starostwa Powiatowego w Lęborku, na tablicy ogłoszeń tutejszego urzędu oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Cewicach na okres 14 dni. Decyzję uważa się za doręczoną ze skutkiem prawnym po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

 

Niniejsza decyzja nie podlega opłacie skarbowej – art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2111 ze zm.).

 

Z up. STAROSTY

Paweł Jędrzejewski

GEODETA POWIATOWY

 

Załączniki:

- 1 egz. mapy w skali 1:500 – załącznik nr 1

]]>
https://bip.starostwolebork.pl/artykul/g-6852-1-1-2024-mg-decyzja-starosty-leborskiego Wed, 12 Jun 2024 13:24:00 +0200